De build waarom het gaat
Het probleem
Boven staat dus de computer die ik sind 1 a 2 maanden nu gebruik. Op dit moment probeer ik erachter te komen waarom die neit meer opstart.
Gisteravond heb ik mijn computer op de normale manier uitgezet, vanochtend besloot ik ook nog om de voeding uit te zetten zodat de stroom er volledig af is. Nu kom ik thuis en zet ik mijn computer weer aan.
D
Meteen merk ik al dat er een probleem is, een SSD + windows 8.1 start namelijk nogal snel op maar er gebeurd helemaal niks. De eerste keer aanzetten brandde het lampje van de kast kort maar ging eigenlijk meteen weet uit.
Het probleem is dus dat de computer helemaal niet opstart.
Wat heb ik zelf al gedaan
Ik heb mijn kast open gemaakt en ben gaan kijken naar de computer:
De lampjes op mijn videokaart branden wat zou moeten betekenen dat er niks mis is met de videokaart of de voeding.
Op het moederbord brandt een groen lampje bij SB+pwr
wat ik nu ga doen
Ik ga nu alles (behalve de CPU koeler en de CPU) loshalen en alle kabels opnieuw aansluiten om t ekijken of er een kabeltje los is geraakt.
Waar ik bang voor ben:
Is het mogelijk dat er op een of andere manier kortsluiting is ontstaan waardoor het moederbord dood is?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 131,- | € 131,- |
| 1 | Asus Sabertooth 990FX R2.0 | € 137,05 | € 137,05 |
| 1 | Asus R9280X-DC2T-3GD5 | € 286,50 | € 286,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,90 | € 46,90 |
| 1 | Cooler Master Storm Trooper (Closed) | € 130,98 | € 130,98 |
| 1 | Asus PCE-AC68 | € 68,99 | € 68,99 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 69,- | € 69,- |
| 1 | XFX PRO650W | € 70,40 | € 70,40 |
| 1 | Samsung 840 series Pro 128GB | € 103,04 | € 103,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.080,36 | |
Het probleem
Boven staat dus de computer die ik sind 1 a 2 maanden nu gebruik. Op dit moment probeer ik erachter te komen waarom die neit meer opstart.
Gisteravond heb ik mijn computer op de normale manier uitgezet, vanochtend besloot ik ook nog om de voeding uit te zetten zodat de stroom er volledig af is. Nu kom ik thuis en zet ik mijn computer weer aan.
D
Meteen merk ik al dat er een probleem is, een SSD + windows 8.1 start namelijk nogal snel op maar er gebeurd helemaal niks. De eerste keer aanzetten brandde het lampje van de kast kort maar ging eigenlijk meteen weet uit.
Het probleem is dus dat de computer helemaal niet opstart.
Wat heb ik zelf al gedaan
Ik heb mijn kast open gemaakt en ben gaan kijken naar de computer:
De lampjes op mijn videokaart branden wat zou moeten betekenen dat er niks mis is met de videokaart of de voeding.
Op het moederbord brandt een groen lampje bij SB+pwr
wat ik nu ga doen
Ik ga nu alles (behalve de CPU koeler en de CPU) loshalen en alle kabels opnieuw aansluiten om t ekijken of er een kabeltje los is geraakt.
Waar ik bang voor ben:
Is het mogelijk dat er op een of andere manier kortsluiting is ontstaan waardoor het moederbord dood is?