Toon posts:

pc start niet meer op na overclocken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag heren

Probeerde net mijn intel dual core e2200 over te clocken naar 2.5 ghz. Heb de cpu mhz aangepast naar 228 en mijn multiplier is 11.

Daarnaast was miijn ram voltage 1.8 deze aangepast naar 2.0.
Na het booten begon mijn pc enorm te piepen en heb ik hem uitgedaan. Aangezet weer en nu komt hij niet meer over de bios en ik zelf kom ook de bios niet meer in, hij komt niet verder dan de scherm waar je op del moet drukken om bios op te gaan maar dat doet hij niet.

Heb geprobeerd om het batterij eruit te halen en te booten dat werkt ook niet, geheugens eruit gewisseld etc dat werkt ook allemaal niet. Las wel op de ram geheugen dat het 1.8 volt is.

WAt kan ik nu nog doen om deze systeem te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer eens op te starten zonder geheugen erin, nog steeds dezelfde piepjes ?

Probeer eens je bios settings te resetten. Batterij eruit kan, zorg er dan wel voor dat je de stekker van je voeding er ook uit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:37
Volledig de stroom eraf halen en dan even een minuut wachten. Dan batterij eruit en even een kwartiertje laten staan. Dan alles weer aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke zal het eens proberen meld het later wel bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:08

Nibbz

Postmaster General

Wellicht proberen de computer op te starten met andere geheugen modules. Even uitsluiten of ze kapot zijn of niet.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-08 15:41
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:13:
Dag heren

Probeerde net mijn intel dual core e2200 over te clocken naar 2.5 ghz. Heb de cpu mhz aangepast naar 228 en mijn multiplier is 11.

Na het booten begon mijn pc enorm te piepen en heb ik hem uitgedaan. Aangezet weer en nu komt hij niet meer over de bios en ik zelf kom ook de bios niet meer in, hij komt niet verder dan de scherm waar je op del moet drukken om bios op te gaan maar dat doet hij niet.

Heb geprobeerd om het batterij eruit te halen en te booten dat werkt ook niet, geheugens eruit gewisseld etc dat werkt ook allemaal niet. Las wel op de ram geheugen dat het 1.8 volt is.

WAt kan ik nu nog doen om deze systeem te redden?
en doe de volgende keer 1 ding tegelijk, ga niet 2 of meer dingen veranderen, zo kom je er ook nooit achter wat effect heeft en wat de oorzaak geeft.....

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Even je BIOS resetten met de jumper op je moederbord ,daarna zal hij weer opstarten op defauld settings.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1