Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

MB Pro Retina Late 2013 maakt duidelijke Hard disk geluiden

Pagina: 1
Acties:

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11 17:33
Ik heb vorige week een MacBook Pro Retina model Late 2013 gekocht. Volgens de specificaties zou deze een 256 GB SSD moeten hebben. Ik ben dan ook zeer verbaasd dat ik in een stille ruimte duidelijke hard disk geluiden hoor.

Weet iemand hier iets van? Zit er soms stiekem een Fusion Drive in ipv een volledige SSD? Of kan een SSD ook HD-achtige geluiden maken?

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 20:58
Har schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:49:
Weet iemand hier iets van? Zit er soms stiekem een Fusion Drive in ipv een volledige SSD? Of kan een SSD ook HD-achtige geluiden maken?
100% nee, in de Retina MBP zit altijd een echte SSD, geen hdd of hybride hdd/fusion drive. Daarnaast maakt een SSD zeker geen HDD achtige geluiden, het enigste wat echt geluid kan maken is volgens mij de fan.

• Har
Ik ga daar ook vanuit, maar toch . . .

Iedere keer als ik iets diskintensiefs doe, hoor ik weer dat geluid. En dat lijkt toch echt sprekend op een gewone HD.

Nou ja, ik zal er maar niet meer op letten.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Geluidsopname? Wellicht dat een lager van een fan kapot is en daardoor een schurend geluid veroorzaakt.

• Har
Ja, mogelijk. Maar dan zou je een constant schurend geluid verwachten. Ik hoor echter de typische geluiden van een HD. Koppen die heen en weer schieten, en ook nog keurig netjes in overeenstemming met de diskactiviteit van dat moment.

Het is inmiddels 30 jaar geleden dat ik mijn eerste PC in gebruik nam en ik heb in die tijd heel wat HD's gehoord. Het geluid is onmiskenbaar. Als het wordt veroorzaakt door iets anders dan heb ik weer wat geleerd.

Hoe maak ik trouwens een opname van een zeer zacht intern geluid? Ik heb geen hooggevoelige microfoon of zo.