In onze organisatie heb ik op een 130 tal werkplekken met VDI. 95% van de werkplekken kunnen volstaan met de standaard goldimage. (windows7, office 2010, Notes 9, ERP applicatie en wat andere kleine tools zoals bv een pdf creator of een DWG viewer).
Ik heb een hand vol medewerkers die Visio, Project en/of Acrobat Pro gebruiken
om precies te zijn:
4 MS-Project
6 MS-Visio
3 Acrobat
3 Project+Visio+Acrobat
Tijdens de uitrol heb ik Visio Acrobat en Project ge-thinapped, deze op een fileserver gezet met security op de folders zodat alleen de mensen die de software gebruiken de software kunnen openen. Tijdens het aanmelden draait er een scriptje wat Project/Visio/Adobe Acrobat Pro registreert op de PC zodat de gebruiker de app gewoon in het start menu ziet. na het afmelden word de machine ge-recomposed zodat hij weer schoon is voor de volgende gebruiker.
Ik weet dus niet op welke PC er Project/Visio/Adobe Acrobat geactiveerd is, vandaag is dat Desktop11 morgen Desktop12 en volgende week Desktop 99. Ik heb nooit echt stil gestaan bij de licenties, we hebben de licenties (volume license) voor de mensen die recht hebben op de software maar natuurlijk niet voor alle 130 werkplekken.
Ik vraag me af of de manier zoals ik nu thinapp gebruik licentie technisch wel mag?
Een andere optie is om 5 gold images te maken
1 - std
2 - std + visio
3 - std + project
4 - std + acrobat
5 - std + visio + project + acrobat
Maar daar zit ik natuurlijk beheerstechnisch niet op te wachten.
Wie weet hoe het zit zodat ik compliant ben met de licentie voorwaarde van microsoft?
Ik heb een hand vol medewerkers die Visio, Project en/of Acrobat Pro gebruiken
om precies te zijn:
4 MS-Project
6 MS-Visio
3 Acrobat
3 Project+Visio+Acrobat
Tijdens de uitrol heb ik Visio Acrobat en Project ge-thinapped, deze op een fileserver gezet met security op de folders zodat alleen de mensen die de software gebruiken de software kunnen openen. Tijdens het aanmelden draait er een scriptje wat Project/Visio/Adobe Acrobat Pro registreert op de PC zodat de gebruiker de app gewoon in het start menu ziet. na het afmelden word de machine ge-recomposed zodat hij weer schoon is voor de volgende gebruiker.
Ik weet dus niet op welke PC er Project/Visio/Adobe Acrobat geactiveerd is, vandaag is dat Desktop11 morgen Desktop12 en volgende week Desktop 99. Ik heb nooit echt stil gestaan bij de licenties, we hebben de licenties (volume license) voor de mensen die recht hebben op de software maar natuurlijk niet voor alle 130 werkplekken.
Ik vraag me af of de manier zoals ik nu thinapp gebruik licentie technisch wel mag?
Een andere optie is om 5 gold images te maken
1 - std
2 - std + visio
3 - std + project
4 - std + acrobat
5 - std + visio + project + acrobat
Maar daar zit ik natuurlijk beheerstechnisch niet op te wachten.
Wie weet hoe het zit zodat ik compliant ben met de licentie voorwaarde van microsoft?
[ Voor 3% gewijzigd door nasdude op 26-02-2014 15:40 ]