Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeldenrijk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-11-2023
Hallo,

Via Coolblue tweedekansje heb ik voor een mooi prijsje een 280x op de kop getikt. Volgens de advertentie volledig getest en functioneert 100%. Alleen wat gebruiksporen op de doos.
Toen ik het pakketje ontving direct mijn oude Nvidia drivers verwijderd (driversweep), oude kaart er uit, nieuwe kaart er in. Geen beeld. Gezocht naar biosupdate, maar die is al up-to-date.
Ik dacht eerst nog dat het aan mijn voeding zou kunnen liggen (had een 520watt en met 2x HDD, een SSD, geluidskaart en i5 kon dat wel krap worden). Dus een nieuwe 750watt voeding gekocht, maar ook dit helpt niet. Nu zie ik dat de bios de hele PCI-E slot als "empty" ziet en vermoed ik dus een DOA. Aangezien coolblue deze kaart niet meer op voorraad heeft en ik voor dat geld nog niet eens een tweedehands 280x kan kopen wil ik jullie toch nog even vragen of ik iets over het hoofd zie.
Fans draaien overigens wel gewoon.

In het kort wat ik heb gedaan:
Driversweep
Beide PCI-E slots geprobeerd
Bios switch van de GPU geprobeerd
Voeding vervangen
Gezocht naar biosupdates
601x gechecked of alle kabels goed zitten
Ook nog maar een keer gechecked of de kaart goed in zijn slot zit (dat zou wel beschamend zijn).
Bios gereset
Oude voeding nogmaals geprobeerd

Specs:
Proc: Intel i5 3570K
mobo: ASRock Z75 Pro3
256gb SSD + 2TB HDD + 1TB HDD
Graka: een vermoedelijk kapotte R9 280x (voorheen 560Ti die het dus nog wel doet)
Creative soundblaster ZX (die herkent mijn bios ook gewoon)
Voeding: Corsair CX750M

Foto van mijn bios, hier was de 280x geinstalleerd, verder niets in 2e PCI-E slot
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/69/0jhr.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door BSeldenrijk op 26-02-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

Had je hiervoor een Nvidia kaart in het zelfde slot dat wel werkte? Ik lees niet goed, ja dus :)

Weer geprobeerd met de Nvidia kaart? Eventueel met onboard graphics?

[ Voor 46% gewijzigd door BLACKfm op 26-02-2014 13:44 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeldenrijk
Ja voorheen een 560Ti van Asus, die werkte en werkt nog steeds in het zelfde slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Ik heb zelf ook een 280x en bij mij moest ik de computer een keer of 7 opnieuw opstarten voordat ik eindelijke beeld kreeg. Nu werkt het wel in 1 keer.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

Andere computer om in te testen?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeldenrijk
Momenteel niet, het enige waar ik van uit kan gaan is dat de kaart vorige week nog "Grondig is getest" bij coolblue en dat daar geen bijzonderheden zijn gevonden. Coolblue raadt mij aan de kaart terug te sturen en dan kan ik mijn geld terug krijgen. Ik zal ook nog contact opnemen met MSI of ik hem daar niet kan ruilen.... Kleine kans gok ik.

Overigens vond ik ook een post van iemand met hetzelfde probleem met een ASRock mobo. geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:12
Nog wat mogelijkheden:

-BIOS reset
-Oude voeding proberen
-Kabels checken* (PCI-e 6pin + 8pin zitten er beide in?) en ook in de juiste ingang van de voeding als hij modulair is.

*ik heb gelezen dat je de kabels 600x gechecked hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeldenrijk
Davetc schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:27:
Nog wat mogelijkheden:

-BIOS reset
-Oude voeding proberen
-Kabels checken* (PCI-e 6pin + 8pin zitten er beide in?) en ook in de juiste ingang van de voeding als hij modulair is.

*ik heb gelezen dat je de kabels 600x gechecked hebt.
Zal mijn checklist updaten, helaas hebben deze dingen niet geholpen. Heb de 6+8(6+2) pins omgewisseld en zelfs met het koppelstuk 6->8 geprobeerd. Ook correct aangesloten op mijn voeding.

Dat wat mij het meeste zorgen baart is dat de bios de slot als empty ziet. Zelfs bij onvoldoende stroom zou hij toch de kaart wel moeten herkennen lijkt mij. Overigens gaan die dingen toch ook loeihard piepen als er onvoldoende stroom is?

• BSeldenrijk
Inmiddels de kaart bij Mycom gebracht om hem te laten testen. Dit wilden ze gratis voor me doen onder voorwaarde dat ik, afhankelijk van de uitkomst van hun onderzoek, een nieuwe moederbord of videokaart bij hun koop. Ik hoop natuurlijk prijstechnisch gezien dat het aan m'n moederbord ligt :D Zal deze post updaten als ik meer weet. Bedankt voor het meedenken.

Kaart bleek inderdaad DoA, alles netjes afgehandeld bij Coolblue en bij Mycom een nieuwe kaart gekocht.

[ Voor 12% gewijzigd door BSeldenrijk op 06-03-2014 00:19 ]

Pagina: 1