Korte probleem introductie, een service die op een server draait misdraagt zich totaal willekeurig ééns in de zoveel tijd, waardoor een webserver tijdelijk elke keer niet bereikbaar is. IT verschillende keren er naar gekeken, hebben geen idee. Sterk verouderde applicatie, en ik ben de applicatie beheerd (niet technisch aangelegd in programmeren e.d.). Nu dacht ik via scheduled task een kort scriptje aan te maken die elk half uur 1x draait om te kijken of de betreffende service nog actief, anders restart uitvoeren van de service. Daar het volgende scriptje voor geschreven (met hulp van Google):
@echo off
Rem Look for the Web Server in the list of started services
net start | find /i "Web Server"
Rem if not found, start it and a restart occurred.
if "%errorlevel%"=="1" (
echo Service "Web Server" restarted at %time% on %date% by Script %0>>c:\ServiceRestart.Log
net start "Web Server"
)
No komt het probleem de betreffende service heet "Web Server" maar er is ook nog een service "Web Server on port 96". De eerste "Web Server" is de service die er uit klapt, de tweede blijft gewoon altijd netjes draaien. Maar als de service er nu uitklapt vindt het script nog "Web Server on port 96" en doet die nog niks... Iemand die mijn scriptje zou kunnen aanpassen / suggestie heeft waardoor het wel gaat werken?
@echo off
Rem Look for the Web Server in the list of started services
net start | find /i "Web Server"
Rem if not found, start it and a restart occurred.
if "%errorlevel%"=="1" (
echo Service "Web Server" restarted at %time% on %date% by Script %0>>c:\ServiceRestart.Log
net start "Web Server"
)
No komt het probleem de betreffende service heet "Web Server" maar er is ook nog een service "Web Server on port 96". De eerste "Web Server" is de service die er uit klapt, de tweede blijft gewoon altijd netjes draaien. Maar als de service er nu uitklapt vindt het script nog "Web Server on port 96" en doet die nog niks... Iemand die mijn scriptje zou kunnen aanpassen / suggestie heeft waardoor het wel gaat werken?