Toon posts:

Wie blokkeert inkomende mail?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sommige mensen geven aan dat ze geen mail kunnen versturen naar me.

Dit gebeurd door mensen vanuit bv het buitenland maar ook de creditcart service van de ABN AMRO.
Zij krijgen deze melding:

> - These recipients of your message have been processed by the mail server:
> ********@ba******ra.nl <mailto:sandra@ba******ra.nl>; Failed; 5.1.1 (bad
> destination mailbox address)
>
> Remote MTA mail.ba*****ra.nl <http://mail.ba******ra.nl>: SMTP
> diagnostic: 550 Email blocked by SPAMCOP - to unblock see
> http://www.example.com/

Nou ben ik bij mijn provider geweest en bij de partijen die de mail versturen maar ze zeggen allemaal dat de andere partij het probleem veroorzaakt.

Nu ben ik zelf bij spamcop.net geweest en heb de mailserver ip opgezocht met dit resultaat
Bij spamcop.net is er dus geen blokkade. Nu lees ik online dat veel ICT afdelingen de database van spamcop gebruiken om hun eigen spamfilters uit te breiden. Mijn vraag is waar zou het probleem kunnen liggen bij de versturende provider (ik denk dat deze het zijn) of mijn ontvangende provider.

En hoe kun je dit nou oplossen als de partij aangeeft dat het niet bij hun gebeurd.

Ik denk zelf dat iemand een oude spamcop database gebruikt waar mijn provider in heeft gestaan in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De foutmelding geeft iig aan dat spamcop er mee te maken heeft. Als je aan de headers van de emails met de foutmelding kan komen, dan kun je volgens mij zien hoe ver de oorspronkelijke email is gekomen (tot welke emailserver) wat dan de emailserver zou moeten zijn die de foutmelding heeft gestuurd.

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 26-02-2014 13:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo lees, staat de verzender gewoon op een blacklist. Als je het zelf test vanaf bijv. hotmail, werkt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is je mailserver IP adres daadwerkelijk 84.244.149.142 of heb je dat alleen als voorbeeld ingevuld?

Zou trouwens kunnen dat er een blokkade op d/t-fouten in de mails ingesteld is. Kan iig (ook voor dit forum) geen kwaad daar wat meer op te letten ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10 14:23
dion_b schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:56:
Zou trouwens kunnen dat er een blokkade op d/t-fouten in de mails ingesteld is. Kan iig (ook voor dit forum) geen kwaad daar wat meer op te letten ;)
Amen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:47:
De foutmelding geeft iig aan dat spamcop er mee te maken heeft. Als je aan de headers van de emails met de foutmelding kan komen, dan kun je volgens mij zien hoe ver de oorspronkelijke email is gekomen (tot welke emailserver) wat dan de emailserver zou moeten zijn die de foutmelding heeft gestuurd.
Ik heb de mail uit Italië (met de foutmelding) doorgespit en de IP adres geeft inderdaad een foutmelding op spamcop.
dion_b schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:56:
Is je mailserver IP adres daadwerkelijk 84.244.149.142 of heb je dat alleen als voorbeeld ingevuld
Ja dit is het IP van mijn mailserver, van mijn hosting bedijf.

Het lijkt er dan op dat de mensen die mail een mij versturen op de blacklist staan.
Alleen had ik niet verwacht dat de ICS van de ABN AMRO er ook op zou staan.

Ik krijg van hun geen goed gedetailleerd antwoord geen IP dus is het lastig om naar hun toe aan te geven dat het probleem bij hun zelf ligt. Ik zal nogmaals aandringen bij hun dat er bij mijn server geen blokkade zit met een linkje naar de spamcop met mijn IP en de vraag of ze hun IP kunnen checken.

Daarnaast zal ik aan de versturende partijen aangeven dat ze hun PC's moeten scannen op spam versturende programma's. Volgens spamcop moet na 24 uur geen spammelding van een IP de blokkade weer opgeheven moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Nu kan het ook zijn dat de filters wel erg strikt ingesteld zijn op die mailserver die het terugstuurt.
De melding dat de mail niet door het filter van spamcop kwam is gebasseerd op een rating aan de hand van de database van spamcop, die rating kan eerder of later gaan gelden als reject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Leuke situatie die ik regelmatig tegenkom
Bedrijf X blockt mail op basis van gebruik publieke SPAM filter (dit geval SPAMCOP) en geeft aan dat bedrijf Y zijn zaakjes op orde moet krijgen (= removal van SPAMCOP filter).
Bedrijf Y geeft aan dat bedrijf X blokkade moet opheffen (zij gebruiken immers een SPAM filter die de blokkade veroorzaakt) of een whitelisting moet toepassen

Beste oplossing lijkt me in deze ook dat Bedrijf X zorgt dat ze zichzelf van de SPAMCOP lijst afkrijgen want dit issue zal ook spelen voor andere bedrijven die SPAMCOP gebruiken. Daarom zal whitelisting in dergelijke gevallen alleen een beperkte oplossing zijn

Hoe het je als particulier af zal gaan om bedrijf X zover te krijgen... geen idee
Ik wens je iig veel succes daarmee :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zelf op de server het filter instellen en een rating getal aangeven wanneer een mail als spam aangemeld wordt maar deze staan nu zelfs helemaal uit en als hij een mail als spam aangemerkt dan laat ik heb alsnog doorsturen en filter ik het in mijn mail programma.

Het hosting bedrijf geeft aan dat zij geen ristrikties hebben op binnenkomend mail.

@Chaser2600
Ik kan proberen de mijn IP op een whitelist van hun te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb je van de emails die je in de TS hebt staan ook de headers (dus die geproduceerd zijn door de mailserver die de mails afschiet)? Daarin kun je in ieder geval zien welke mailserver de mails blokkeert, die van jou (w provider) of bij de verzender.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:28:

@Chaser2600
Ik kan proberen de mijn IP op een whitelist van hun te krijgen.
Als ik het goed begrijp is het je eigen provider die mails blokkeert omdat de verzender bekend is bij SPAMCOP, right?
In dat geval zou je eigen provider een whitelisting toe kunnen passen

Een betere oplossing is de verzender zover te krijgen dat ze zichtzelf van SPAMCOP af krijgen, Maar zoals al aangegeven is dat een hele uitdaging, vooral als de verschillende partijen niet erg willen meewerken en vingers naar elkaar gaan wijzen

[ Voor 115% gewijzigd door AP3X op 26-02-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bastien schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:32:
Heb je van de emails die je in de TS hebt staan ook de headers (dus die geproduceerd zijn door de mailserver die de mails afschiet)? Daarin kun je in ieder geval zien welke mailserver de mails blokkeert, die van jou (w provider) of bij de verzender.
Daar vroeg ik ook al naar en was al op gereageerd ;)
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:54:
[...]

Ik heb de mail uit Italië (met de foutmelding) doorgespit en de IP adres geeft inderdaad een foutmelding op spamcop.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 26-02-2014 18:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hmmz, ik ben er niet van overtuigd dat ABN-AMRO een probleem heeft met spamCop.

Als jouw e-mail provider een beetje een onhandige mail-configuratie in elkaar heeft geschroefd gaat 't namelijk op dezelfde manier fout.

Als het probleem alleen tussen ABN-AMRO en spamCop zou spelen, zou ABN-AMRO namelijk overspoeld worden met klachten en dan gaan ze er echt wel wat aan doen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1