Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laserprinter drukt niet goed af

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds kort heb ik een Samsung Xpress C460W. Mooi ding, maar toch loop ik tegen een vervelend probleem aan.

Als we een foto uitprinten dan zijn de kleuren niet mooi, en er zit een wit gedeelte in de foto. Ik heb er een andere driver opgezet (Postscript3) en de toner geschud, maar dat maakt allemaal niet uit. De kleuren lijken wat donker op zowel gewoon als fotopapier en dat witte krijg ik niet weg.

Voor het beeld hoe de foto eruit komt (kwaliteit van de foto van de foto is niet optimaal, maar het gaat om het idee):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rJhoonKd09g5Io2y3jIfCMxm/full.jpg

De originele toner zit er overigens nog in.

Iemand tips hoe ik foto's mooie af kan drukken?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Zitten er geen opties in de drivers, net als bij inktjets, voor onderhoud? Bijv bij een inktjet kan je de koppen schoon spuiten, wellicht dat je ook een dergelijke optie hebt?

• pven
  • Niet online
Ik kan het niet vinden. En als ik het wel kon vinden, dan krijg ik daar hooguit de witte vlek mee weg, de kleuren zullen er niet beter door worden?

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Dit lijkt me een toner probleem, ben bang dat je ermee terug naar de dealer moet.
Waarschijnlijk is een van de tonercartidges niet in orde maar pin me er niet op vast.

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:22
Meteen teruggaan, dit hoort niet en sinds je em net hebt, gewoon onder garantie terugbrengen!
Wel van te voren even controleren of je dit ook met andere foto's hebt - en dat het niet toevallig alleen deze foto is natuurlijk.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die witte vlekken aan de rechterkant? Toner die niet goed hecht. Verkeerd papier of de fuser is niet goed. Ik zou er iig mee terug gaan.

Signatures zijn voor boomers.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54
Heb je de juiste papier soort ingesteld in je driver?
Probeer anders een andere merk papier soort.

• pven
  • Niet online
Dank voor de reacties! Ik heb de webshop gevraagd om dit topic te lezen.

Ik heb dit met diverse soorten papier: die witte vlek krijg ik er niet mee weg.

• Jolke
En dezelfde vlek met verschillende foto's?

• pven
  • Niet online
Ja: de vlek zit altijd op dezelfde plaats op het papier. Als ik de toners wat schud, dan wisselt de vorm van de witte plek, maar de witte plek zit altijd op dezelfde plaats.

• Jolke
Duidelijke geval van fout in de printer waar je als gebruiker niets aan kunt doen. Teruggaan ermee dus :)

Verwijderd

Gebruik je fotopapier?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Zit de overige toner wel goed vast op het papier? Wat gebeurd er als je er stevig met een vinger overheen wrijft? Het kunnen een aantal dingen zijn:

1. verkeerd papier en/of verkeerde instelling voor het papier mbt soort en gewicht
2. probleem met de fuser, zit de toner verder wel goed vast of kan je het (met wat lichte druk) uitvegen?
3. probleem met de drum/transfer, de toner blijft niet goed zitten en raakt al verstoord voordat deze fused is.
4. een defect aan het board oid waardoor verkeerde aansturing wat ook weer 2 en/of 3 tot gevolg kan hebben.

Enige wat je zelf kan testen is het papier... probeer dus eens ander papier. Veel laserprinters houden bijvoorbeeld helemaal niet van fotopapier. Ik heb leuke apparatuur op het werk waar ik de gekste dingen mee kan printen, maar fotopapier is nog nooit een succes geweest. Probleem met de drum kan je eventueel zelf verhelpen maar is erg kostbaar en dan weet je nog niet eens zeker of het gaat werken. Probleem met de fuser of het board kan je verder niets mee, dan moet de printer terug, maar in het geval van de drum is het wat lastiger...

• pven
  • Niet online
^ ga ik mee aan de slag, ik kom er zsm op terug.

De webshop vindt dat ik hem terug moet sturen, met wat pech ben ik hem dan vier weken kwijt. Uiteraard heb ik net de oude printer verkocht.

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
En heb je al wat gehoord? ben wel benieuwd namelijk.

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

• pven
  • Niet online
Ahja, ik had hier nog een topic lopen. :$

De printer is terug gestuurd. Na onderzoek hebben ze de firmware ge-update en een-en-ander schoon gemaakt, en nu werkt ie weer prima. Ik had een mooi rapportje met wat ze hebben gedaan, als ik die nog kan vinden dan post ik het hier.

• Jolke
Firmware geüpdate? Dat is echt standaard geworden tegenwoord - geen idee of dat hier geholpen heeft. :)

Ik hoop dat het schoonmaken ook op de langere duur blijft helpen. Je weet zeker dat je dezelfde printer teruggekregen hebt?

• pven
  • Niet online
En gevonden:
Uw product is gerepareerd. De reparatie bestond uit:
- Herconfiguratie systeem software / applicaties **- Opmerking reparateur: * Firmware / Engine version updated to V3.00.02.05 / V1.00.14; Unit cleaned; Waste toner tank emptied/cleaned (consumables);
Je weet zeker dat je dezelfde printer teruggekregen hebt?
De toner was iig wel dezelfde. Qua printer vermoed ik het ook, maar ik heb geen herkenningspunten (krasjes ofzo) aangebracht op de printer. :)

Pagina: 1