Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpress site laadt soms wel soms niet .css file

Pagina: 1
Acties:

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 09:21
Hoi GOT,

Ik heb een raar probleem. Op een website die ik aan het bouwen ben voor een gaming organisatie lijkt soms een deel van de .css code niet te laden. Als ik dan element inspecteren doe lijkt hij de rest wel in te laden?

Dit is de site: http://team-chronic.com

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 18:58
Of dit een covert ops is voor Team Chronic weet ik niet, maar hier lijkt alles ok. Op meerdere devices en browsers getest, hier is niks aan het handje.

• Bielie993
http://puu.sh/7b3Vl.png -> http://puu.sh/7b3VR.png

Dit zijn een aantal van de verschillen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Bielie993 op 26-02-2014 11:57 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je bij de logs kan; check de access- en errorlogs eens. Anders eventueel via de hoster (aan)vragen.
Kijk ook even of je in de browser foutmeldingen kan vinden of achterhalen, eventueel via web developer toolbars voor de diverse browsers.

Ook kan je proberen je cache eens te schonen, wellicht helpt dat.

[ Voor 77% gewijzigd door CH4OS op 26-02-2014 12:12 ]

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:14
Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Wel weet ik wel dat ik ook zoeits had met IE11, sommige laden de CSS elements niet goed totdat ik de hele pagina selecteerde.
Meerdere website hadden er bij mij last van, maar dat was gewoon een Windows probleem wat is opgelost met een reinstall

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Bielie993
Ik heb het thuis en op mijn werk vreemd genoeg. Er zit wel veel troep code nog in, moet dat nog opruimen maar voorheen werkte dat gewoon nog in combinatie met elkaar :S

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 14:42
Enige wat ik even snel zie, is dat je de titel kleur van de h3 (style.css:798), een ongeldige waarde voor font-weight (denk dat je gewoon bold bedoelde) gebruikt. Misschien dat sommige browsers daarover struikelen...

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

• Bielie993
Heb da ff gefixed, ik vind dit echt weer zon bizar probleem :D Google kan je bij dit soort dingen ook nooit helpen :(

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 14:12
Er gaat wel meer fout volgens mij. Altijd handig om even je css/html door een validator te gooien en kijken of je iets raar mist: http://jigsaw.w3.org/css-...ng=1&vextwarning=&lang=nl
Sommige comments staan verkeerd (/* en */ omgewisseld), een verdwaalde ., incorrect argumenten etc.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik zie dat je http://www.web2feel.com/gamecraft/ (een bestaand thema) probeert aan te passen. Let wel op met het aanpassen van de thema bestanden, bij een update zijn je aanpassingen weer weg hè!

Daarnaast vind ik het vreemd, dat een thema geleverd word met de fouten zoals Barryvdh die noemt.

• Bielie993
Ik heb dat thema ooit helemaal omgebouwt en aangepast zodat hij niet meer wordt meegenomen in de update routine e.d. Ook bijna alle code op de slider na is herschreven, dus geen zorgen :)

Ik zal die fouten er wel even uithalen, ik zie inderdaad dat die comments verkeerd staan, dom dom! En de overige fouten ga ik ook bekijken ofc ;)

Edit: Het is het custom font! Ik zie nu wat er steeds niet laad, iemand daar nog tips voor om deze altijd goed te laten laden?

[ Voor 23% gewijzigd door Bielie993 op 26-02-2014 14:14 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bielie993 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:18:
Ik heb dat thema ooit helemaal omgebouwt en aangepast zodat hij niet meer wordt meegenomen in de update routine e.d. Ook bijna alle code op de slider na is herschreven, dus geen zorgen :)

Ik zal die fouten er wel even uithalen, ik zie inderdaad dat die comments verkeerd staan, dom dom! En de overige fouten ga ik ook bekijken ofc ;)
Oké duidelijk. Dan moet je wel proberen wat netter en (misschien) gestructureerder te werken. Dergelijke kleine foutjes kunnen een boel ellende veroorzaken, waar je dagen op zit te zweten.
Edit: Het is het custom font! Ik zie nu wat er steeds niet laad, iemand daar nog tips voor om deze altijd goed te laten laden?
Hoe word het font geladen?

--- Edit ---

Ah. dit vind ik ik style.css

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
@font-face {
    font-family: 'ChronicHeading';
    src: url('archive-webfont.eot');
    src: url('archive-webfont.eot?#iefix') format('embedded-opentype'),
         url('archive-webfont.woff') format('woff'),
         url('archive-webfont.ttf') format('truetype'),
         url('archive-webfont.svg#latoregular') format('svg');
    font-weight: normal;
    font-style: normal;

}

Zijn de bestanden aanwezig? Ik gok dat ze niet in themes/gamecraft/ staan, maar in themes/gamecraft/fonts/ of iets dergelijks.

[ Voor 26% gewijzigd door TheNephilim op 26-02-2014 15:50 ]

• Bielie993
Hoi TheNephilim,

Hij laad hem bij mij pas als ik de pagina groter maak met CTRL + Scroll of als ik hem inspecteer met firebug of chrome. Hij is dus wel gekoppeld maar pas als ik een van die handelingen doe.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bielie993 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:18:
Het hangt af van het font en de browser, is maar net waar het probleem zit, is mijn ervaring.
Dit is een van de redenen voor mij om zo min mogelijk met custom fonts te werken. Wil je dat toch, zijn er inmiddels voldoende tutorials voor te vinden op internet. CSS3 is daarbij je toverwoord.

• Bielie993
Ik weet wel hoe alles werkt, maar dit was mij een raadsel. Ik snap niet waarom een font pas geladen wordt als hij vergroot of de verwijzing geonctroleerd wordt in een plugin?

Edit: Nope ze staan in de zelfde folder are de style.css

[ Voor 14% gewijzigd door Bielie993 op 26-02-2014 16:16 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sluit eerst even de eigen browser uit dan.

• Bielie993
Internet explorer lijkt hij het nu wel goed in te doen, mozilla doet het ook, alleen chrome heeft nu nog moeite.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:37

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Barryvdh schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:13:
Er gaat wel meer fout volgens mij. Altijd handig om even je css/html door een validator te gooien en kijken of je iets raar mist: http://jigsaw.w3.org/css-...ng=1&vextwarning=&lang=nl
.
Wow een keer een website die ik heb gemaakt op deze site gezet. Gebouwd met wordpress op een bestaand gratis thema, 823 fouten :P nog meer van dat sort handige sites ?

[ Voor 3% gewijzigd door NLKornolio op 26-02-2014 16:30 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

caanova1984 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:29:
[...]

Wow een keer een website die ik heb gemaakt op deze site gezet. Gebouwd met wordpress op een bestaand gratis thema, 823 fouten :P nog meer van dat sort handige sites ?
Hier een website de we recent (met Wordpress) gebouwd hebben, 28 fouten die bijna allemaal betrekking hebben op oude IE8 filters. Niet zo boeiend dus.

Valt me al weer mee.

---

Ontopic: Grappig, als ik op je website rechtermuisknop doe op de tekst, om te kijken wat er qua CSS misgaat, komt de tekst ineens wel in beeld. Wat er nu mis is weet ik niet, maar het is een vaag issue.

• Bielie993
Ja dat is indd het probleem TheNephilim, te bizar :D

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 14:12
caanova1984 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:29:
[...]

Gewoon de Webdeveloper Toolbar addon voor Chrome downloaden, kan je direct op de pagina (link of lokale html) controleren. Zie ook http://validator.w3.org/ voor HTML en linkjes naar de andere validators.

• Bielie993
Ik ga het maar is proberen met google fonts, hier zit een soort gelijk font ook in dus :)

Update: Heb het met google fonts weten op te lossen, het custom font was dus echt het probleem. Niet helemaal het gewenste effect, maar beter dan een glitchy website :)

[ Voor 49% gewijzigd door Bielie993 op 27-02-2014 16:17 ]

Pagina: 1