Meerdere Scheduled Shutdown Tasks Win7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 18:30
Goedemorgen medetweakers.

Ik werk met nieuwe Zotac Zbox mini-pc's met Xibo Digital Signage. Ze zijn ingericht als roosterborden die zelf opstarten en place & forget zijn.

Maar de borden moeten ook afgesloten worden aan het eind van de dag.

Voor normaal gebruik is de Scheduled Task goed genoeg, maar tijdens vakanties is er het probleem dat zij via dezelfde regels de hele dag aan staan voor niks. Dat wil ik dus niet, ik heb een beetje rond gezocht maar niets concreets gevonden.

Dus mijn vraag is, is het mogelijk om meerdere scheduled tasks in te richten in Win7 zodat het kastje tijdens normale dagen normaal werkt en tijdens vakantie dagen (miss via kalender aan te geven) na 5-10 minuten afsluit.

Als dit niet mogelijk is, misschien weet iemand dan of hetzelfde idee mogelijk is via Wake on Lan dat hij op de vaka dagen gewoon niet start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 15:18
Waarom zou dat niet kunnen?

De Wake on Lan route is niet voor aflsuiten.
Niet starten door dat wake on lan pakketje niet te sturen zou kunnen, maar hangt er van af hoe je dat doet.

[ Voor 42% gewijzigd door aZuL2001 op 26-02-2014 11:20 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 09:49
Waarom maak je je scheduled task net met de trigger "on IDLE" ? Dan stel je deze gewoon in dat de machine na bijv. 1 uur IDLE automatisch een shutdown krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

deknegt schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:17:
Goedemorgen medetweakers.

Ik werk met nieuwe Zotac Zbox mini-pc's met Xibo Digital Signage. Ze zijn ingericht als roosterborden die zelf opstarten en place & forget zijn.

Maar de borden moeten ook afgesloten worden aan het eind van de dag.

Voor normaal gebruik is de Scheduled Task goed genoeg, maar tijdens vakanties is er het probleem dat zij via dezelfde regels de hele dag aan staan voor niks. Dat wil ik dus niet, ik heb een beetje rond gezocht maar niets concreets gevonden.

Dus mijn vraag is, is het mogelijk om meerdere scheduled tasks in te richten in Win7 zodat het kastje tijdens normale dagen normaal werkt en tijdens vakantie dagen (miss via kalender aan te geven) na 5-10 minuten afsluit.

Als dit niet mogelijk is, misschien weet iemand dan of hetzelfde idee mogelijk is via Wake on Lan dat hij op de vaka dagen gewoon niet start.
Heb je de task scheduler wel eens geopend dan ? ik kan me niet voorstellen van wel eerlijk gezegd.
en anders via de command line http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/ff356867.aspx

Wbt het wake on lan singaal. ik weet niet hoed dat wordt getriggerd bij jou. maar dat is het eerste waar ik naar zou kijken. dan hoef je het ook niet uit te zetten. (wss ook ergens een schedule task/cronjob)

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 26-02-2014 11:41 ]

Iperf