NAS met backup software die AD permissions ondersteund

Pagina: 1
Acties:

• DeSarcast
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik ben op zoek naar een 2TB NAS als backup voor een fileserver in een van onze branche offices.
Nu is het zoeken van een NAS niet lastig, maar gezien ik een krap budget van mijn baas meekrijg is het belangrijk dat de NAS meegeleverd word met software die niet alleen de data meeneemt maar ook de AD permissies.

Ik kwam zo bv uit op http://www.nascenter.nl/p...y-book-live-duo-4-tb.html maar de bijgeleverde WD SmartWare ondersteund voorzover ik zie geen permissies.

Kan iemand mij de goede richting op sturen qua merk die wél dergelijke software bijleverd, of is er misschien freeware die dit klusje kan klaren?

Bvd!!

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03-2025
Misschien handig om even het budget even te melden...

• DeSarcast
MrBrownie12 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:00:
Misschien handig om even het budget even te melden...
Pardon, 500 euro, incl schijven

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Even omdenken.

De server de data lataen wegschrijven op de NAS?
Dan heb je opeens een hele hoop mogelijkheden.

En €500.- budget voor de backup?
Dan zal de data wel niet zo belangrijk zijn.

Abort, Retry, Quake ???

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03-2025
Wat heb je zelf al gevonden?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 12:54
aZuL2001 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:13:
Even omdenken.

De server de data lataen wegschrijven op de NAS?
Dan heb je opeens een hele hoop mogelijkheden.

En €500.- budget voor de backup?
Dan zal de data wel niet zo belangrijk zijn.
Klinkt eerder als een klein bedrijfje dat ineens backup belangrijk gaat vinden - eventueel na recente slechte ervaring .

• DeSarcast
We hebben nu een Quantum RDX met tapes draaien met 1TB aan tapes, deze lopen niet meer zo goed en de baas vond het misschien eens tijd voor een NAS. 2TB is voldoende, maar er moet wel goede backup software bijzitten. Het betreft een relatief simpele Win 2k3 fileserver. Het enige wat echt belangrijk is wat de software betreft is dat de rechten/permissies van de files en folders mee word genomen.

ik had gevonden de WD zoals in de OT, daar zit standaarde backupsoftware bij, maar zover ik kan oordelen worden permissies niet meegenomen. Ga ik kijken naar professionele software dan kom ik uit bij bv Acronis (1200 euro) Novastor (350 euro) BackupExec (1000 euro).

• DeSarcast
Jolke schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:46:
[...]

Klinkt eerder als een klein bedrijfje dat ineens backup belangrijk gaat vinden - eventueel na recente slechte ervaring .
Zo klein zijn we niet, we hebben hier in ons hoofdkantoor een Datacenter met ca 45 servers, daar draait een backup to tape op een quantum superloader en backup to disk naar een Dell powervault met 30TB.

De kweste hierboven gaat om een relatief klein branche office, we gaan die backups niet over het WAN pompen dat is onzin, een lokale backup oplossing is beter en goedkoper, plus mijn baas heeft de hand redelijk strak op de knip, vandaar de misschien wat amateuristisch overkomende 500 eur budget 8)

• DeSarcast
Niemand???

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 12:54
Als bedrijk zou ik echt niet gaan bezuinigen op backup, dan is het je blijkbaar niet veel waard dat er backups gemaakt moeten worden.

Enne... er is een edit-knopje aanwezig, zodat je je eigen posts kunt wijzigen, ipv nieuwe reacties aanmaken

• DeSarcast
Ok, maar de vraag blijft nu, wie weet wellicht alternatieve backup software die AD permissies meeneemt?

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-12-2025

Midas.e

Is handig met dinges

windows backup toevallig? die neemt al je permissies mee en kan je system state backups mee maken, zolang je nas maar iscsi ondersteund vind windows backup alles prima.

Hacktheplanet / PVOutput

Pagina: 1