Canton Nestor 602 3 weg 2de hands kopen??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 15:03
Hallo,

Ik heb nu een setje JBL tlx 5000 mkii staan, maar vindt het hoog toch niet helemaal lekker klinken. Ik draai op een Yamaha rx-v 750.

Ik kijk films en luister veel muziek in stereo. Nu kan ik via marktplaats een setje canton speakers halen. Ik kan over deze speakers niet veel informatie vinden en nou was mijn vraag: Zijn deze canton speakers beter als mijn JBL speakers?

Mvg Niek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je noemt alleen het merk Canton; dat kunnen natuurlijk tig verschillende speakers zijn en zegt helemaal niets.

En wat is beter? De sound van een speaker is per merk/type anders. Ik zou je adviseren om sowieso eerst die speakers eens te beluisteren want misschien bevalt de sound je helemaal niet.

Op jouw vraag is dus geen enkel zinnig antwoord te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
nouja, misschien dat iemand hier weet of canton een goed merk is, zo van sweex/logitech,beiden hebben goede producten,maar Logitech is in 99% van de gevallen beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
in mijn openings titel staat het type: Canton nestor 602

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
niekslebos schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:20:
in mijn openings titel staat het type: Canton nestor 602
My bad. :o

Maar dan nog; zelf gaan luisteren of het iets voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
ja dat ga ik ook zeker doen, maar is de kwaliteit van deze speakers goed? Ik zou dat wel graag willen weten voordat ik er helemaal naartoe ga rijden.

heeft iemand deze speakers zelf thuis staan en wat vindt u ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:21
Deze speakers waren ooit nieuw 600DM, oftewel 270 euro per paar, nieuw in 1997. Dus 17 jaar oud, nooit meer dan 80-100 euro betalen, deze speakers zijn zeker geen toppers zo lijkt me. Zie ook: http://www.hifi-forum.de/viewthread-30-6712.html

Het valt mij sowieso op dat veel mensen op marktplaats denken dat ze destijds bijv. 800 euro per paar hebben betaald ipv 800 gulden. Als je ziet wat mensen vragen voor 15-20 jaar oude speakers, is absurd.

Canton is overigens een goed merk. Maar ook een goed merk maakt budget speakers. Dus bieden naar waarde.

[ Voor 42% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 26-02-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Bedankt voor de info nu heb ik nog geen bercht gehad van deze meneer en ben opzoek gegaan naar anderen

Nu heb ik een paar jamos en lencos gevonden. Type zijn beide onbekend. Over lenco kan ik niks vinden wat speaker betreft en jamo is de ene oeer goed en de andere keer slecht.

Kan iemand wat zeggen over beide merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Type nummers zijn overig bekend

Jamo e670
Lenco ms 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je zult toch echt zelf moeten gaan luisteren. Het is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Is de kwaliteit goed en wat was de nieuwprijs ongeveer. Ik kan er namelijk niet veel over vinden. Pas als ik daar over uit ben ga ik pas luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
niekslebos schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:00:
Type nummers zijn overig bekend

Jamo e670
Lenco ms 2002
Volgens mij budget spul waar je niet veel van moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Dus niks waard? Jamo vraagt hij 125 voor

• S1NN3D
  • Niet online
Lenco is sowieso een budgetmerk waar je beter met een grote boog omheen kan lopen.

De genoemde Jamo's zijn een ouder model. Voor zover ik het heb gezien zijn deze opgevolgd door de Jamo C607 welke je in een enkele winkel nieuw nog kan kopen rondom de € 400 per stuk. Dat model is voor Jamo begrippen een duurder model maar in de speakermarkt is het nog steeds redelijk low-end.

De genoemde E670 is dus nog wat ouder maar is oorspronkelijk wel uit een duurdere lijn van Jamo. Zelf zou ik ze niet kopen maar voor dat geld kun je niet snel een miskoop doen.

• niekslebos
Ooh dank je voor de info hier heb ik wat aan. Is het geluid niet mooi (ik weet zelf luisteren) of is de kwaliteit van de speaker niet zo goed dat u ze zelf niet zal kopen ?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik begrijp eigenlijk niet helemaal wat je wilt. Je hebt een paar JBL speakers, een overbekend en een eeuw oud merk met wereldfaam in absolute topluidsprekers in de professionele audio en omdat het hoog je niet bevalt wil je een tweedehands paar B- of C-merk luidsprekers. Geen van deze budget-modellen is slecht voor hun geld, dat vooropgesteld, maar kwaliteit van luidsprekers meet je echt af door er naar te luisteren.
Bevalt het jou op de door jou meegebachte muziek? Aanschaffen. Twijfel je of had je andere verwachtingen? Laten staan.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• S1NN3D
  • Niet online
Eens met de DeBolle. Je hebt nu speakers van een A-merk (JBL) maar je overweegt een B-merk (Jamo) of zelfs een C-merk (Lenco). Voor het geld zal het best redelijk zijn maar het blijft low-end spul.

Maar als jij ze beter vind klinken is het toch prima.

• niekslebos
Jamo een b merk?

• S1NN3D
  • Niet online
Ja.

Die conclusie had je natuurlijk ook prima zelf kunnen trekken. Ga naar de de gemiddelde serieuze hifi zaak en je zult dit merk daar niet aantreffen.

Ze maken voor het geld beste leuke producten, absoluut. Maar ze opereren toch echt aan de onderkant van de markt. Een A-merk kun je het niet noemen.

• niekslebos
Ik heb ook nog 2 rogers as 502 gevonden voor 140 euro. Spelen deze speakers in een hoger segment?

• S1NN3D
  • Niet online
niekslebos schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:19:
Ik heb ook nog 2 rogers as 502 gevonden voor 140 euro. Spelen deze speakers in een hoger segment?
Nee.

Iets meer eigen inzet zou wel mogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Rogers is ook niks over te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
En dat zegt al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Ik kan alleen de specs vinden

100 watt
51 hz - 22 khz
8 ohm

Het aantal hz in de hoogte valt me een beetje tegen of moet ik me niet blond staren op de specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Lees eens wat andere topics door op het forum.
Specs zeggen bijzonder weining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Ooh oke zaterdag ga ik er heen met mijn cds en films dan ga ik luisteren, maar wat jullie zeggen is dat het geen topmerk is en dat je beter een a merk kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Het beste is een luidspreker die *jij* goed vind klinken.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Als ik terugkijk op wat er in de afgelopen posts voorbij is gekomen en zie wat voor speakers je nu hebt staan, in welke prijsklasse je 2e hands zit te kijken en welke speakers je voorgesteld hebt, kan ik me niet voorstellen dat je ook maar enige vooruitgang zult maken qua geluidskwaliteit. Een achteruitgang lijkt me eerlijk gezegd meer waarschijnlijk.

Ik wens je veel wijsheid toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Dus het zal waarschijnlijk niet beter gaan klinken dan mijn oude jbls? Ik heb altijd gelezen day de tlx 5000 noet zom hele goede speaker was. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat de
Rogers slechter zijn

[ Voor 49% gewijzigd door niekslebos op 28-02-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Topics kicken binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 100% gewijzigd door FeaR op 28-02-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Kan iemand nog wat vertellen over de rogers

De nieuwprijs was 350 per stuk.
Het zijn 2 weg speakers wat in dit budget beter is als 3 weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Rogers maakt heel net spul. Zeker de oude monitors, of de oude ls3/5 of ls5/9 zijn serieus "high end". Nu zijn er tegenwoordig ook wat goedkopere versies die misschien niet diezelfde kwaliteit hebben. Maar ik zou gaan luisteren.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Ik heb geluisterd afgelopen zaterdag. Ik vindt het geluid mooi. Ruimtelijke speakers en veel detail. De bass had wat minder gemogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Stomme draaikont, zoals meerdere mensen al schreven, neem wat je zelf bevalt, vindt je het niks, jammer dan.
Kijk naar merken als Translator, Dynaudio, Kef, Piega, B&W, JBL ga zo maar door.
Die merken die je nu tegen komt zijn low end herriebakken met bagger geluid, heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:21
Speakerfreak95 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:40:
Stomme draaikont, zoals meerdere mensen al schreven, neem wat je zelf bevalt, vindt je het niks, jammer dan.
Kijk naar merken als Translator, Dynaudio, Kef, Piega, B&W, JBL ga zo maar door.
Die merken die je nu tegen komt zijn low end herriebakken met bagger geluid, heel simpel.
Ik denk dat het merk niet zoveel zegt. Ook JBL heeft bagger speakers gemaakt en Jamo heeft goed spul gemaakt. Gewoon luisteren is het beste. En gooi er wat geld tegenaan, zo'n 1000-2000 euro. Met speakers doe je makkelijk 20 jaar, dus een nieuwe set heb je heeeeel lang plezier van. En het leven is te kort om te luisteren naar slechte speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Waar baseren jullie op dat rogers as 502 slechte kwaliteit speakers zijn?

Ik zou dit graag willen weten heb nog niet echt een duidelijk antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Omdat het oude rommel is en je beter uit bent met je huidige speakers, neem gewoon je verlies en spaar door en koop high end speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
oud hoeft niet slecht te zijn. wat is er precies rommel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Rogers klinkt naar mijn mening nog al boemerig en schel.
Ik ben meer van het vette diepe laag en sprankelende hoog, niet boemerig laag en overdreven veel hoog.
Ieder zijn voorkeur, maar doe mij maar een buizenversterker met Fostex Horn speakers, klinken ook leuk, heb het bij mijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Dit zijn nou ervaringen waar ik wat aan heb. Ik ben het eens met de bass die is niet echt gecontroleerd maar het hoog vind ik bog wel gecontroleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
niekslebos schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:42:
Dit zijn nou ervaringen waar ik wat aan heb. Ik ben het eens met de bass die is niet echt gecontroleerd maar het hoog vind ik bog wel gecontroleerd
Iedereen heeft zijn ideale geluidsbeeld, ik weet natuurlijk niet hoe oud jij bent, maar de meeste mensen van mijn leeftijd (16) vinden het geluid van een boemerig speakersetje prachtig en vinden high end audio maar flets.
Maar hoe verder de tijd vordert en je wat geluidsbewuster wordt ga je het geluid steeds meer waarderen en klinken die Expert setjes ineens verschrikkelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat een tenenkrommend topic dit. Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten is simpelweg niet mogelijk. Discussieren wat je mooi vindt is lastig. Soms laten mensen vol trots horen wat ze hebben staan en vind ik het echt verre van mooi klinken. Als zij er blij mee zijn, zijn ze er blij mee :)

Ik heb zelf een set gekocht en mn JBLs de deur uit gedaan, maar ook daar had ik veel verder in kunnen gaan en willen gaan, maar ik had mijzelf een gelimiteerd budget gegeven. Met HiFi kun je gek doen qua kosten.

Als je nu niet veel uitgeeft kun je ook makkelijker weer anders nemen over een aantal jaar en ze zelf weer verkopen. Dan is je verlies maar erg beperkt.

Maar doe alsjeblieft eens wat eigen onderzoek ipv: Is dit wat? Is dat wat? En deze? Is dit een goede prijs?
Luidsprekers zijn nu niet echt exacte wetenschap. Je zult echt langs moeten gaan bij mensen om ze te beluisteren. Probleem blijft de akoestiek van de kamer die heel veel effect op het geluid heeft, maar dat zal zo blijven.

Wij kunnen hier geen enkel direct antwoord geven in de trend van: Dat moet je doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Ik zie nu net een set asw speakerset staan.

http://www.marktplaats.nl...95&previousAction=asqSent

Dit moet een hele mooie set zijn volgens: http://www.areadvd.de/har...antiusboxensystem-1.shtml

Dit lijkt me toch wat beter als de hiervoor genoemde modellen

Wat zou ongeveer de richtprijs zijn?
Pagina: 1