[Cisco PIX5153] Console geeft niets door.

Pagina: 1
Acties:

• janssuhhh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:28
Hallo medetweakers,

Ik heb recentelijk 2 Cisco PIX515e firewalls weten te bemachtigen en ik probeer deze te benaderen.

Aangezien ik de firewalls kaal heb gekregen, weet ik helaas niets van de huidige configuratie van de machines.

Nu heb ik al wel handleidingen gevonden om in ieder geval het wachtwoord eraf te halen, maar daarvoor moet ik Console toegang hebben..

Daar zit nu mijn probleem... Ik heb beide firewalls aangesloten via de console-poort, maar krijg in Hyperterminal (9600bps 8n1) geen output.
Op mijn Catalyst switches krijg ik wel console-output, dus het kan mijns inziens niet liggen aan de kabel.

Is er iemand die mij zou kunnen helpen om toch toegang te krijgen tot de PIX firewalls? Dit mag wat mij betreft ook met een factory default restore, de settings zijn voor mij namelijk niet belangrijk.

2-1-kap (1977) 150m² | Vloerverwarming all the way | Quatt Duo | 18 Zonnepanelen (SolarEdge + GoodWe)

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 16:03
Klinkt als een dode PIX :(

Ik heb dit gedrag wel eens eerder gezien bij een PIX515e Failover opstelling die het niet meer deed na een blikseminslag in de buurt van het pand. Een van de PIXen gaf om het kwartier een willekeurig karakter op console, de andere gaf helemaal geen output meer.

Om de PIXen te defaulten heb je helaas echt toegang nodig tot de console. De Baud-rate is overigens inderdaad 9600 voor PIXen, je zou kunnen proberen om verschillende Baud-rates te proberen (misschien dat iemand de Baud-rate heeft aangepast in het verleden), echter zou je dan brabbel verwachten op 9600 Baud.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:40
Je kunt de cpu en de geheugen vervangen van de PIX. Kijk of je dan output krijgt via console poort.

• janssuhhh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:28
Bedankt voor jullie reacties.

Uiteindelijk bleek dit probleem in de biosbatterijtjes te zitten.

De spanning was te laag en daardoor konden de PIXes niet starten.

2-1-kap (1977) 150m² | Vloerverwarming all the way | Quatt Duo | 18 Zonnepanelen (SolarEdge + GoodWe)

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:40
Het is best raar dat het aan de bios batterij ligt. Want die voeding moet toch genoeg spanning geven aan die Pix.
Ieder geval bedankt voor het delen van het oplossing.

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 16:03
Die had ik even niet verwacht! Gelukkig dat het zo makkelijk te repareren was! :)
Pagina: 1