W8.1 pro - beveiligingsscan uitvoeren.. gaat niet verder...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 09:26
ik heb een probleem met windows 8.1 sinds kort blijft de balk onderin het scherm staan wanneer ik een programma download. de puntjes blijven lopen.

het programma start niet op.

als ik dus uitvoeren heb gekozen, staat er niets bij downloads, kies ik opslaan, dan komt het wel in de downloads te staan, maar gaat ook de melding niet weg.

wanneer ik dan handmatig het programma start, dan wordt het wel uitgevoerd.

iemand bekend met dit probleem, of de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:22
Welke virusscanners heb je geinstalleerd?
Wat is de status van Windows Defender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik gebruikte eerst alleen windows defender.

ik heb er gisteravond maar eens AVG bij opgezet.
de redenatie was dat er misschien iets mis was met de afhandeling tussen windows, de browser en windows defender. misschien dat de installatie van een ander programma dat de beveiligingsscan uitvoert, er voor zou zorgen dat dat probleem zou worden verholpen.

het ging met name om citrix launch.ica bestandjes ook. die moeten ook worden "geopend" om applicaties te kunnen gebruiken via citrix. nu werkt dat wel, maar heb ik ook de citrix clients opnieuw geinstalleerd.
(de "normale"en de streaming" client.

dus wat nu precies de reden was dat e.e.a. het niet deed kom ik denk ik niet meer achter.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:22
Meerdere virusscanners is sowieso vragen om ellende. Pleur AVG eraf en laat Defender z'n werk doen. Kijk wel even of die geupdate is.

• Caelorum
  • Laatst online: 00:10
Miyamoto schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:59:
Meerdere virusscanners is sowieso vragen om ellende. Pleur AVG eraf en laat Defender z'n werk doen. Kijk wel even of die geupdate is.
Behalve dan dat Defender wel echt compleet uitstaat zodra je een andere virusscanner installeert. In dit geval kan het dus prima.

• engelbertus
idd..
je moet kieze wekke je gebruikt.
u met avg erbijop ka ik weer gewoon die installatiebestande uitvoeren..

misschien gooi ik avg er nog weer eens af, omdat ik denk dat ik met defender meer da genoeg geholpe ben, e defender hopelijk wat minder systeemresources gebruikt da avg.

Verwijderd

Windows Defender of Microsoft Security Essentials is geen goede virusscanner. Ik zou dus sowieso kiezen voor Avast, AVG of Avira, de gratis varianten ;). Je kunt sowieso even AVG deinstalleren, opnieuw opstarten en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
het rpobleem is al verholpen, dus opnieuw avg er op zetten is niet nodig.
daarom ook ta ik zei dat ik het er misschien weer af ging gooien als ik denk dat ik last krijg van minder performance.
Pagina: 1