Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gmail: Intern IP adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Recent kwam ik er bij het bekijken van mijn account activity in Gmail achter dat dat er enkele keren is ingelogd op mijn eigen adres op momenten dat ik dit zelf niet geweest kan zijn.

Aangezien ik mijn internetverbinding deel met meerdere huisgenoten/computers via een router vroeg ik me af of en hoe ik kan achterhallen via welke computer mijn account benaderd is.

Via de Google security site zie ik per sessie het IP adres/browser/OS maar helaas wordt ik daar niet wijzer van aangezien iedereen hier chrome icm windows gebruikt.

Nu was mijn gedachte dat Google wellicht ook het Interne IP adres/NAT IP van de gebruikers opslaat.
Dit zou kunnen helpen om de specifieke computer achter de router te kunnen achterhalen.

Is het iemand wellicht bekend of Google toegang heeft tot deze data en deze opslaat/vrijgeeft?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom!

--

Google gaat je (zonder hele bijzondere connecties of bankrekeningen) niet meer info geven dan je kunt zien via de headers en standaardtools.

Mocht je enige belangrijke mail oid hebbenof je je hebt geregistreerd op relevante sites via dat adres (en er dus passwordresets kunnen komen): IMHO toch maar gewoon je wachtwoord veranderen. Vanaf een vertrouwde PC en een vertrouwd netwerk ;)
En voortaan beter je eigen PC updaten, beschermen, scannen en opletten dat alle wachtwoorden via encrypted verbindingen verlopen.

--

Als er helemaal niets spannends is te vinden: jezelf mailen met interessante mail-ondwerwerpen en -afzenders en daarbij standaard spammermeuk proberen zoals webbugs en zelf scripts maken. Weinig kans van slagen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:34:
Aangezien ik mijn internetverbinding deel met meerdere huisgenoten/computers
Waarom deel je je woning en internetverbinding met mensen die blijkbaar onbetrouwbaar zijn ?
Beetje raar dat je verwacht dat google dit voor jou gaat oplossen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het interne adres weet Google niet (en kan Google niet weten). Het is enkel een intern adres en wordt er zodra het je router bereikt vervangen door je externe adres. Dat is hoe NAT werkt :).

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 25-02-2014 22:58 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18

Eagle Creek

Breathing security

Inlog van je mobiel?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:19

Pierre

Van nature lui!

Of je gebruikt two way authentication van Google heb je daar geen last meer van

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pagina: 1