Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:22
Hallo,

Kan iemand mij vertellen welke cursus(sen)/training(en) ik het beste kan volgen bij Oracle om me goed voor te bereiden op het Siebel 8 Consultant Certified Expert examen?

Op education.oracle.com/ worden meerdere trainingen aangegeven, maar weet dus niet welke nu het beste is. Graag zou ik de ervaringen van anderen willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat lijkt me beter in Werk & Inkomen te passen, dus een schopje naar dat subforum :) .

SG >> WI

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Ik twijfelde al ;)

Iemand die mij een advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Lijkt mij een lastige vraag om zo antwoord op te geven. Is voornamelijk afhankelijk van je eigen kennis niveau.
Ik zou zeggen, doe het volgende:

Op de Oracle site staat dit als set trainingen:

Siebel 8.0 Essentials
Implementation Case Study (Siebel 8.0) (best if taken with Siebel 8.0 Essentials)
Siebel 8.1 Core Consultant Course (or the previous version, Siebel 8 Core Consultant Course)
Siebel 8.1.x Tools (best if taken with Siebel 8.1x Business Automation and Siebel 8.1x Installation and System Administration)
Siebel 8.1.x Business Automation (best if taken with Siebel 8.1x Tools and Siebel 8.1x Installation and System Administration)
Siebel 8.1.x Installation and System Administration (best if taken with Siebel 8.1x Tools and Siebel 8.1x Business Automation)

Bekijk in wat meer detail waar de trainingen op focussen (vind je online wel) en beoordeel eerlijk voor jezelf welke kennis je al hebt en bij welk gedeelte een training nut kan hebben. Als je bijvoorbeeld maar 1 klein gedeelte uit een training niet weet, is het handiger dit apart te leren ipv een hele training te volgen waar je aan 90% niks hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Dank voor je reactie Mythio. Dat was inderdaad mijn plan B.

Maar ik dacht misschien dat iemand weet welke training zo'n beetje alle stof bevat, zodat ik maar 1 of 2 trainingen hoef te volgen voor het examen. Scheelt namelijk ook weer in de kosten.. Tenminste, voor mijn baas dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00
Siebel Core Consultant Course met bijbehorende Case study week zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Oké thnx Descon! Zal eens gaan kijken naar die training!

• Mythio
Nou ja, mijn reactie was eigenlijk meer: moet je wel een training doen die alle stof bevat?
Ik neem even aan dat je met dit programma werkt (waarom dit anders halen 8)7 ) en dus al wat zaken er van af weet..

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:16

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

De core consultant training is een samenvoeging van de tools, business automation en installation and system administration training. Deze duren per stuk 1 week, de core consultant training duurt dus 3 weken.

Tools is van die 3 waarschijnlijk de meest nuttige, die is het breedst georiënteerd.

De andere trainingen (dus buiten de core consultant trainingen) in de lijst zijn naar mijn mening een stuk minder relevant voor dit examen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bizzarro op 27-02-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Ik heb de Siebel 8.1.x Technical Foundations training gevolgd en wil nu een volgende Siebel training gaan volgen. Ik twijfel tussen de volgende trainingen:
- Siebel 8.1.x System Administration
- Siebel 8.1.x Application Administration
- Siebel 8.1.x Installation and System Administration

Welke zouden jullie aanraden? Ikzelf neig meer naar de 2e of 3e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Vaak (maar niet altijd) moet je eerst installatie etc leren, en daarna de applicatie beheren. 3 lijkt 1 te bevatten dus ik zou zeggen 3 -> 2.
Pagina: 1