Airport Express i.c.m. Sitecom 300N

Pagina: 1
Acties:

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-11 11:34

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Goedenavond, heren en dames.

Klein probleem waar ik vandaag tegenop ben gestuit en mij voor 't eerst sinds tijden voor echt obstakel zet.

Een schets van de situatie: In dezelfde ruimte staan een Sitecom Router (300N, als mijn geheugen me niet in de steek laat) en een Airport Express. De laatste is bedoeld om gekoppeld te werden aan de versterker met een simpele tulp naar aux kabel. Kinderspel. Werkt prima.

Het probleem is echter nu:

Na verloop van tijd weigert de Airport Express ook maar iets te streamen via Airplay (De persoon in kwestie streamt zijn muziek via iTunes over het netwerk, ook via de iPad) Het lampje is prima groen en zelfs het instellen van een vast IP op zowel de AE én de router weigeren dienst. Het zaakje verbindt prima maar na een minuutje of 10 ziet iTunes de Airport Express niet meer, dus er kan niks worden gestreamd.

Nu heb ik dus al een vast IP toegekend, gekeken of het WPA2 Personal of Mixed moet zijn. Op 't moment staat dit op Personal, al heb ik Mixed nog niet geprobeerd.

Ook heb ik al wat gekloot met de kanalen maar ik vermoed dat de router (die nu op kanaal 1 staat uit te zenden) misschien beter op een ander kanaal kan worden gezet.

Verder heb ik ook nog gedacht om het 5Ghz kanaal te reserveren puur voor de verbinding tussen de Sitecom en de AE (ondersteunen dit namelijk allebei) Hoe verre dat lukt, kan ik pas over een dag even testen.

Wat mij echter opvalt: De AE even van het stroom halen en en er terug op, even wachten en het werkt weer zonder gezeur. |:( Totdat het voorgaande zich weer voordoet.

Nu zie ik wel vaker gezeur met AE en ik denk ook helemaal met Sitecom routers, maar misschien kan één van jullie wat adviezen mijn kant opgooien. :)

Bij voorbaat dank!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Als ze toch in dezelfde ruimte staan, bedraad aansluiten?

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro