Ik ben benieuwd of het uitmaakt qua beeldkwaliteit wanneer ik een geconverteerd-bluray bestand (een x264 (mkv container)) converteer met 1vd hoogste settings (Reframe-bitrate/cfr/bitrate etc) in handbrake.
Of kan ik deze settings op default laten staan omdat het bestand al niet meer origineel was en er wellicht geen extra kwaliteit behaalt kan worden benaderbaar aan de kwaliteit van het origineel (je versterkt wellicht de fouten van de 1e conversie). Overigens grote van bestand en tijd is geen issue, kwaliteit wel.
Ik ben ook vrij nieuw met converteren en dus nog veel aan het uitzoeken, tot dit moment heb ik het volgende al eens geconverteerd:
reference frames (reframe) omdat me tv het anders niet las (max 8 frames),
format profile min 4.0/4.1 high
Of kan ik deze settings op default laten staan omdat het bestand al niet meer origineel was en er wellicht geen extra kwaliteit behaalt kan worden benaderbaar aan de kwaliteit van het origineel (je versterkt wellicht de fouten van de 1e conversie). Overigens grote van bestand en tijd is geen issue, kwaliteit wel.
Ik ben ook vrij nieuw met converteren en dus nog veel aan het uitzoeken, tot dit moment heb ik het volgende al eens geconverteerd:
reference frames (reframe) omdat me tv het anders niet las (max 8 frames),
format profile min 4.0/4.1 high
[ Voor 7% gewijzigd door roycerolls op 25-02-2014 20:38 ]