Agv een wijziging in het contract met de verhuurder van ons kantoor hebben wij de mogelijkheid om van provider te wisselen met beide handen aangegrepen. Op alle punten er op vooruit gegaan, maar blijf met 1 klein smetje zitten:
Sinds de 'migratie' op zoek naar de firmware en methode om een 5-tal Mitel telefoons te flashen teneinde ze op het SIP-protocol te laten werken. Het betreft type 5224 en 5312 welke beide het SIP-protocol ondersteunen vermits de desbetreffende firmware geflashed is.
Wat ik tot op heden heb kunnen vinden was weinig bemoedigend
Voornamelijk verouderde berichten van mensen die aangaven dat flashen niet lukte en/of firmware niet vindbaar was. Wat ik van MITEL zelf heb begrepen, is dat een reseller dit probleemloos kan doen wanneer je een onderhoudscontract met die reseller hebt afgesloten. Een rondje langs de velden bevestigd dit helaas.
Waar zoek ik naar?
Sinds de 'migratie' op zoek naar de firmware en methode om een 5-tal Mitel telefoons te flashen teneinde ze op het SIP-protocol te laten werken. Het betreft type 5224 en 5312 welke beide het SIP-protocol ondersteunen vermits de desbetreffende firmware geflashed is.
Wat ik tot op heden heb kunnen vinden was weinig bemoedigend
Waar zoek ik naar?
- de firmware/manual die mij in staat stelt bovengenoemde toestellen middels SIP met mijn nieuwe VOIP-provider te connecten.
- of een reseller (Amsterdam en omstreken) die bereid is dit klusje te doen tegen normaal tarief en zonder onderhoudscontract.
- of een tweaker die een mooie fles whisky wenst toe te voegen aan z'n drankkast