Firmware voor Mitel VOIP desktoestellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Agv een wijziging in het contract met de verhuurder van ons kantoor hebben wij de mogelijkheid om van provider te wisselen met beide handen aangegrepen. Op alle punten er op vooruit gegaan, maar blijf met 1 klein smetje zitten:

Sinds de 'migratie' op zoek naar de firmware en methode om een 5-tal Mitel telefoons te flashen teneinde ze op het SIP-protocol te laten werken. Het betreft type 5224 en 5312 welke beide het SIP-protocol ondersteunen vermits de desbetreffende firmware geflashed is.

Wat ik tot op heden heb kunnen vinden was weinig bemoedigend :( Voornamelijk verouderde berichten van mensen die aangaven dat flashen niet lukte en/of firmware niet vindbaar was. Wat ik van MITEL zelf heb begrepen, is dat een reseller dit probleemloos kan doen wanneer je een onderhoudscontract met die reseller hebt afgesloten. Een rondje langs de velden bevestigd dit helaas.

Waar zoek ik naar?
  • de firmware/manual die mij in staat stelt bovengenoemde toestellen middels SIP met mijn nieuwe VOIP-provider te connecten.
  • of een reseller (Amsterdam en omstreken) die bereid is dit klusje te doen tegen normaal tarief en zonder onderhoudscontract.
  • of een tweaker die een mooie fles whisky wenst toe te voegen aan z'n drankkast
De eerste optie heeft m'n voorkeur, maar heb er echt wel wat voor over. Vind het een verkwisting om 5 nieuwe toestellen aan te schaffen terwijl deze prima in orde zijn.....op SIP na dan ;)

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:48

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Yep, onder aan die pagina zie ik de volgende link voor hetgeen ik eigenlijk zoek. Een conversie van minet naar sip:
http://www.voip-info.org/...l+MiNET+to+SIP+Conversion

Echter behandeld de auteur enkel type 5330 or 5340, om eerlijk te zijn geen idee of die manual ook op de 5224 en 5312 zal werken.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
Wat houd je tegen om het te proberen?

Op http://www.voip-info.org/wiki/view/Mitel+SIP+Firmware staat een linkje naar http://www.mediafire.com/?utkxeyzuz71m9ag

In dat file zie ik een hele sliert firmwares staan, oa Sip5224Dpl_00.bin
Dat lijkt me aardig op het juiste model te duiden. En dan is het proberen maar...

alternatief is om zelf een paar andere toestellen te kopen. Dat kan goedkoper zijn dan tijd in die Mitel dingen te stoppen. Als je toestellen aanschaft die je vop boer ook ondersteunt kan dat ook wel handig zijn bij support issues. Yealink toestellen zijn bv niet heel duur nieuw. Ook Aastra is niet extreem duur, en beide worden vaak gebruikt in dergelijke setups.

En eventueel kun je refurb kopen, een Cisco 7940 kost bv een euro of 25 gemiddeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Ik zit de komende dagen niet op kantoor, maar ga het ook zeker proberen. De kans dat ik er eentje brick neem ik op de koop toe. Als ik geluk heb kan ik vanuit de telefoon een config-file opslaan en op de andere toestellen zetten.

Als het niet lukt kan ik ze alsnog pre-configged afnemen bij de VOIP-boer a 69 euro per stuk. Het gaat me ook niet zozeer om het geld, maar ben niet zo van het weggooien als iets in principe nog in orde is.

iR Profiel