Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Batterijduur Asus N56VZ verlaagd na upgrade naar W8.1?

Pagina: 1
Acties:

• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-11 15:20
Beste medeTweakers,

Ik heb mijn Asus N56VZ nu een half jaar in bezit. Ik heb gelijk na aankoop er een Crucial M4 ingelegd en er toen Windows 7 (wat ook origineel op de laptop stond) erop gezet. Nu heb ik dit weekend de SSD volledig leeggemaakt en Windows 8.1 geïnstalleerd. Waar ik echter vandaag tijdens de les van schrok was dat de accuduur aanzienlijk (zo'n 45 minuten) verlaagd is.
Eerst met W7 ging mijn accu zo'n 4:30 uur mee bij werken/browsen.
Nu met W8.1 gaat hij nog maar 3:30-3:45 mee.

Ik vind dit erg raar! Hardwarematig is er niets veranderd. Is dit normaal en verbruikt W8.1 nou eenmaal veel meer stroom dan W7, of heeft iemand een andere tip voor me hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Simpele dingen als de brightness op zijn laagst zetten e.d. doe ik natuurlijk nog steeds.

Ik hoor graag van jullie,

Groetjes, Evert

Verwijderd

Als ik op internet kijk heeft het mogelijk te maken met nVidia. Heb je de meest recente drivers voor Windows 8.1 hiervan geïnstalleerd?

Hier zijn een aantal mensen die hetzelfde probleem hebben en ze hebben een nVidia GPU: http://answers.microsoft....6f-4fb0-ad7c-dfded7794a3b

• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-11 15:20
Ik heb de nieuwste nVidia Driver ja, zal de driver eens herinstalleren. Ik heb niet het gevoel dat mijn gpu aanstaat bij browsen/office. Dat merk ik namelijk meestal aan temperatuur en volume.