Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo, HP of toch Acer?

Pagina: 1
Acties:

• aaaronnn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-11 07:30
Hallo Tweakers,

Het wordt hoog tijd om mijn huidige laptop te vervangen en ik ben dan ook druk aan het rond kijken voor een nieuwe. Mijn wensen heb ik al redelijk kunnen bepalen, waardoor ik alvast een kleine selectie aan laptops gevonden.

Graag heb ik een 15,6" scherm, of iets kleiner, minstens FullHD. Ik kijk er regelmatig series/films op. Er gaat sowieso een SSD in. Zelf erin zetten is geen probleem. Het liefst heb ik een MSata SSD + HDD, want gebruik toch redelijk wat opslag. Eventueel de DVD drive eruit voor een SSD kan ook.

Aangezien ik toch graag een spelletje speel heb ik gekeken naar de GT740M / GT750M.
Daarnaast vind ik accuduur belangrijk, aangezien ze op school zo weinig stopcontacten hebben...
En het gewicht, ik heb de laptop bijna meer op mijn rug dan op tafel. Een kilo of 2 zou ideaal zijn.

Zelf heb ik natuurlijk al het een en ander gevonden:
http://tweakers.net/price...-v5-573g-54208g50aii.html
Ruimte voor een msata ssd, dus ideaal qua opslag. Mooi scherm, GT750M, goede accuduur, 2kg.
Maar het is wel een Acer... Zelf nooit problemen mee gehad. Zelfs dik tevreden over de service van mijn Acer tablet. Defect moederbord, vrijdags verzonden, woensdags weer in huis.

pricewatch: HP Envy 15-j043ed
Stuk betere CPU, i7 4700MQ, maar is dit niet overkill voor mijn gebruik? Het zwaarste programma naast wat games is Photoshop. En de i5 uit de Acer zal zuiniger zijn voor de accu.
Daarnaast vind ik geen reviews over deze HP.

pricewatch: Lenovo Z510-00807
i5-4200M, mooi ertussenin. Zelfde prijsklasse. En Lenovo is een geweldig merk qua Laptops, hoor ik.
Maar is deze wel uit te breiden met een SSD, zonder de HDD te missen?

Of toch een Asus N56? Maar die is weer zwaarder met een slechtere accuduur. En net als ik me afvraag bij de HP. Heb ik die extra kracht wel nodig?

Mijn grootste vraag is dus eigenlijk of een i5-4200U snel genoeg zal zijn, aangezien ik voor hetzelfde geld ook een minder zuinige i7-4700MQ kan kopen.

Of zijn er nog andere / betere alternatieven? O-)

Alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door aaaronnn op 25-02-2014 19:15 ]

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Even snel, ik weet niet hoe zwaar de projecten zijn die je gaat doen, maar Photoshop weet meestal wel raad met een i7 4700MQ en toch minstens 8GB RAM (liever 16GB begrijp ik).

Je zou eens kunnen kijken naar een Asus N56 of N550...

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:34
Als je hem veel mee gaat nemen, zoals ik uit je verhaal begrijp zou ik niet voor een Acer gaan. Als ie thuis op tafel staat gaat het nog wel, maar als je hem altijd meesleept is meer tijd ter reparatie dan bij jou.

Daarnaast heb je wel een combinatie voor ogen die principieel niet kan. Zwaar gebruik & lange accuduur & licht.

De U serie processoren, zijn vooral zuinig, veel minder krachtig dan de M of MQ series. Dus een i5 uit de U serie is niet te vergelijken met een i5 uit de M serie. De i5-4200U zou ik niet nemen als je flink gaat photoshoppen of best mooi een spelletje wilt spelen. Maar wil je dan lange accuduur zul je een grote accu krijgen en zal de laptop zwaar worden. De i5-4200U is een 1.6 GHz Dual-core, voor een Ultrabook niet verkeerd, maar daarvan moet je niet verwachten dat je serieuze rekenkracht hebt. De i7-4700MQ, is een 2.6 Ghz quad-core, heel wat anders.

Het gewicht zou wat mij betreft van ondergeschikt zijn als je hem in ene rugzak draagt. Je rug kan een laptop van 2.5 kg wel houden. Als je hem altijd aan je arm draagt is het wat anders.