Zwart Scherm bij Cold Boots.

Pagina: 1
Acties:

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem of die dit hebben gehad.

Sinds de NVIDIA 331.XX Drivers komt het om de 1-3 weken voor dat tijdens een Cold Boot het scherm op Zwart blijft. Het enige wat ik dan kan doen is resetten.

Het begon allemaal een paar maanden terug, ik kreeg dus last van Zwarte schermen en in mijn Windows Log stond er "Internal Timer Error" wat gelinkt was aan de CPU. Dus weken bezig geweest met tweaken van de CPU, maar niks hielp. Eind December kreeg ik het idee om maar eens terug te gaan naar 327.23, omdat het probleem begonnen was rond de tijd dat ik 331.65 had geïnstalleerd. En sinds dien is het probleem niet meer terug gekomen.

5 dagen terug heb ik dus maar eens 334.89 geïnstalleerd, in de hoop dat het probleem verholpen was. En ja hoor, vandaag was het Zwarte scherm er weer bij een Cold Boot.

(Ik ben inmiddels weer terug bij 327.23)

Nog even om te melden dat buiten de Zwarte schermen alles wel gewoon prima werkt met de Drivers die het juist veroozaken. En dat is altijd al zo geweest sinds ik Haswell heb vanaf dag 1. Geen freezes, geen BSODs, gewoon een rock solid systeem.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Heb je de CPU of de GPU overclockt?
Als ik dit hier lees zou de melding van Internal Timer Error mee te maken kunnen hebben.

Na dit zou je ook kunnen kijken naar de drivers van je monitor (als je deze hebt geinstalleerd). Om te testen kan je de drivers downloaden van de fabrikant van de monitor om zo te zien of dit geholpen heeft.

Voor de volledigheid post ook de rest van je specs van de pc in kwestie inclusief de temps van je systeem met b.v. HWMonitor.

• TheDeeGee
  • Niet online
Het gebeurd ook met een andere Monitor dus daar kan het niet aan liggen.

CPU en GPU op stock maakt ook niks uit.

Temperaturen heeft ook niet mee te maken want tijdens een Koude Start na 10+ uur uit is het syseem alles behalve warm. En het gebeurd niet tijdens Gamen ofzo, alleen vlak na het opstarten elke 1-3 weken.

En ja "Internal Timer Error" heeft met de CPU te maken, maar waarom gebeurd het niet met 327.23? En bij de laatste 2 Black Screens was er in de Windows Log niets te zien op dat tijdstip.

Het enige wat ik nog kan proberen is een schone installatie van Windows. Maja, daar moet je wel ff zin in hebben...

Wil namelijk upgraden naar Maxwell (waarschijnlijk 880) dus tot die tijd hou ik het wel uit op 327.23.

• TheDeeGee
  • Niet online
Toch maar besloten een verse windows erop te zetten van het weekend.

Wil er toch achter komen of dat het probleem kan zijn met 331.XX en hoger.

Hij staat er toch alweer sinds Juni op dus kan wel weer :)

• TheDeeGee
  • Niet online
Heeft niet geholpen, het is toch echt een Driver probleem.

Maar ik heb al gezien dat ik niet de enige ben. NVIDIA is ook op de hoogte alleen kunnen hun het probleem niet reproduceren.

Dus vroeg of laat zal het wel opgelost worden. Tot die tijd blijf ik wel bij 327.23, kwa verbeteringen voor de 680 heb ik de nieuwe drivers toch niet nodig.