Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Alweer een geluidsopstelling

Pagina: 1
Acties:

• duckyvite
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:45
Hoi,

Sinds een video update eind vorig jaar ben ik toe aan een geluidsupgrade. Ik heb al flink wat uren rondgezocht op internet en ben flink wijs geworden (denk ik) in alle Dolby's, DTS'en, Marantzen, Onkyoos, Denons en al het andere. Nu ik mijn eisen heb opgesteld voor het nieuwe setje wil ik graag de mening van mensen die er ook verstand van (denken te) hebben. Dus:
Mijn eisen:
Ik wil een surroundopstelling met fl, fr, rl, rr en center, aparte sub en high front left en high front right (Dolby Pro Logic IIz) minimaal 7.1 output dus.
(een heel aantal kleine eisen noem ik niet op, want die zitten automatisch op apparaten uit de betreffende prijsklasse).
Android app op de receiver
Betreffende speakers: de twee speakers die boven aan het plafond gaan komen moeten zo klein mogelijk zijn. Verder gebruik ik een Ambilight TV met Ambilight+HUE lampen om de hele kamer te laten meekleuren, De front speakers hoeven dus geen metershoge apparaten te zijn, dan verstoren ze het licht. (Was van plan gewoon iets rond de 90 cm op te hangen).
Achterspeakers draadloos (of beide aangesloten op draadloze connector) (Nog niks uitgezocht hierover).

Mijn input:
TV, Laptop, NAS, PS4, logitech bluetooth wireless adapter.

Waar mijn oog op is gevallen:
Onkyo TX-NR626 of 727 (vanwege THX-certificaat)
Speakers als van de Boston Acoustics Soundware XS 5.1 vind ik het mooist (want klein) maar geloof niet zo in het geluid.
Verder is de CM8 en CM9 serie van B&W aantrekkelijk.

Nu is het aan jullie.. Iets mis met deze combinatie? Opmerkingen?

edit - budget: max 500 eu voor receiver, wat nodig is voor de speakers.

-extraatje-
In huis spraakbediening voor de lampen (zelfgemaakt), Als de microfoon door de versterker zou kunnen om wat ruis te filteren en er weer uit zou kunnen als line-out naar de pc met spraakherkenningssoftware zou dat tof zijn, nooit van de mogelijkheid gehoord verder.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

(jarig!)
Wat belet je om de hifi-boer binnen te stappen, om die combinatie te beluisteren? De kans is namelijk erg klein dat iemand anders hier op het forum precies dezelfde setup heeft. Verder zou ik je adviseren om de front high links en rechts van hetzelfde merk en uit dezelfde serie nemen voor een mooi homogeen geluidsbeeld. Als de luidsprekers verschillende klankeigenschappen hebben, zal je meer de luidprekers horen i.p.v. het geluid dat ze (re)produceren.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

Nogal een verschil van speakers als je zowel de Soundware als de CM8/9 overweegt ;)

Er zijn ook best goede satellieten, van KEF, B&W, Monitor Audio etc die je eens zou kunnen gaan luisteren. Bij een goede vloerstaander komen ze echter niet in de buurt.

Ruis filteren voor je microfoon gaat het makkelijkst via software op je PC lijkt me.

[ Voor 15% gewijzigd door mr.paaJ op 25-02-2014 19:13 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Ik vind de speaker keuze ook opmerkelijk! Dit impliceert, wat mij betreft, dat je alleen vanaf een beeldscherm je wensen hebt bepaalt.

Ik sluit mij dan ook volledig aan bij Lip. Laat je voorlichten bij een hifi-boer en kom hier dan terug met je bevindingen. Anders zijn de mogelijkheden eindeloos en voor jou alleen maar verwarrend!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:59

FeaR

In GoT we trust

duckyvite schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:00:
Onkyo TX-NR626 of 727 (vanwege THX-certificaat)
THX is wel het laatste waar je op moet letten. Genoeg receivers die niet zo'n stickertje hebben en kwalitatief (veel) beter zijn dan de aangehaalde Onkyo's.
Speakers als van de Boston Acoustics Soundware XS 5.1 vind ik het mooist (want klein) maar geloof niet zo in het geluid.
Verder is de CM8 en CM9 serie van B&W aantrekkelijk.
En net als de rest vind ik dit ook heel typisch: van een kant en klare 5.1 van nog geen 350 euro naar speakers die 1250 euro de stuk kosten. Waar de CM8 en CM9 niet eens door je eis van de hoogte komen. Als je beide keuzes doortrekt naar een 7,1 opstelling zal je budget met de laatste serie toch zeker moeten vertienvoudigen (als het al niet meer is). Naast deze twee uitersten is ern natuurlijk ook meer dan genoeg te vinden tussen deze prijsklasses. En - wederom net als de rest - is het advies te gaan luisteren. Het komt erg over alsof je vooral op looks en logo's hebt gekozen en met speakers is het toch het geluid waar je de keuze op moet maken.

Lijkt me dan ook sterk dat als je je maximaal 500 euro voor een receiver uit wilt geven je dan een ongelimiteerd budget voor de speakers hebt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• duckyvite
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:45
Bedankt voor alle reacties.
Een beetje verwarrend zie ik, de BA versus B&W. De BA ging me meer om het formaat, dat vind ik beter staan dan mega torens. De CM8 serie heb ik gehoord bij een bekende van me en dat geluid is toch wel echt goed. Het is niet dat ik twijfel tussen deze 2.

@FeaR, mijn speakerbudget is niet onbeperkt, maar ik ben er al wel achter gekomen dat ik er beter niet op kan bezuinigen ;)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ga zeker speakers luisteren. Zelf had ik ook ooit de CM's in gedachten; ze zien er erg goed uit en vond deze bij een bekende ook mooi klinken. Na een uitgebreide luistersessie waren de CM's een van de eerste die we weg gestreept hebben.

Of je vloerstaanders neemt of een satelliet speaker als front kun je beter laten afhangen van je beoogde gebruik. Voor gamen, tv kijken, films en series kun je daar op zich wel mee wegkomen. Als je ook muziek wil luisteren op je set zijn die melkpakje natuurlijk volkomen kansloos en kun je beter voor serieuzere speakers gaan.

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Wat je ook kunt doen is een volledige surround opstelling plaatsen met alleen CM1's (CM5's). Plaats daar één of twee REL subwoofers bij, dan heb je een uitstekende oplossing! Wil je deze laten sprankelen, moet je niet blind varen op Onkyo, kijk ook eens naar Yamaha!!

Moet ik daarbij zeggen dat ik geen B&W CM-fan ben, voor de prijs die je betaald. Ik heb ze (CM7 en CM8) eens uitvoerig beluisterd, maar dat geluid kon mij niet bekoren. Luister eens naar Dynaudio ;)

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Pagina: 1