Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemd favicon issue

Pagina: 1
Acties:

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Na jaren van desinteresse weer eens gaan spelen met Joomla en met behulp van Google vind ik m'n weg wel enigzins.

Nu loop ik alleen tegen een vreemd dingetje aan. Onder W7 icm IE11 krijg ik bij
http://www.mijndomein.nl wel een favicon en bij http://mijndomein.nl geen favicon.

Om issues gerelateerd aan mijn laptop uit te sluiten heb ik ook gechecked op een:
- oude XP-bak met zowel chrome als IE8, resultaat is helemaal geen favicon ongeacht de www-prefix.
- nieuwe W8.1 en IE, resultaat is ook hier geen favicon ongeacht de www-prefix.

Voor de website gebruik ik de Beez3 template, iemand enig idee waar ik moet zoeken?

iR Profiel

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zonder relevante(!!) HTML kunnen we hier weinig zinnigs over zeggen. Heb je al eens in Firefox Firebug of Dev.tools / IE F12 Dev.tools / Chrome Dev.tools / Safari Dev.tools / Opera Dragonfly / Fiddler2 gekeken of de favicon misschien een 404 geeft ofzo? Gekeken of er geen rewrite plaatsvindt o.i.d.?

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 25-02-2014 18:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Sorry, ik vrees dat ik je moet teleur stellen. Nog nooit met debug software bezig geweest. Ik zie nu ook dat m'n openingspost niet helemaal correct is. Op mijn eigen laptop (W7 icm IE11) krijg ik met de www-prefix wel mijn eigen favicon te zien, zonder de prefix de default Joomla-favicon. Excuus voor de verwarring.

Als ik voor bron weergeven kies, zie ik ongeacht de prefix wel de volgende regel
<link href="/templates/beez3/favicon.ico" rel="shortcut icon" type="image/vnd.microsoft.icon" />
Dit is ook de locatie waar ik mijn eigen favicon heb opgeslagen.

Als je zou willen aangeven waar ik het voor jou relevante HTML kan vinden? Ik ben al blij dat iemand me hiermee in de goede richting kan helpen.

iR Profiel

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-11 15:51

rGz

Check je .htaccess eens. Het zou kunnen zijn dat daar een rewrite rule in aanwezig is.
Aanvullende info: http://stackoverflow.com/...htaccess-redirect-favicon

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Noop, al krijg ik wel de indruk dat ik hier een work-around in kwijt kan (redirect naar www)

## Begin - Custom redirects
#
# If you need to redirect some pages, or set a canonical non-www to
# www redirect (or vice versa), place that code here. Ensure those
# redirects use the correct RewriteRule syntax and the [R=301,L] flags.
#
## End - Custom redirects

iR Profiel

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Thx voor de link rGz! Onderstaand in .htaccess toegevoegd

RewriteCond $0 !=images/favicon.ico
RewriteRule ^([^/]+/)*favicon\.ico$ /images/favicon.ico [L]

Werkt perfect

iR Profiel

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je nou die rewriterule even uitzet/weghaalt en toch eens even in je debugger kijkt (of gewoon de URL uit deze post, dus www.mijndomein.nl/templates/beez3/favicon.ico aanroept) dan zie je waarschijnlijk dat dit een 404 geeft of iets dergelijks en dan kun je het probleem ook gewoon oplossen door a) de afbeelding gewoon te verplaatsen naar 't juiste pad of b) de template aan te passen zodat deze verwijst naar 't juiste pad in plaats van, wat je nu doet, 't probleem onder 't tapijt te schuiven en op te lossen met een foeilelijke workaround ;) Doe jezelf dat plezier ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Stiekem denk ik dat dit niet meer is dan een gecachete favicon. Pagina bekeken toen die favicon er nog niet stond, later favicon erbij gezet en opnieuw geladen. Als het op de ene IE wel werkt en de andere niet is het vrijwel altijd iets met cache...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat is goed mogelijk, maar dés te meer reden om de (complete) URL eens in je adresbalk te gooien en daar eens een CTRL-F5 op te doen om te zorgen dat de (verkeerde, "niet bestaande") result geflushed wordt en opnieuw gecached wordt. Ook kun je prima in je "debugger tools" zien of die image eventueel uit de cache zou komen of niet (of dat er een 404 op volgt, of, hell misschien wel een 500 of 302 of...). Meten == weten :Y)

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mja, niet even naar de tools kijken die de browser je biedt "omdat je het nog nooit gedaan hebt" en vervolgens aan de serverkant een oplossing toepassen die waarschijnlijk een niet-bestaand probleem oplost is inderdaad wat jammer. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 16:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Lees ook even de aanbevelingen op deze site:
http://realfavicongenerator.net/

Daar wordt gepleit om het favicon.ico in de root te plaatsen, ondanks conventies om 'm in een image directory te plaatsen. De argumentatie hierachter snijdt wat mij betreft wel hout.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

DexterDee schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:29:

Daar wordt gepleit om het favicon.ico in de root te plaatsen, ondanks conventies om 'm in een image directory te plaatsen. De argumentatie hierachter snijdt wat mij betreft wel hout.
Nice, dat ziet er handig uit. Maar eens proberen! :D

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

DexterDee schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:29:

Eensch. Het is weer een regel in je <head> minder, want daar staat tegenwoordig al veel te veel meuk in. Daarbij werkt het plaatsen van een favicon in je root gewoon altijd en overal, en je hoeft er noch op je server, noch in je code iets voor te regelen. Het is als magie :)

Wel moet je natuurlijk zorgen dat je CMS en/of je htaccess of web.config geen gekke dingen zoals redirects of rewrites doen op root-level dingen.

[ Voor 10% gewijzigd door _Thanatos_ op 26-02-2014 21:28 ]

日本!🎌

Pagina: 1