Beste Tweakers,
Ik ben al een hele tijd uit de "computer" wereld, en weet niet meer waar op te letten om een high end systeem samen te stellen.
Ik heb 7 jaar met mijn vorig systeem kunnen werken, maar merk nu, dat deze echt wel op is
Graag jullie advies voor het samenstellen van een nieuw systeem!
Wat heb ik niet nodig?
Case
Scherm
Toetsenbord
Muis
Headset
Wat heb ik wel nodig?
Al de rest! Graag samenstellen op redcoon.be of azerty.nl
Waar gaat mijn voorkeur naar uit?
Ik zou graag een supersnel systeem hebben. Daarom dacht ik aan een RAID0 opstelling (als ik me goed herrinner verhoog je hiermee de snelheid van je SSD's, combineer je ze in feite, maar als het mis gaat, gaat alles verloren). In deze raid opstelling dacht ik aan 4 x 840 Evo Pro 512GB. Daarnaast wou ik dan 4 TB aan gewone HDD's in een andere RAID opstelling die dienen enerzijds als backup van die SSD's en anderszijds voor extra storage.
Voor de grafische kaart, zou ik willen gaan voor 1 sterke kaart! Mss een 780GTX?
Als geheugen graag minimaal 32GB ram
Verder laat ik jullie vrij!
Budget is ongeveer een 2500-3000€
Ik kijk alvast uit naar de reacties!
PS. Graag zorgen dat ik daadwerkelijk de bovenvermelde raids kan doen. Eventueel door raidcontrollers of rechtstreeks op het moederbord!
Deze setup heb ik even snel in elkaar gestoken, maar weet helemaal niet of dit goed is, en of het op elkaar past allemaal, en of ik daarmee alles kan wat ik boven vermeld.
2 x Kingston HyperX Beast 2x8GB
1 x Asus Rampage IV Black edition
1 x Be Quiet! Dark Rock Pro 3
1 x Corsair RM Series RM1000
1 x EVGA Geforece GTX 780 Dual w/ ACX Cooler
1 x Intel Core i7 4960X / 3.6Ghz
4 x EVO 840 Pro Series 512Gb
Ik ben al een hele tijd uit de "computer" wereld, en weet niet meer waar op te letten om een high end systeem samen te stellen.
Ik heb 7 jaar met mijn vorig systeem kunnen werken, maar merk nu, dat deze echt wel op is
Graag jullie advies voor het samenstellen van een nieuw systeem!
Wat heb ik niet nodig?
Case
Scherm
Toetsenbord
Muis
Headset
Wat heb ik wel nodig?
Al de rest! Graag samenstellen op redcoon.be of azerty.nl
Waar gaat mijn voorkeur naar uit?
Ik zou graag een supersnel systeem hebben. Daarom dacht ik aan een RAID0 opstelling (als ik me goed herrinner verhoog je hiermee de snelheid van je SSD's, combineer je ze in feite, maar als het mis gaat, gaat alles verloren). In deze raid opstelling dacht ik aan 4 x 840 Evo Pro 512GB. Daarnaast wou ik dan 4 TB aan gewone HDD's in een andere RAID opstelling die dienen enerzijds als backup van die SSD's en anderszijds voor extra storage.
Voor de grafische kaart, zou ik willen gaan voor 1 sterke kaart! Mss een 780GTX?
Als geheugen graag minimaal 32GB ram
Verder laat ik jullie vrij!
Budget is ongeveer een 2500-3000€
Ik kijk alvast uit naar de reacties!
PS. Graag zorgen dat ik daadwerkelijk de bovenvermelde raids kan doen. Eventueel door raidcontrollers of rechtstreeks op het moederbord!
Deze setup heb ik even snel in elkaar gestoken, maar weet helemaal niet of dit goed is, en of het op elkaar past allemaal, en of ik daarmee alles kan wat ik boven vermeld.
2 x Kingston HyperX Beast 2x8GB
1 x Asus Rampage IV Black edition
1 x Be Quiet! Dark Rock Pro 3
1 x Corsair RM Series RM1000
1 x EVGA Geforece GTX 780 Dual w/ ACX Cooler
1 x Intel Core i7 4960X / 3.6Ghz
4 x EVO 840 Pro Series 512Gb
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2014 18:35 . Reden: Toevoeging van setup ]