Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop advies

Pagina: 1
Acties:

• Exclu
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-04-2023
Hallo,

Voor mijn studie heb ik een laptop nodig. Momenteel doe ik natuurkunde met een minor programmeren, ik zal dit de komende 5 jaar doen.

Naast mijn studies wil ik de laptop gebruiken voor gamen (League of legends, niet een veeleisend spel) en casual internet/film kijken. (Dit is voor een weekend eens in de 2 weken)

Ik zal de laptop bijna elke dag mee moeten nemen.
Accuduur 2 uur of meer
Gewicht maakt me niet uit
Merkvoorkeuren zijn er aan mij kant niet, alhoewel ik hoor dat acer geen goed merk is.
Scherm 15 a 17.3 inch
Prijs rond de 800 euro

Goede wifi zeer gewenst, een must eigenlijk
Full HD (1920x1080) ook zeer gewenst, dit ben ik al gewend en vind ik persoonlijk veel makkelijker mee werken

Liefst goede i7 en ssd/ssd caching als het kan, hoeft niet

Na zelf hebben zitten kijken, enkele vragen:

Bij de MSI GP60 2OD-037NL bv, zit een hdd met ssd caching, dit werd niet ondersteund door windows 8 en veel laptops gaan snel kapot dan, is dit nog steeds zo? Helpt het als ik meteen zelf windows 7 erop zet?

acer aspire v3-772g-747a8g50makk : Geweldige specs over het algemeen, dit zou mijn aankoop geweest zijn, totdat ik hoorde: Acer, alles zit vastgesoldeerd, gaat snel kapot, dus 2 maanden kwijt omdat het opgestuurd moet worden.

Asus N550JV-CN270H : overall goede specs, ips full-hd scherm. Speaker included? Zeer goed voor 900 euro?

Groeten,
Nick

[ Voor 8% gewijzigd door Exclu op 25-02-2014 21:17 . Reden: Full HD ]

• Exclu
Niemand met een antwoord?

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10 10:50
Asus N550JV-CN270H. Beste laptop in dit prijs segment, goede gpu voor je league behoeftes. De externe subwoofer is ook zeer geschikt voor je films. Een vriend van mij heeft de vorige versie hiervan en ik vondt hem zeer fijn en snel.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Die oude versie, de n56 wordt ook nog veel aangeraden hier. Grootste verschil is het scherm: Tn (oud) vs IPS (nieuw)

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Exclu
Na enig onderzoek denk ik dat het de Asus N550JV-CN270H wordt, ik wil enkel alleen enige uitbreidingen erop doen.

Ten eerste een SSD, ik weet hoe fijn het is omdat ik om mijn desktop ook van HDD naar SSD ben gegaan. Dit kan echter niet in de mSATA, want die is er niet. Kan ik dan de HDD in de optische drive doen en de SSD zetten waar de HDD origineel stond? Of kan ik de HDD op een andere manier erin krijgen zodat ik de optische drive kan behouden? Er zal op SSD waarschijnlijk alleen windows, kleine programma's voor school en league of legends op staan, dus ik zal niet zo'n grote hoeven hebben. Ik dacht aan deze: pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB

Ook een nieuwe wifi kaart. Ik zit namelijk altijd op wifi, die in mijn kamer niet zo sterk is en op school erg veel gebruikt wordt, dus is het verstandig om een met 802.11ac te kopen? Ik dacht aan deze:
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Graag wil ik jullie mening hierover horen.

Ook, is het handig of uberhaupt te doen om te wachten op aanbiedingen?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Ik zou de N56 pakken. Die heeft betere koeling dan de N550. Verder heeft de N56 een goed TN scherm en de N550 een slecht IPS scherm, dus veel verschil zit er niet tussen de schermen. De CPU's zijn vergelijkbaar, Haswell is amper sneller dan Ivy Bridge. Dit is een goede N56: pricewatch: Asus N56VV-S4069H

Wat betreft je idee voor de SSD: dat is prima mogelijk. Het is niet mogelijk om de HDD intern te houden i.c.m. de optische drive, want je hebt geen mSATA. De EVO is op zich een goede SSD, maar meestal wordt de Crucial M500 aangeraden, omdat deze powersafe capacitors heeft (soort van accu's), die ervoor zorgen dat de SSD goed afsluit wanneer er onverwacht stroomverlies optreedt. Dit maakt de SSD betrouwbaarder. Verder is het een goede allround keuze en goedkoper dan de EVO.

Dat WLAN kaartje is inderdaad wel een goede keuze, met Dual Band ben je goed voorbereid op de toekomst.
Succes :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Exclu
Is er iemand die weet wat voor kijkhoeken het TN paneel heeft?

Dat ziet er inderdaad goed uit, ook 80 euro goedkoper, wat ik mooi kan investeren in die WLAN kaart en SSD. Ik ga voor de 240gb dan misschien pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB .

Die WLAN kaart, past deze wel in de N56? Ik weet zelf niet welke WLAN kaart standaard in de N56 zit en welke ingang deze in beslag neemt?

Is het handig om de 2gb te vervangen door 4 gb ram geheugen?
Pagina: 1