Toon posts:

Stroom kabel probleem PSU - GPU.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Als hobby heb ik besloten een mining PC te maken met drie oude GPU's die allemaal met 2x 6 pin verbonden horen te zijn aan de PSU. Doordat er bij de PSU die ik hiervoor ga gebruiken (Coolermaster Silentpro M2 850W) alleen kabels zaten van 1x6+2 met 1x8 kon ik deze niet gebruiken. Daarom heb ik via internet deze kabels besteld in de veronderstelling dat ze goed zouden zijn. Dat is dus niet het geval. Nu vraag ik mij af of het veilig is om deze twee kabels op deze manier te combineren om zo alsnog mijn GPU's van stroom te kunnen voorzien.

Ik hoop dat het zo allemaal duidelijk is, ik kan nog verdere foto's en info geven mocht dit nodig zijn!

Thanks!

V.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Geef even om een duidelijk antwoord te geven het type / model van de GPU die je wilt gaan gebruiken.

Nu heb ik zelf weinig tot geen kaas gegeten m.b.t. stroom, maar dit ziet er naar uit als een houtje touwtje oplossing. Maar als het werkt, dan is het prima :)

Even afwachten tot een tweaker langskomt die wel verstand heeft van PSU's en stroom. :P

[ Voor 0% gewijzigd door LnC op 26-02-2014 15:19 . Reden: Stomme typo.. :) ]

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Ik kende geen pci-e --> pci-e kabels, ik kan me ook indenken dat dit zeker niet bij elke voeding goed gaat (een 6 pin naar 2x 6+2 pin).. Vaak lees je over de 2x molex --> 6+2 pin, maar bij 6x 6pin nodig hebben zou ik ook niet weten hoe ik dat zou doen.

Wat ik wel zou doen is het vragen in het PSU subtopic hier! :) daar zitten mensen die je vast goed kunnen helpen met het uitleggen van 12V rails, de verschillende lijnen bij deze psu, etc.

Verwijderd

Topicstarter
De videokaarten waar het om gaat zijn een 5870 en een 6950 Radeon, ik zal het ook even in het PSU forum vragen voor de zekerheid! Bedankt voor de reacties!