Goedenavond beste Tweakers,
Ik ben heel erg toe aan een bevrijdend antwoord op de vraag bij dit probleem:
een lang verhaal kort gemaakt: ik was bij een collega bezig enkele programma's te installeren op XP (SP3), waaronder Spybot. Ik draaide Spybot en iets later sloot ik XP af en ondertussen ging Spybot allemaal meldingen geven over register-veranderingen en dat bleef maar door gaan. Tijdens deze meldingen sloot het systeem echter gewoon af en daardoor denk ik onstond het volgende probleem:
Iets later startte ik opnieuw op en kreeg ik de melding:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of is beschadigd: \WINNT\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
Ik helemaal in paniek, geen originele XP cd etc etc.
Wat ik nu heb gedaan:
- een XP versie 'gedownload' en als CD gebrand
- met deze CD Windows Setup gestart en vanuit daar de herstelconsole gestart
- en in de herstelconsole dit gedaan:
md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak
delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default
copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default
TOEN: Windows XP startte opnieuw op, maakte wel een beetje een kale indruk (zo staat er onder 'software' bij geinstalleerde programma's helemaal niets, als ik MSCONFIG intoets zie ik gelukkig wel allemaal Microsoft programma's staan onder 'services' en 'opstarten') maar ik was allang weer blij dat XP het deed. Allemaal programma's weer geïnstalleerd, virusprogramma's enzo, drivers.
>>>>> Nu gaat mijn vraag over het volgende: op de site waar ik de oplossing van hierboven heb zien staan, zie ik nu opeens dat er na deze stap nog meer stappen volgen (stap 2, 3 en 4), die met name gaan over het terugzetten van oude herstelpunten geloof ik, voor meer info zie:
http://sauron-it.nl/index...:windowssupport&Itemid=60
Ik heb nog wel een beetje naar die stappen gekeken maar ik kwam bij stap 2 al niet verder omdat in de map System Volume Information geen oudere herstelpunten stonden, de enige registermap die daar stond was er een met de datum van vandaag.
Ik kan dus niet een ouder systeem herstelpunt 'terugzetten'. Mijn collega had van alle belangrijke documenten en bestanden back-ups gemaakt en vindt helemaal niet erg dat XP nu redelijk kaal is, ze is allang al blij dat ze weer kan internetten en printen enzo.
De vraag waarop ik een bevrijdend antwoord nodig heb is:
Kan m'n collega gewoon veilig met de pc doorgaan als-ie nu is?
Ik ben heel erg toe aan een bevrijdend antwoord op de vraag bij dit probleem:
een lang verhaal kort gemaakt: ik was bij een collega bezig enkele programma's te installeren op XP (SP3), waaronder Spybot. Ik draaide Spybot en iets later sloot ik XP af en ondertussen ging Spybot allemaal meldingen geven over register-veranderingen en dat bleef maar door gaan. Tijdens deze meldingen sloot het systeem echter gewoon af en daardoor denk ik onstond het volgende probleem:
Iets later startte ik opnieuw op en kreeg ik de melding:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of is beschadigd: \WINNT\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
Ik helemaal in paniek, geen originele XP cd etc etc.
Wat ik nu heb gedaan:
- een XP versie 'gedownload' en als CD gebrand
- met deze CD Windows Setup gestart en vanuit daar de herstelconsole gestart
- en in de herstelconsole dit gedaan:
md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak
delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default
copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default
TOEN: Windows XP startte opnieuw op, maakte wel een beetje een kale indruk (zo staat er onder 'software' bij geinstalleerde programma's helemaal niets, als ik MSCONFIG intoets zie ik gelukkig wel allemaal Microsoft programma's staan onder 'services' en 'opstarten') maar ik was allang weer blij dat XP het deed. Allemaal programma's weer geïnstalleerd, virusprogramma's enzo, drivers.
>>>>> Nu gaat mijn vraag over het volgende: op de site waar ik de oplossing van hierboven heb zien staan, zie ik nu opeens dat er na deze stap nog meer stappen volgen (stap 2, 3 en 4), die met name gaan over het terugzetten van oude herstelpunten geloof ik, voor meer info zie:
http://sauron-it.nl/index...:windowssupport&Itemid=60
Ik heb nog wel een beetje naar die stappen gekeken maar ik kwam bij stap 2 al niet verder omdat in de map System Volume Information geen oudere herstelpunten stonden, de enige registermap die daar stond was er een met de datum van vandaag.
Ik kan dus niet een ouder systeem herstelpunt 'terugzetten'. Mijn collega had van alle belangrijke documenten en bestanden back-ups gemaakt en vindt helemaal niet erg dat XP nu redelijk kaal is, ze is allang al blij dat ze weer kan internetten en printen enzo.
De vraag waarop ik een bevrijdend antwoord nodig heb is:
Kan m'n collega gewoon veilig met de pc doorgaan als-ie nu is?