[XP] Probleem Windows XP Systeemherstel > kan dit zo?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-10 21:36
Goedenavond beste Tweakers,

Ik ben heel erg toe aan een bevrijdend antwoord op de vraag bij dit probleem:

een lang verhaal kort gemaakt: ik was bij een collega bezig enkele programma's te installeren op XP (SP3), waaronder Spybot. Ik draaide Spybot en iets later sloot ik XP af en ondertussen ging Spybot allemaal meldingen geven over register-veranderingen en dat bleef maar door gaan. Tijdens deze meldingen sloot het systeem echter gewoon af en daardoor denk ik onstond het volgende probleem:

Iets later startte ik opnieuw op en kreeg ik de melding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of is beschadigd: \WINNT\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Ik helemaal in paniek, geen originele XP cd etc etc.

Wat ik nu heb gedaan:
- een XP versie 'gedownload' en als CD gebrand
- met deze CD Windows Setup gestart en vanuit daar de herstelconsole gestart
- en in de herstelconsole dit gedaan:

md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default

TOEN: Windows XP startte opnieuw op, maakte wel een beetje een kale indruk (zo staat er onder 'software' bij geinstalleerde programma's helemaal niets, als ik MSCONFIG intoets zie ik gelukkig wel allemaal Microsoft programma's staan onder 'services' en 'opstarten') maar ik was allang weer blij dat XP het deed. Allemaal programma's weer geïnstalleerd, virusprogramma's enzo, drivers.

>>>>> Nu gaat mijn vraag over het volgende: op de site waar ik de oplossing van hierboven heb zien staan, zie ik nu opeens dat er na deze stap nog meer stappen volgen (stap 2, 3 en 4), die met name gaan over het terugzetten van oude herstelpunten geloof ik, voor meer info zie:

http://sauron-it.nl/index...:windowssupport&Itemid=60

Ik heb nog wel een beetje naar die stappen gekeken maar ik kwam bij stap 2 al niet verder omdat in de map System Volume Information geen oudere herstelpunten stonden, de enige registermap die daar stond was er een met de datum van vandaag.
Ik kan dus niet een ouder systeem herstelpunt 'terugzetten'. Mijn collega had van alle belangrijke documenten en bestanden back-ups gemaakt en vindt helemaal niet erg dat XP nu redelijk kaal is, ze is allang al blij dat ze weer kan internetten en printen enzo.

De vraag waarop ik een bevrijdend antwoord nodig heb is:

Kan m'n collega gewoon veilig met de pc doorgaan als-ie nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:50

Fiber

Beaches are for storming.

Chris79 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:45:
[...] ze is allang al blij dat ze weer kan internetten en printen enzo.

De vraag waarop ik een bevrijdend antwoord nodig heb is:

Kan m'n collega gewoon veilig met de pc doorgaan als-ie nu is?
Niet lang meer. Microsoft stopt met de ondersteuning van Windows XP en dan is Windows XP niet veilig meer voor internet gebruik. Beter direct overstappen op Windows 7 of Windows 8.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/end-support-help

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
Fiber schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:59:
[...]

Niet lang meer. Microsoft stopt met de ondersteuning van Windows XP en dan is Windows XP niet veilig meer voor internet gebruik. Beter direct overstappen op Windows 7 of Windows 8.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/end-support-help
Maar afgezien daarvan is het systeem nu gewoon zo als het hoort te zijn?
En wat zou de beste update zijn voor een AMD Athlon II X2 240 met 1,75 GB Ram (raar getal maar dat staat bij Systeem), Windows 8, 7 of Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris79 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:19:
[...]

Maar afgezien daarvan is het systeem nu gewoon zo als het hoort te zijn?
En wat zou de beste update zijn voor een AMD Athlon II X2 240 met 1,75 GB Ram (raar getal maar dat staat bij Systeem), Windows 8, 7 of Vista?
Windows 8 is het lichtste van het stel. Je kunt nog extra geheugen toevoegen als je daar plek en geld voor hebt :) want 2GB is aan de lage kant. Die 1,75 GB duidt op het gebruik van een onboard grafische kaart, die heeft namelijk ook geheugen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
Okay bedankt.

Toch is m'n systeem nu heel kaal, onder 'software' staan nu alleen de programma's die ik zelf heb geïnstalleerd, zoals Avast en CCleaner. Dus ook geen Microsoft Framework. Raar. Maar mocht ik ooit updaten naar Windows 8 ofzo dan komt dat ook weer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:50

Fiber

Beaches are for storming.

Heb je wel alle service packs en updates gedraaid...? Zit er een firewall op en staat die aan?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
Ja alle beveiligingen draaien, heb Avast geïnstalleerd, Framework 2 en 4.0 inmiddels en Directx 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je XP versie wel veilig? Als ik het zo lees heb je deze ergens van internet gehaald.
Pagina: 1