Hi Tweakers,
Ik zit al sinds augustus met een klein akkefietje met mijn ex-werkgever.
Rond de tijd dat mijn contract was afgelopen heb ik een aantal gesprekken gehad met mijn oud-directeur. Hieruit kwamen een aantal voorwaarden (of juist niet) waar ik het niet mee eens was en heb hierdoor de keuze gemaakt om te kiezen om te stoppen bij het bedrijf en een opleiding te volgen. Ik had echter nog salaris en andere kosten tegoed wat ook besproken was.
De andere komsten waren in november of december vergoed (al redelijk laat) en na twee gesprekken kwam was er duidelijkheid over hoeveel salaris er nog precies openstond (een deel was sowieso al duidelijk). Na meerdere keren contact te hebben opgenomen met de oud-directeur kwam in januari het onderwerp aanbod "Ik weet niet of het bedrijf het financieel gaat redden, maar we doen ons best.". Na nog wat contact tussen door, werd ik eind januari/begin februari gebeld door een juristen bureau met de melding dat het bedrijf eigenlijk failliet ging maar zij namen alle financiën over waardoor ze dus niet failliet gingen?? en ik op korte termijn een e-mail kreeg met meer informatie. Na een aantal keer bellen met het bedrijf kreeg ik de volgende e-mail:
Nu zijn mijn vragen;
- Kan een bedrijf dit zomaar bevriezen voor een ander bedrijf en mij?
- Kan ik zelf stappen ondernemen tegen dit bedrijf om de schuld sneller te incasseren?
- Kan er, ondanks het bedrijf "failliet"? is wettelijke rente worden geëist?
- Zijn er eventueel andere mogelijkheden die ik kan ondernemen?
Het verhaal zit nogal raar in elkaar omdat het bedrijf dus eigenlijk niet failliet is gegaan, anders zou UWV ook het achterstallige salaris betalen. Ik hoop dat het duidelijk is voor jullie en raad hiermee weten!
edit; Het bedrijf bestaat dus nog wel en verricht ook nog werkzaamheden. Op mij na is heeft niemand het bedrijf verlaten.
Ik zit al sinds augustus met een klein akkefietje met mijn ex-werkgever.
Rond de tijd dat mijn contract was afgelopen heb ik een aantal gesprekken gehad met mijn oud-directeur. Hieruit kwamen een aantal voorwaarden (of juist niet) waar ik het niet mee eens was en heb hierdoor de keuze gemaakt om te kiezen om te stoppen bij het bedrijf en een opleiding te volgen. Ik had echter nog salaris en andere kosten tegoed wat ook besproken was.
De andere komsten waren in november of december vergoed (al redelijk laat) en na twee gesprekken kwam was er duidelijkheid over hoeveel salaris er nog precies openstond (een deel was sowieso al duidelijk). Na meerdere keren contact te hebben opgenomen met de oud-directeur kwam in januari het onderwerp aanbod "Ik weet niet of het bedrijf het financieel gaat redden, maar we doen ons best.". Na nog wat contact tussen door, werd ik eind januari/begin februari gebeld door een juristen bureau met de melding dat het bedrijf eigenlijk failliet ging maar zij namen alle financiën over waardoor ze dus niet failliet gingen?? en ik op korte termijn een e-mail kreeg met meer informatie. Na een aantal keer bellen met het bedrijf kreeg ik de volgende e-mail:
Nu wacht ik dus eigenlijk al vanaf augustus op mijn nog te krijgen salaris (november/december het definitieve bedrag vastgesteld) en zou ik nu nogmaals tot 31 mei moeten wachten totdat ik te horen krijg hoe de schuld wordt "afgelost". Het uitbetalen duurt dan, vanzelf sprekend, nog langer dan de genoemde datum.Geachte heer Reijnen,
Tot mij wendde zich ****** gevestigd te ******. Momenteel wij bezig met een herstructurering van de bedrijfsactiviteiten. De afgelopen tijd zijn er te veel debiteuren geweest die hun betalingsverplichtingen niet na gekomen zijn. Daardoor zijn er schulden ontstaan, onder andere bij u als ex-werknemer. Deze schuld kan niet onmiddellijk worden betaald. Omdat wij nog druk doende zijn om een goed beeld te krijgen van de problemen en hoe deze op te lossen vragen wij u om uw vordering te bevriezen tot 31 mei 2014. Eind mei a.s. ontvangt u van ons een voorstel op welke manier de schuld zal worden afbetaald.
Wij hebben reeds een overzicht van het door u gevorderde bedrag in ons bezit. De hoogte van uw vordering bedraagt volgens onze informatie € ****,-.
Wij begrijpen dat u niet erg in schik zal zijn met dit voorstel, maar het is de enige mogelijkheid om –op termijn- integrale betaling te verkrijgen.
Ik hoop u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.
Nu zijn mijn vragen;
- Kan een bedrijf dit zomaar bevriezen voor een ander bedrijf en mij?
- Kan ik zelf stappen ondernemen tegen dit bedrijf om de schuld sneller te incasseren?
- Kan er, ondanks het bedrijf "failliet"? is wettelijke rente worden geëist?
- Zijn er eventueel andere mogelijkheden die ik kan ondernemen?
Het verhaal zit nogal raar in elkaar omdat het bedrijf dus eigenlijk niet failliet is gegaan, anders zou UWV ook het achterstallige salaris betalen. Ik hoop dat het duidelijk is voor jullie en raad hiermee weten!
edit; Het bedrijf bestaat dus nog wel en verricht ook nog werkzaamheden. Op mij na is heeft niemand het bedrijf verlaten.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm