Hallo,
Ben voor mijn werkgever aan het uitzoeken hoe we ons nieuw te ontwikkelen CYOD beleid moeten vormgeven. Onderdeel daarvan is dat we graag 3 'smaken' werkstations willen aanbieden, waarvan eentje me momenteel bezighoudt, namelijk een ultrabook voor zakelijk gebruik (de andere 2 zijn een tablet en een reguliere notebook). Heb alle LBBG's van het laatste jaar bekeken, alsook de topics zelf, en daar nuttige informatie uitgeplukt, maar kan nog niet helemaal wijs worden uit de veelheid aan opties. Het duizelt me een beetje, dus misschien kunnen jullie helpen.
Ik werk voor een adviesbureau, dus we hebben werknemers die veel onderweg zijn en voor wie mobiliteit en gemak enorme aandachtspunten zijn.
We hebben de volgende criteria/wensen voor onszelf gedefinieerd:
Onze eigen shortlist bevat momenteel:
Kortom: hopelijk hebben jullie ideeën, suggesties of feedback!
Ben voor mijn werkgever aan het uitzoeken hoe we ons nieuw te ontwikkelen CYOD beleid moeten vormgeven. Onderdeel daarvan is dat we graag 3 'smaken' werkstations willen aanbieden, waarvan eentje me momenteel bezighoudt, namelijk een ultrabook voor zakelijk gebruik (de andere 2 zijn een tablet en een reguliere notebook). Heb alle LBBG's van het laatste jaar bekeken, alsook de topics zelf, en daar nuttige informatie uitgeplukt, maar kan nog niet helemaal wijs worden uit de veelheid aan opties. Het duizelt me een beetje, dus misschien kunnen jullie helpen.
Ik werk voor een adviesbureau, dus we hebben werknemers die veel onderweg zijn en voor wie mobiliteit en gemak enorme aandachtspunten zijn.
We hebben de volgende criteria/wensen voor onszelf gedefinieerd:
- Budget:
Indien het systeem beschikt over Windows 8 Pro licentie; 800 euro excl. (grofweg 950 euro incl.)
Indien het systeem geen Pro licentie heeft: 625 euro excl. (grofweg 750 euro incl.) - Mobiliteit is een aandachtspunt, dus liefst geen 'ultrabooks' die neigen naar de 2kg (dat ligt bovendien te dicht tegen onze 3e smaak aan, zijnde normale notebook).
- Onze sterke voorkeur gaat uit naar minimaal 13".
- Voorkeur voor een SSD
- Het gaat om zakelijk gebruik, dus de grafische prestaties zijn van ondergeschikt belang. Vaak komt het gebruik neer op veel browsen, werken met documenten en schakelen tussen veel verschillende (lichte) applicaties. Kortom: niet erg veeleisend gebruik, volgens mij.
- Bouwkwaliteit is een aandachtspunt, hoewel ik dit moeilijk te vangen vind in harde eisen.
- Goede accuduur is mooi meegenomen, maar het is geen harde eis om een volle werkdag te kunnen werken met het systeem op één accu.
Onze eigen shortlist bevat momenteel:
- Lenovo Thinkpad Yoga
- Lenovo Thinkpad S1 Yoga
- Lenovo Ideapad Yoga 11S
- Sony Vaio Pro 13
- Sony Vaio Fit 14A
- Samsung Ativ Book 9 Lite (veelheid aan mogelijkheden binnen Ativ Book model, suggesties welkom)
- Acer Aspire S5
- Toshiba Portege Z930
Kortom: hopelijk hebben jullie ideeën, suggesties of feedback!