PSU vermogen genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• ezelking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-08-2024
Hallo,

(weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen maar kon nergens beters terecht komen)
Ik wil mijn PC gaan upgraden aangezien ik vorig jaar nog geen GPU had gekocht.
Maar ik vraag mij af of mijn PSU genoeg is voor de componenten die ik aan will schaffen
Ik heb even een kort lijstje van componenten gemaakt:
specs:
PSU: XFX PRO550W
Case: Cooler Master K380
HDD: Seagate 1TB SATA HDD (ST1000DM003)
RAM: Corsair Vengeance (CMZ8GX3M1A1600C10)
DVD: Samsung SH-224BB
Motherboard: MSI Z77A-G45
CPU: Intel i7 3770k

en nu will ik deze erbij nemen zou mijn voeding dat trekken?
GPU: MSI GTX770 Gaming

En ik weet niet of dit er veel toe doet maar ik will deze USB apparaten ingeplugt hebben.
Camera/mic: Logitech C170
Mouse/Keyboard: Cooler Master CM Storm Devastator Gaming Bundle

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,
Bedankt alvast.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21
Met deze online calculator kun je het zelf uit rekenen. :)

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-02 16:05
Geen enkel probleem voor die XFX.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

1 770 trekt ie makkelijk. Veel plezier met je kaart.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• rickboy333
  • Laatst online: 14-01 23:04
De online tools zijn onbetrouwbaar. Het beste is om een energiemeter op jouw pc aan te sluiten en dan je PSU stressen. Dit is ook een mooi voorbeeldje hoe weinig je eigenlijk gebruikt. Deze gast zal dan wel energie zuinige complementen gebruiken. Daarbij staat je systeem nooit 100 % op load.

Het zal ook afhangen van de GPU, 3x r9 290 x zal veel meer gebruiken dan 3x GTX 560 TI.

Rond de 500 W is het eigenlijk al voldoende en gaat de GTX met gemak trekken. 550 Amerk is zeker voldoende, oa XFX, Corsair, Seasonic.

Wat ik je wel zou aanraden is kijken naar je 12 volt rail. De XFX zal het zeker wel halen maar het is nooit een slecht idee om even te kijken wat er op de stikker staat over 12 volt. De 5 volt en de 3.3 volt is verder niet zo belangrijk.

[ Voor 19% gewijzigd door rickboy333 op 25-02-2014 16:27 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zolang je niet gaat overklokken zou zelfs een 400w voeding wel genoeg moeten zijn, al wordt die dan wel stevig belast. 550w is dan wel een wat betere keus.

People as things, that’s where it starts.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21
Natuurlijk zijn ze niet volledig betrouwbaar, maar het geeft je wel een globale indruk welke vermogen voeding je nodig hebt.

Hoe wil je je PC stressen als je nog geen voeding hebt? :? En ja, ik weet dat dit niet TS's geval hier is.
Overigens, je hebt gelijk dat je systeem niet vaak in 100% zal draaien, maar wanneer deze dat doet, dan wil je wel dat voeding stabiel is!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Waarom van die calculators gebruiken wanneer je de echte waarden direct kan vinden bij goede reviews?

http://www.techpowerup.co...GTX_770_TF_Gaming/24.html
http://www.bit-tech.net/h...ore-i7-4770k-cpu-review/7

Tijdens Furmark verbruikt een MSI gtx 770 rond de 200Watt
Bij gaming is dit eerder gemiddeld rond de 165Watt

+ rest van het systeem is nog een 150W zonder overclock (175W met overclock) bij 100% load.

Dus meer dan genoeg :+

[ Voor 32% gewijzigd door SmokingCrop op 25-02-2014 16:31 ]

• rickboy333
  • Laatst online: 14-01 23:04
Jolke schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:28:
Natuurlijk zijn ze niet volledig betrouwbaar, maar het geeft je wel een globale indruk welke vermogen voeding je nodig hebt.

Hoe wil je je PC stressen als je nog geen voeding hebt? :? En ja, ik weet dat dit niet TS's geval hier is.
Overigens, je hebt gelijk dat je systeem niet vaak in 100% zal draaien, maar wanneer deze dat doet, dan wil je wel dat voeding stabiel is!
Hij heeft tocht al een voeding, staat in zijn first post.

Hij wil alleen zijn GPU upgraden. Dus stressen en daarna het watage van de videokaart erbij optellen en vollá

Bijvoorbeeld het systeem verbruikt 250 W (ik zeg maar wat) Dan de GTX erbij optellen (165 W volgens smoking) en dan heb je toch het totaal verbruik op load.

TIME TO UPGRADE !!!

• ezelking
  • Laatst online: 05-08-2024
bedankt allemaal!
Pagina: 1