Weer een vraag over te hete harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Mijn AT midi-kastje heeft ruimte voor 2 harddisks en 1 floppy drive (of 2 floppies en 1 hd) in het daarvoor bestemde 3,5" brede rekje. Tot voor kort had ik daarin 2 harddisks waarvan de Seagate 1G zo'n anderhalve anderhalve centimeter dik is en de Samsung 4.3G 'normaal', waardoor er sprake was van enige tussenruimte en dus de warmteafvoer niet zo'n probleem was. Nu heb ik de kleine vervangen door een dikkere 7200 rpm Maxtor, waardoor er zowel onder de onderste (4.3) als tussen beide hd's maar zo'n anderhalve millimeter tussenruimte zit, en vooral de Maxtor loeiheet wordt. De andere valt mee maar toch..

Is het verstandig om een koeler aan te schaffen voor de Maxtor, of in ieder geval 1 van de 2 te verplaatsen zodat er weer een flinke tussenruimte komt? Waarom is hier niks over te vinden in de hd specs? Bij verplaatsen, hoe te monteren (kan je iets onder het rekje hangen o.i.d.)?

Ik weet dat hier enorm veel postings over zijn te vinden maar ik heb het idee dat de meeste tweakers grote kasten hebben en het gaat me ook even om die specvraag :)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Tonnes746
Moeilijk? Uitgekauwd?

Verwijderd

Kan je dat nou niet zelf bepalen??
Als je allemaal rare vastlopers enz krijgt dan zou ik het wel doen en als alles goed werkt niet......

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:21
je kan em in een 5,25 bay hangen.. als je die nog overhebt... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Tonnes746
Tja, ik wacht liever niet op vastlopers en wil langer van de hardware genieten denk ik. En de kast mag ook wel eens dicht :)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:28

GaMbiNo

1337

Op vrijdag 08 juni 2001 23:51 schreef Tampie2000 het volgende:
je kan em in een 5,25 bay hangen.. als je die nog overhebt... :)
Ik heb zelf ook twee 7200 RPM schijven die best warm kunnen worden.
Daarom heb ik idd. 1 van de twee bij de floppy drive gezet en de andere in een vrij 5,25 (waar de CD-Romspeler ingaat?) gezet.

• Tonnes746
Thanks, ik denk dat het zoiets gaat worden. Komt die 3e bracket toch nog van pas :)

Verwijderd

of je hangt m met mecano onder de 3,5 inch bay :7

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:28

GaMbiNo

1337

Op zondag 10 juni 2001 10:32 schreef Belegen_Kaas het volgende:
of je hangt m met mecano onder de 3,5 inch bay :7
Mecano?? :?

Ooow damn dat zijn die metalen speeltjes waar je vroeger zulke mooie dingen mee kon bouwen!!! :9
Zoiets moeten wij nog wel ergens hebben...heheh

Vind het ook nog niet eens zón slechte oplossing in dit geval :D

Verwijderd

Mecano is zeer handig als je begint te klooien met je systeemkast.

Alleen ik heb geen mecano :( .

Weet iemand waar ik dit kan kopen?
Ik ben al bij Bart smith geweest maar die had het niet meer. :( :(

Help!!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Op zondag 10 juni 2001 14:46 schreef ureal het volgende:
Mecano is zeer handig als je begint te klooien met je systeemkast.

Alleen ik heb geen mecano :( .

Weet iemand waar ik dit kan kopen?
Ik ben al bij Bart smith geweest maar die had het niet meer. :( :(

Help!!
Ik heb er ook naar gezocht, niet meer te krijgen bij Bart Smit of waar dan ook. Ik zal es ff kijken op I-bazar ofzo...

Verwijderd

Je hebt helemaal geen mecano nodig.
http://www.tweakers.net/nieuws/13278?highlight=bracket
(8>

• Tonnes746
Coole oplossing. Wel jammer dat hier geen 'extensieset' voor bestaat in de shop.

Maarre.. niemand weet dus wat de definitie van wanneer een cooler te gebruiken is?

Verwijderd

Defenitie van te warm is te vinden onder het onder kopje: Eieren koken.

bla bla......
bla bla......

EIEREN KOKEN!!!!
zet een pannetje op het vuur.
Doe er 4 eieren in en vul het pannetje met water, tot dat er niet meer bij kan.....
laat het water opwarmen tot het gaat koken.
Laat het water met de eieren vervolgens 7 min. koken. Haal nu de eieren uit het water met een zeef of zoiets. En klaar is zijn de eieren.

|:( waarom ik dit nu weer opschrijf mag Joost weten, en hij weet het!!! Dus vraag het JOOST!!!

Neej ff serieus.....hahaha, (net alsof ik dat kan).
Je HDD wordt pas echt te heet/warm als je je handen er aan brandt, dus laten we zeggen hou het handwarm!
tsja wat is handwarm???
een graad of 40 is nog handwarm.
Nu zul je denken: Moet ik dit serieus nemen van zo'n eikel die een beschrijving van eieren-koken in een PC-forum schrijft???
Ik ben zelf een Monteur in de Kassenautomatisering en wij gebruiken daar natuurlijk ook systemen, en die staan in een kas waar de temperatuur op kan lopen tot een graad of 60!!!!! en wij ervaren dat het voor HDD's weinig to geen problemen op levert om in een warme omgeving te functioneren.
Maar 1 ding blijft! Koeler is altijd beter dan heter.

Verwijderd

allereerst maar ff een huis tuin en keuken oplossing:

plaats je Maxtor in je bovenste 3.5" bay daaronder je floppy, en daaronder je andere Hdd, dat zal waarschijnlijk al een heel beetje schelen.

En een echte oplossing als ze dan nog steeds echt te heet worden

koop gewoon ff een paar brackets, en zet die maxtor in een 5.25" bay. Koeling vind ik zelf niet nodig, heb ook een paar maxtor schijfjes, maar die worden niet al te heet (7200rpm maar lekker ver uit elkaar)

p.s. als je hdd te heet is zal je echt geen rare fouten in winhoos te zien krijgen hoor. Als een HDD gaat, dan gaat hij en is het echt in 1 keer afgelopen.
Pagina: 1