Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

ik kom uit de bouw en heb nu geen werk maar wel altijd veel verschillende opdrachtgevers gehad, en wil echt ff iets aankaarten wat ik zie gebeuren. namelijk dat allerlei detacheerders en uitzendbureau's de bouwmarkt totaal kapot maken. Zonder er iets voor te hoeven doen slurpen ze ieder jaar honderden miljoenen weg uit de bouwwereld, waardoor bedrijven armer en armer worden. Puur door op hun luie reet te zitten en stiekeme afspraakjes te maken. Bedrijven betalen belachelijke bedragen voor personeel dat ze ook nog niet eens zelf in dienst hebben. maar er is meer:

- ze slurpen miljoenen weg uit de bouwwereld
- ze staan te springen om te hoog gekwalificeerd personeel op te lage plekken te dumpen.
- ze zullen nooit een te laag gekwalificeerd persoon aan een hogere baan helpen.
- ze springen met z'n allen op elke baan die er maar te vinden is. gevolg: op internet staan 50 vacatures, met verschillende beschrijvingen, maar ze gaan allemaal over dezelfde baan.
- ze kennen elkaar allemaal en zijn verbonden via o.a. linked-in. Ze wisselen onderling werknemers uit. zo ken ik het verhaal van KP&T en Nivel uit breda:

Je plaatst je CV op monsterboard.nl / vacaturebank,nl. Vervolgens wordt je uitgenodigd voor een gesprek bij KP&T in Breda. Daar kijken ze of je een beetje op je strepen staat (rechtsbijstand enz). Zo ja, dan gaat KP&T voor je zoeken. Zo nee, dan krijgt Nivel een belletje, Nivel doet je een goed aanbod, je komt bij hun in dienst, en vervolgens wordt je aan alle kanten uitgekleed en belazerd.

- dan heb ik het nog niet gehad over de vele lijntjes die er lopen tussen HR-managers en detacheerders. En over de dure cadeau'tjes en chique etentjes die over tafel gaan om werknemers maar een plekje te geven (bijvoorbeeld een Nebest).

De detacheerders en uitzendbureau's nemen op deze manier de hele arbeidsmarkt over en melken hem lekker uit. Ik heb het nu over de bouwwereld (waar zeker 300 bedrijven met kantoor, personeel, en inboedel betaal worden door de bouw), maar in de ICT, de zorg, de verkoop, eigenlijk overal zie je hetzelfde effect. Op deze manier wordt de hele arbeidsmarkt steeds meer uitgekleed en worden werknemers steeds duurder voor de werkgevers, terwijl de werknemers wel steeds minder tevreden zijn met hun functie.

Als je het mij vraagt ligt hier de oorzaak van de hoge werkeloosheid. en ook gedeeltelijk zelfs van de hele financiele crisis, maar ook van de verminderde arbeidsvreugde. Ikzelf ben net zo 6 jaar leidend voorwerp geweest in hun spelletjes en heb in aardig wat keukens een kijkje kunnen nemen, en geloof mij: de hele markt is zo verrot als een bedorven appel. Detacheerders zijn veel grotere profiteurs dan uitkeringstrekkers, en zolang dit soort malafide rattenpraktijken gewoon kan blijven plaats vinden zal de werkeloosheid in Nederland alleen maar blijven stijgen. Dat is zo logisch als 1 + 1 = 2.

Ik snap dan ook niet dat je de politiek hier echt noooooit over hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:02
Je legt de schuld nu bij de uitzendbureau's en detacheerders, maar vind nu nog maar eens een bedrijf of organisatie die je een vast contract aanbiedt. Het zijn de bedrijven die de vraag naar tijdelijk personeel veroorzaken, lekker flexibel.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:19
Tsja...... aan de andere kant willen de feitelijke opdrachtgevers een persoon geen contract aanbieden of hebben niet het hele jaar werk. Dan maar op projectbasis inhuren: dan zijn de kosten (weliswaar hoger) in het project weg te schrijven, in plaats van algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:23

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik weet niet hoe het in de bouw zit.
Detacheerders betalen goed. Als er andere werkgevers zijn die hetzelfde willen betalen als detacheerders aan hun mensen dan staan de detacheerders weer met lege handen.
Alles heeft te maken met vraag en aanbod.

Uitzendbureau's zijn een ander verhaal omdat je maar als werknemer kan hopen dat je wat uurtjes mag werken.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Ben blij dat jij een eigen mening heb, maar ik lees een hoop aannames hier.....

Iedereen weet dat detacheerders duur kunnen zijn en dat niet altijd alles even netjes loopt.
Wat Puch-Maxi ook aangeeft is dat er amper een organisatie is die haar werknemers voor vast aanneemt

Wat ik me afvraag is waarom je hier je gal komt spuwen...
Wat hoop je te bereiken? Wat heb je zelf al gedaan om dit "probleem" te fixen?
Hoe ga jij de wereld veranderen? Wie gaat daar beter van worden?

Ik snap dat je boos bent op de maatschappij, maar doe er ook wat mee en blijf niet alleen boos.

edit: typo's

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:08:
- ze slurpen miljoenen weg uit de bouwwereld
op wat voor manier dan? Voegen ze verder niets toe aan de bouwmarkt? Waar is je onderbouwing?
- ze staan te springen om te hoog gekwalificeerd personeel op te lage plekken te dumpen.
Onderbouwing? Snijden alleen zichzelf in de vingers want veel mensen willen niet continue op "een lage plek gedumpt worden".
- ze zullen nooit een te laag gekwalificeerd persoon aan een hogere baan helpen.
Onderbouwing? Nooit? ik zie juist vaker dat ze je liever hoger wegzetten want dat levert meer op.
- ze springen met z'n allen op elke baan die er maar te vinden is. gevolg: op internet staan 50 vacatures, met verschillende beschrijvingen, maar ze gaan allemaal over dezelfde baan.
Dus nu is het een probleem dat er een groot aanbod is en er veel opties zijn?
- ze kennen elkaar allemaal en zijn verbonden via o.a. linked-in. Ze wisselen onderling werknemers uit. zo ken ik het verhaal van KP&T en Nivel uit breda:
En dit mag niet want?

Je bent ergens gefrustreerd over (wat dat is en of dat terecht is kan ik niet beoordelen. Ontslagen misschien, geen verhoging gehad, niet geplaatst waar je wilde?) maar het is nu wel heel erg alleen je gal spuwen en je onderbuik gevoel. Wees eens wat concreter. Ik kan ook een heel betoog houden hoe de overheid rot is, of de politie of de ICT maar daar alleen lukraak wat in het luchtledige te trappen doet niet echt goed aan de discussie.

Het geheel leest ook wat rommelig weg. Of je ff in 10min je frustratie wilde uitten en dit maar hebt gedaan door een forum post waar je het eerste dat in je opkwam postte. Sterkt je niet in waar je naar toe wil imo :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

En anders gezien,
Er is te weinig werk om vast personeel aan te nemen, en het is teveel rompslomp om goede mensen te vinden op zeer korte termijn en die op de loonlijst te zetten.
Dus men huurt voor klussen/projecten een aantal personen in die ze nodig hebben. Niet meer en niet minder.
Als er 1 ziek van wordt betaalt de opdrachtgever niets, maar kan eventueel wel direct een vervanger inzetten van dezelfde detacheerder.

Dus eigenlijk zorgen de detacheerders voor een gat in de markt waardoor mensen werk hebben. Soms zelfs voor langere tijd, maar dan voor verschillende opdracht gevers.
En dat is een probleem omdat????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:02
Ik begrijp het ook wel een beetje. Zo was ik eens in dienst bij een uitzendbureau die mij verhuurde aan een bedrijf, dat mij op zijn beurt weer onderverhuurde aan weer een ander bedrijf. Totaal niet transparant en een geweldige overhead, iedere partij moet eraan verdienen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
De grote vraag is: waarom gaan bedrijven liever met een tussenpersoon in zee, dan het personeel direct zelf in dienst te nemen?
Ik gok dat de ontslagbescherming ermee te maken heeft. Eigenlijk vreemd dat een uitzendbureau wel van de ene op de andere dag iemand weg kan sturen, maar een "normaal" bedrijf niet. Doek de ontslagbescherming op, en de tussenpartij heeft geen functie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Er is gewoon vraag naar tijdelijk personeel voor bepaalde projecten. Als je de ontslagbescherming gaat opdoeken ben je er nog niet, want dan heb je straks een hele grote pool met werklozen die allemaal een baantje willen. Ga je dan zelf uitzoeken welk persoon de geschikte kandidaat is voor dat project van 3 maanden, of ga je dan alsnog in zee met een bedrijf die een hele database met cv's heeft waar net die ene persoon tussen zit die geschikt is om voor jou te gaan werken?

Verder ben ik het wel met je eens dat ontslagbescherming ook vooral averechts werkt. Ik heb destijds op school een bijbaantje gehad als systeembeheerder. Halfjaarcontract 1, halfjaarcontract 2, halfjaar geen contract, halfjaarcontract 3, halfjaarcontract 4 en weer halfjaar geen contract. Allemaal om maar niet een vast contract uit te hoeven schrijven. Leuk dat ik recht heb op een vast contract, maar zelfs als ik afstand doe van dat recht en mijn handtekening daaronder zou zetten was het niet mogelijk om een nieuw tijdelijk contract te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:19
_JGC_ schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:57:
Verder ben ik het wel met je eens dat ontslagbescherming ook vooral averechts werkt. Ik heb destijds op school een bijbaantje gehad als systeembeheerder. Halfjaarcontract 1, halfjaarcontract 2, halfjaar geen contract, halfjaarcontract 3, halfjaarcontract 4 en weer halfjaar geen contract. Allemaal om maar niet een vast contract uit te hoeven schrijven. Leuk dat ik recht heb op een vast contract, maar zelfs als ik afstand doe van dat recht en mijn handtekening daaronder zou zetten was het niet mogelijk om een nieuw tijdelijk contract te krijgen.
Kijk, daar is de opdrachtgever dus echt de schuldige en niet de 'wet'. Het werk is er wel, en blijkbaar bevalt het werk -want verlenging- waarom het vertrouwen van een vast contract niet?

Nou is het misschien dat een vaste aanstelling tot dit jaar te veel bescherming genoot, maar tegenwoordig gaat ook dat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:48
Goedendag,

ik kom uit de bouw en heb nu geen werk maar wel altijd veel verschillende opdrachtgevers gehad, en wil echt ff iets aankaarten wat ik zie gebeuren. namelijk dat allerlei detacheerders en uitzendbureau's de bouwmarkt totaal kapot maken. Zonder er iets voor te hoeven doen slurpen ze ieder jaar honderden miljoenen weg uit de bouwwereld, waardoor bedrijven armer en armer worden. Puur door op hun luie reet te zitten en stiekeme afspraakjes te maken.
Zonder er iets voor te hoeven doen slurpte de bouwwereld ieder jaar miljoenen weg van de overheid. 't Enige wat ze uit de bouwwereld moesten doen is onderling handjeklap spelen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Als je het mij vraagt ligt hier de oorzaak van de hoge werkeloosheid. en ook gedeeltelijk zelfs van de hele financiele crisis, maar ook van de verminderde arbeidsvreugde. Ikzelf ben net zo 6 jaar leidend voorwerp geweest in hun spelletjes en heb in aardig wat keukens een kijkje kunnen nemen, en geloof mij: de hele markt is zo verrot als een bedorven appel. Detacheerders zijn veel grotere profiteurs dan uitkeringstrekkers, en zolang dit soort malafide rattenpraktijken gewoon kan blijven plaats vinden zal de werkeloosheid in Nederland alleen maar blijven stijgen. Dat is zo logisch als 1 + 1 = 2.

Ik snap dan ook niet dat je de politiek hier echt noooooit over hoort.
Wat een jankverhaal zeg. Als je niet bij een detacheerder wil werken zoek je toch lekker een andere baan?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het bedrijf dat de detacheerders inhuurt maakt toch zelf die keuze ?
Zij kiezen voor het gemak, gewoon vast uurprijs, weten ze waar ze aan toe zijn.
Ze kunnen ook kiezen om iemand (tijdelijk) in dienst te nemen, met alle rompslomp eromheen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb het even aangekeken, maar uit dit topic komt veel negativiteit voort en weinig constructiefs. Daarom gaat deze dicht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.