Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SilentDecode
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-10 21:49
Hallo Tweakers,

Ik ben voor een persoonlijke opdracht een full screen clock aan het zoeken.
Ik kan maar geen goede software vinden die de klok goed kan weergeven voor mijn eisen.

De eisen zijn alsvolgt:
- De taal van de klok, moet Nederlands zijn.
- Het scherm komt verticaal te hangen, waardoor de tijd alsnog in het midden moet komen te staan.
- Er mag geen desktop te zien zijn, noch een webbrowser venster. Het mag ook niet van een of andere site zijn.
- Kosten boeien niet écht. Mag gratis. Mag betaald.
- Er moet tijd en datum bij staan in het Nederlands. Volledige datum + maand en dag.
- Moet een digitale klok zijn

Kunnen jullie mij helpen met programma's zoeken?
Enige tips? Enige ideeën?

Deadline boeit niet zo heel veel, het is pas over 4 of 5 weken.

Groet,
Tom

[ Voor 6% gewijzigd door SilentDecode op 25-02-2014 14:43 . Reden: Vergeten wat bij te voegen ]

Plezant. Krokant. Galant.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Knal een klok op een (eigen) webpagina
Combineer dat met je favoriete browsert en ram op F11

En kijk anders eens naar pakketen als Rainmeter.

Ja, ik weet dat ik én een browser én een desktop-app opper... waarom zou het niet een van die twee mogen, moeten of kunnen zijn?

[ Voor 54% gewijzigd door Jester-NL op 25-02-2014 14:24 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• SilentDecode
Ik quote van mijn eigen post...
- Er mag geen desktop te zien zijn, noch een webbrowser venster. Het mag ook niet van een of andere site zijn.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Is een klok niet universeel leesbaar? 8)7

http://nayuki.eigenstate.org/page/full-screen-clock-javascript

Hier heb je een "clock" die je mag downloaden en lokaal kan draaien op een pc
Als je in je browser op F11 drukt krijg je hem fullscreen en dus geen randen van de browser te zien.

edit: voor analoog heb ik hier een linkje voor je KLIK

[ Voor 19% gewijzigd door Quadradial op 25-02-2014 14:36 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:31
Tompecht schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:31:
Ik quote van mijn eigen post...

[...]
als je op F11 drukt is er niets meer zichtbaar van een browser... probeer maar..

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:12
Jester-NL schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:19:
Knal een klok op een (eigen) webpagina
Combineer dat met je favoriete browsert en ram op F11
Bij dat advies sluit ik mij helemaal aan, hoe het wiel opnieuw uitvinden?

Voor Chrome: https://chrome.google.com...0-alarms-and-clocks?hl=nl

Voor Firefox zijn er ook diverse plugins te krijgen.

Dan zit je wel in een webbrowser, maar niet gebonden aan een site... en uiteraard met F11 heb je de borders van je browser ook snel weg.

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 25-02-2014 14:44 ]

• SilentDecode
Bedankt voor jullie berichten, maar ik ben zelf wat vergeten toe te voegen in de tekst;

- Er moet tijd en datum bij staan in het Nederlands. Volledige datum + maand en dag.

En liever gewoon niet in een webbrowser. Gewoon een apart programmatje dat gewoon de volledige datum, tijd en dag op het scherm toont.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 12:12

ResuCigam

BOFH

Huur een programmeur.

We do what we must because we can.

• SilentDecode
Juist.. Het is een opdracht, geen vraag om een programmeur te huren..

• Quadradial
Tompecht schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:45:
Bedankt voor jullie berichten, maar ik ben zelf wat vergeten toe te voegen in de tekst;

En liever gewoon niet in een webbrowser. Gewoon een apart programmatje dat gewoon de volledige datum, tijd en dag op het scherm toont.
GOOGLE

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Verwijderd

Krijg een beetje het idee dat TS makkelijk geld wil verdienen door GoT te gebruiken als een helpdesk. Of is het een huiswerkopdracht want die mogen sowieso niet.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:12
Wat je wil is niet echt werkbaar met de overgebleven mogelijke mogelijkheden... een programma draait altijd in een venster bijvoorbeeld, of het nou een programma of de webbrowser is.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom het juist niet in de webbrowser mag, ik zie de beperkingen niet t.o. een 'los programma'? Ik zie juist alleen maar voordelen... en een clock in de browser hoeft uiteraard niet te betekenen dat er ook internet moet zijn, de browser dient enkel als weergave middel...

Deze plugin voor chrome biedt echt alles wat je nodig hebt: https://chrome.google.com...ajbikieafefmcceaagn?hl=nl

Maar meer ga ik er niet meer aan toevoegen want ik deel de gedacht van Chicane en moet dan toch ook gaan roepen... wat heb je zelf al opgezocht? Het is jouw opdracht, niet die van ons ;) Het zou erg fijn zijn als je ook wat eigen inzet toonde... sowieso wordt het lastig omdat je de beste mogelijkheden als niet geschikt acht en dat is toch echt een browser.

• SilentDecode
Huiswerk is het niet, want anders had ik het wel anders aangepakt..

Never mind, douw er maar een slot op... zo kom ik ook niet verder.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 14:50
Tja, je laat ook niet echt de juiste inzet zien.. Waarom wilt je niet dat het in een browser draait? Wat heb je zelf al opgezocht? Er zijn mooie oplossingen gegeven, maar dat wordt direct de wind in geslagen.

• Quadradial
Tompecht schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:10:

Men stuurt jou in de juiste richting en dan kap je het zo af?

Ik kom vaker "eigenwijze" posts van jou tegen en heb een advies voor je:
Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.

Als je wat wilt leren.... lees en luister dan goed als men wat zegt.
Vaak spreekt men uit ervaring en als je dat afkapt dan kan dat over komen als een klap in het gezicht.

De reden van dit advies is omdat dit je gaat helpen in de toekomst.
Met jouw houding ga je het niet redden en zal men je ook niet helpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je een gegronde reden om dit NIET in een webbrowser te doen? Het voordeel daarvan is dat het echt heel simpel te maken is, prima te stijlen zoals je het zelf wilt doen en iedere PC heeft al een browser.
Nu bekijk ik dat ook op die manier omdat ik webdevver ben, en dan pak je bij voorkeur iets dat je goed kent,

Natuurlijk kun je het ook vast wel met een pakketje fullscreen draaien, maar webbased lijkt me het makkelijkst.

En dat hoeft niet eens van een andere website te zijn, zoiets simpels kun je namelijk ook prima lokaal draaien, zonder internetverbinding of wat dan ook, dus je bent niet afhankelijk van een derde partij om dit te doen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tompecht schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:10:

Een van de redenen waarom je niet echt verder komt is omdat je de vragen die gesteld worden niet beantwoord, en daarmee wordt een discussie vrij lastig.

Je geeft aan dat het niet van een site mag, of in een browser venster. Maar als gevraagd wordt waarom reageer je daar niet op. Als je dat nu toch even beantwoord kan een ander wat constructiever met je meedenken. Nu kom je inderdaad niet veel verder. Het is wel tweerichtingsverkeer...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Systeem zonder input, automatisch inloggen, screensaver op klok, scherm altijd aan laten? Echt, hoe moeilijk ben je aan 't denken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:50

Fiber

Beaches are for storming.

Koop een Mac Mini. Hang die aan je scherm. Ga naar de App Store. Tik in: 'Clock'. Maak een keus uit de tientallen gratis en betaalde klok apps en download die...

How hard can it be...? :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aangezien het om een vraag voor client software gaat, verplaats ik het topic even naar:

Client Software Algemeen

Daar past het beter dan een forum wat over Client OS'sen gaat.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1