Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Juiste besturingssysteem voor mijn eigengebouwde desktop

Pagina: 1
Acties:

• zwaanenberg
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 05:57
Goedendag,

ik heb zelf een desktop gebouwd. Nu heb ik hier eerst Ubuntu op gezet, maar omdat ik toch een aantal programma's wil draaien die voor de windows / mac zijn wil ik denk ik afstappen van linux. Het gaat hierbij vooral om SPSS. Ik heb het al geprobeerd via Wine maar het wil niet echt lukken. Omdat ik mij tijd waardeer heb ik besloten toch maar over te stappen naar windows /mac.

Ik wil in principe W7 kopen, maar mijn oog viel op mac snow leopard voor 18 euro:http://store.apple.com/nl/product/MC573N/A/mac-os-x-106-snow-leopard

Mijn vraag is, kan je dit er zomaar opzetten? Wellicht wat onnozel, maar ik heb wel eens gehoord dat os mac niet werkt op een desktop ?

Iemand tips?

Bedankt!

( mijn doel is vooral SPSS kunnen draaien icm eventueel een goedkopere oplossing dan W7)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 18:56
Het is mogelijk: http://www.hackintosh.com/ Er zijn ook topics over hier op tweakers. Alleen meen ik mij te herrineren dat dit wel hardware afhankelijk is. Dus je moet specifieke hardware hebben....

Carpe Diem

Verwijderd

Waarom moeilijk doen als Windows 7 prima werkt :).

• zwaanenberg
Ik vind W7 prettig werken. De reden is dat W7 89.20 kost, snow leopard 18.00.

Ik denk dat een hackintosh dan niet gaat lukken.

Bedankt voor de reacties ieg. Zijn er nog andere mogelijkheden?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:07

Cyphax

Moderator LNX
Je kan proberen of het met ReactOS werkt (http://www.reactos.org/) in een virtual machine. Zo ja: dan ben snel klaar, zo nee: je bent alleen tijd kwijt.

Saved by the buoyancy of citrus

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

If you *have* legally purchased a copy of OS X:

It depends on the laws where you live, as regards software licensing, EULAs and sales/post-sales contracts.

If you live in a country that regards the EULA as legally binding (e.g. the USA), you are subject to the clause that says the software may only be installed on a single apple-labelled computer. Some people have speculated that placing an Apple sticker on your computer fulfils this obligation, although this has not been tested in court, I doubt it would hold up.

If you live in a country that does not consider the EULA or post-sales contracts legally binding, like certain european countries, and/or where laws protecting interoperability and reverse-engineering exist, It is most likely legal.

Hope this helps.
Bron

Nou is het wel zo dat je ook voor Mac op een PC redelijk moet klooien... kun je net zo goed verder met Wine ;)
Overigens vraag ik me wel (een beetje) af wat je voor systeem gebouwd hebt dat een verschil van €70,- voor je OS zoveel pijn (lijkt) te doen ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• zwaanenberg
Het systeem is gebaseerd op het basis/main systeem van de best pc buy guide juli van tweakers.

Ik besluit toch maar W7 aan te schaffen.

Dank Allen!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
TS, toevallig student? Dan zijn er via de uni mogelijkheden om (goedkopere) Windows versie te krijgen.

• zwaanenberg
Jolke, nee zo'n 5 jaar niet meer. Inderdaad staat mij zoiets bij via surfspot inderdaad ( UvA gedaan), maar bedankt voor je tip!
(NB dit was niet voor een eigen pc maar voor iemand anders voor wie ik redelijk goedkoop een aardige pc wil regelen.)

• zwaanenberg
.

[ Voor 100% gewijzigd door zwaanenberg op 25-02-2014 17:10 ]

Pagina: 1