Inderdaad zoals ik het stel een vaag begrip.
Bij zoho.com lees je bijvoorbeeld:
Your email exchanges are never scanned for keywords.
Dat is voor mij wel een pluspunt in vergelijking met andere providers die het niet zo nauw nemen met privacy.
Eerlijkheidshalve heb ik me niet verdiept in de privacy policy van google apps, maar van gmail is bekend dat ze je mailverkeer scannen op keywords.
Ircghost schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:44:
Ik heb toevallig sinds gisteren zoho. Het werkt behoorlijk snel, ziet er basic maar prima uit. Er zijn echter veel beschikbare extra's (net zoals bij Google) zoals kalender, tasks, documents etc.
Je kan een gratis account aanmaken waarbij je jij eigen domein kan gebruiken, of een zoho domein. De IMAP is snel. Ook zijn de privacyvoorwaarden goed en is het eigenlijk vooral voor zakelijke gebruikers, wat er voor zorgt dat jij geen product bent, maar daadwerkelijk een klant (in tegenstelling tot Google en Microsoft).
Dank je voor je ervaring te delen. zoho staat hierdoor #1 op mijn shortlist, kans is groot dat ik ze ga gebruiken.
Miyamoto schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:28:
De ROI voor iedere hostingdienst is < 0. Tenzij je geld gaat verdienen aan je e-mails

4 euro per maand duur: Wat wil je dan wel betalen?
Hoge uptime: Iedereen garandeerd 99,9% Hoog genoeg?
Goede spamfilter: Dat heeft Google dan weer wel. Maar wat is goed? En je kunt ook een externe spamfilter gebruiken als je dat perse wilt.
Goede privacyvoorwaarden: Verklaar u nader.
(online) privacy bestaat niet.
Wat eerder van belang is bij het kiezen van een e-mailprovider:
- Type webmail client
- Grootte opslag
- Mogelijkheid meerdere users
- Backups
@Ircghost: Bij Google Apps for Business is ook gericht op de zakelijke markt. MS 365 voor bedrijven idem.
Als ik door een betaalde maildienst een uur downtime kan vermijden wat me 100 euro kost, en daarvoor 50 euro per jaar moet betalen, dan zie ik dat wel als een ROI, om maar een voorbeeld te geven.
Verder geef je me een aantal criteria die niet van toepassing zijn voor mijn situatie:
-ik heb geen behoefte aan een webmail client
-aan 1GB storage heb ik al zat, de aanbieders van de TS bieden al 5GB
-niet nodig, slechts 1 user
-kan ik niet zo snel een verschil tussen ontdekken, daarnaast heb je via een lokale mailclient en IMAP zelf nog een backup van de berichten