email hosting domein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een goede en betrouwbare hoster die een 1 of 2 mailadressen kan hosten voor een domein.
Het mag betalend zijn, als daar een goede ROI tegenover staat.
Verdere eisen:

-hoge uptime
-goede spamfilter
-IMAP/SSL ondersteuning
-goede privacyvoorwaarden zijn mooi meegenomen

Wat heb ik zelf al gevonden en overwogen:
  • Google apps: met 4 euro per maand vrij duur voor functionaliteit die niet gebruikt wordt.
  • Outlook.com: gratis, lijkt aan eisen te voldoen maar wat met privacy?
  • zoho.com: zelfde als outlook.com maar dan ook betere privacyvoorwaarden. echter onbekend voor me. wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44
Wat versta je onder "goede privacyvoorwaarden"? Ik heb zelf jarenlang Google Apps gehad, maar dat wordt voor de gratis gebruikers steeds minder aantrekkelijk (recent voorbeeld: geen pushmail meer op iOS). Ik overweeg daarom sterk om over te stappen naar Outlook.com.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb toevallig sinds gisteren zoho. Het werkt behoorlijk snel, ziet er basic maar prima uit. Er zijn echter veel beschikbare extra's (net zoals bij Google) zoals kalender, tasks, documents etc.

Je kan een gratis account aanmaken waarbij je jij eigen domein kan gebruiken, of een zoho domein. De IMAP is snel. Ook zijn de privacyvoorwaarden goed en is het eigenlijk vooral voor zakelijke gebruikers, wat er voor zorgt dat jij geen product bent, maar daadwerkelijk een klant (in tegenstelling tot Google en Microsoft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
De ROI voor iedere hostingdienst is < 0. Tenzij je geld gaat verdienen aan je e-mails :)
4 euro per maand duur: Wat wil je dan wel betalen?

Hoge uptime: Iedereen garandeerd 99,9% Hoog genoeg?
Goede spamfilter: Dat heeft Google dan weer wel. Maar wat is goed? En je kunt ook een externe spamfilter gebruiken als je dat perse wilt.
Goede privacyvoorwaarden: Verklaar u nader. (online) privacy bestaat niet.

Wat eerder van belang is bij het kiezen van een e-mailprovider:
- Type webmail client
- Grootte opslag
- Mogelijkheid meerdere users
- Backups

@Ircghost: Bij Google Apps for Business is ook gericht op de zakelijke markt. MS 365 voor bedrijven idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:40:
Wat versta je onder "goede privacyvoorwaarden"?
Inderdaad zoals ik het stel een vaag begrip.
Bij zoho.com lees je bijvoorbeeld:
Your email exchanges are never scanned for keywords.
Dat is voor mij wel een pluspunt in vergelijking met andere providers die het niet zo nauw nemen met privacy.
Eerlijkheidshalve heb ik me niet verdiept in de privacy policy van google apps, maar van gmail is bekend dat ze je mailverkeer scannen op keywords.
Ircghost schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:44:
Ik heb toevallig sinds gisteren zoho. Het werkt behoorlijk snel, ziet er basic maar prima uit. Er zijn echter veel beschikbare extra's (net zoals bij Google) zoals kalender, tasks, documents etc.

Je kan een gratis account aanmaken waarbij je jij eigen domein kan gebruiken, of een zoho domein. De IMAP is snel. Ook zijn de privacyvoorwaarden goed en is het eigenlijk vooral voor zakelijke gebruikers, wat er voor zorgt dat jij geen product bent, maar daadwerkelijk een klant (in tegenstelling tot Google en Microsoft).
Dank je voor je ervaring te delen. zoho staat hierdoor #1 op mijn shortlist, kans is groot dat ik ze ga gebruiken.
Miyamoto schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:28:
De ROI voor iedere hostingdienst is < 0. Tenzij je geld gaat verdienen aan je e-mails :)
4 euro per maand duur: Wat wil je dan wel betalen?

Hoge uptime: Iedereen garandeerd 99,9% Hoog genoeg?
Goede spamfilter: Dat heeft Google dan weer wel. Maar wat is goed? En je kunt ook een externe spamfilter gebruiken als je dat perse wilt.
Goede privacyvoorwaarden: Verklaar u nader. (online) privacy bestaat niet.

Wat eerder van belang is bij het kiezen van een e-mailprovider:
- Type webmail client
- Grootte opslag
- Mogelijkheid meerdere users
- Backups

@Ircghost: Bij Google Apps for Business is ook gericht op de zakelijke markt. MS 365 voor bedrijven idem.
Als ik door een betaalde maildienst een uur downtime kan vermijden wat me 100 euro kost, en daarvoor 50 euro per jaar moet betalen, dan zie ik dat wel als een ROI, om maar een voorbeeld te geven.
Verder geef je me een aantal criteria die niet van toepassing zijn voor mijn situatie:

-ik heb geen behoefte aan een webmail client
-aan 1GB storage heb ik al zat, de aanbieders van de TS bieden al 5GB
-niet nodig, slechts 1 user
-kan ik niet zo snel een verschil tussen ontdekken, daarnaast heb je via een lokale mailclient en IMAP zelf nog een backup van de berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44
Voor de volledigheid nog even een zeer belangrijk nadeel van outlook.com (zeker omdat je zegt dat je geen webclient gebruikt): als je niet eens in de 9 maanden inlogt met je browser op outlook.com ben je al je data kwijt. Zie ook deze discussie op de MS forums: Outlook.com dormant email after one year... .

Inloggen met EAS (dus via je iPad, Outlook, etc.) telt dus niet mee blijkbaar.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
sloth schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:53:
Als ik door een betaalde maildienst een uur downtime kan vermijden wat me 100 euro kost, en daarvoor 50 euro per jaar moet betalen, dan zie ik dat wel als een ROI, om maar een voorbeeld te geven.
Zo'n vermoeden had ik, maar in de eerstvolgende post geef je aan dat je 40 euro al te veel is. Dan zullen de kosten van downtime ook wel meevallen ;)
Verder geef je me een aantal criteria die niet van toepassing zijn voor mijn situatie:
Kunnen we niet ruiken. Daarom belangrijk dat je dergelijke info in je topic zet.
-aan 1GB storage heb ik al zat, de aanbieders van de TS bieden al 5GB
-niet nodig, slechts 1 user
-kan ik niet zo snel een verschil tussen ontdekken, daarnaast heb je via een lokale mailclient en IMAP zelf nog een backup van de berichten
Je vraagt naar ook naar alternatieven. Dan is het dus van belang te melden dat je min. 1 GB nodig hebt.
In je TS heb je het over 1-2 users. Bij Google betaal je per user. Bij Zoho ook, behalve dat de eerste 3 users gratis zijn.
Volgens mij gaat je backup naar de haaien als je online berichten weg zijn en je client vrolijk gaat syncen.

Bottom line denk ik dat je gewoon aan moet melden bij Zoho en kijken of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-06-2022
Zit zelf bij https://runbox.com/ .
Ze hebben privicy hoog in het vaandel en een Mini abbo kost 30 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
...

[ Voor 97% gewijzigd door MrHankey op 17-11-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Ik gebruik https://www.antagonist.nl/
Een simpel Basic account voor Email met een eigen gekozen Domeinnaam, 3GB opslag & 60GB max. dataverkeer per maand.
Werkt prima met imap/ssl in Mozilla Thunderbird, ook mail verzenden.

Qua privacy altijd beter dan een Microsoft of Google Cloud.

[ Voor 3% gewijzigd door bitshape op 03-03-2014 10:51 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
bitshape schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:49:
Oh ja? Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bitshape schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:49:
Ik gebruik https://www.antagonist.nl/
Een simpel Basic account voor Email met een eigen gekozen Domeinnaam, 3GB opslag & 60GB max. dataverkeer per maand.
Werkt prima met imap/ssl in Mozilla Thunderbird, ook mail verzenden.

Als je privacy wilt kan je beter zelf een mailserver hosten ;) Antagonist kan net zo goed bij je data als Google...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je enige privacy wilt moet je gewoon pgp of s/mime gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

USA's patriot-act vs. de data hier in Nederland opslaan. (dit is al zo vaak langsgekomen hier, zucht)

Zoals onderstaand al werd aangegeven kan Antagonist als ze dat wilt bij je data, vooral relevant bij een verzoek van opsporings- & veiligheidsdiensten.
DennusB schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:14:
[...]

Als je privacy wilt kan je beter zelf een mailserver hosten ;) Antagonist kan net zo goed bij je data als Google...
Neen, als je echt privacy wilt, kan je beter geen moderne communicatietechnieken gebruiken. :O

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
bitshape schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:19:
[...]

USA's patriot-act vs. de data hier in Nederland opslaan. (dit is al zo vaak langsgekomen hier, zucht)

Zoals onderstaand al werd aangegeven kan Antagonist als ze dat wilt bij je data, vooral relevant bij een verzoek van opsporings- & veiligheidsdiensten.

[...]

Neen, als je echt privacy wilt, kan je beter geen moderne communicatietechnieken gebruiken. :O
Ik wist wel dat je op de patriot act doelde, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Je gaat er nu vanuit dat Antagonist zich aan de regels houdt en alles voor elkaar heeft. Ik wil dit niet ontkennen, maar als Antagonist de achterdeur open heeft staan (of klakkeloos alle gegevens overhandigt aan de eerste instantie die inzage eist) heb je zeer zeker niet meer privacy bij Antagonist dan bij Google/Microsoft.

Voor privacy moet je of je zaakjes coderen (en dan nog bidden) of inderdaad geen (moderne) communicatie gebruiken ;) Maar je stelling dat een NL aanbieder altijd beter is dan een Google/Microsoft ben ik het zeer zeker niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-10 15:37
posttoast schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:40:
Wat versta je onder "goede privacyvoorwaarden"? Ik heb zelf jarenlang Google Apps gehad, maar dat wordt voor de gratis gebruikers steeds minder aantrekkelijk (recent voorbeeld: geen pushmail meer op iOS). Ik overweeg daarom sterk om over te stappen naar Outlook.com.
Google bied wel nog steeds Pushmail aan via de Gmail app op iOS. Native inderdaad geen push meer.

Je kan beginnen met gratis Outlook.com te gebruiken, mocht dat niet bevallen kun je altijd verder kijken. Ik sloot mensen ook altijd aan op Google Apps for Your Domain, maar nu dat betaald is sluit ik de meeste mensen aan op Outlook.com en dat bevalt vaak prima qua IMAP & Spam functionaliteit.
Pagina: 1