Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Sim only prijsvergelijker

Pagina: 1
Acties:

• me4tweak
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-11-2023
Hallo,
Ik kwam toch een probleempje tegen. Wanneer je in de nwe sim only prijsvergelijker een selectie maakt van abonnementen met bijvoorbeeld minimaal 200MB EN 500 belminuten dan worden ook alle aanbieders geselecteerd die 200MB OF 500 belminuten aanbieden voor een vaste prijs. Daarmee stijgen deze 'of-of' aanbieders ten onrechte in de ranglijst gesorteerd op goedkoopste aanbieders. En aangezien er vrij veel van dit soort aanbieders zijn, gaat dit dus ook vrij vaak fout. Het is handig om aan te kunnen geven dat iemand bijvoorbeeld minimaal x minuten en y mb's per maand gebruikt, maar dat is dan vaak wel cumulatief bedoeld. De prijsvergelijker dient daar rekening mee te houden.

Tsja, ben een financiële it-er, kon het dus niet laten... :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:03

MsG

Forumzwerver

Dat is dus inderdaad precies waarom ik nooit de Sim-only tools van Tweakers gebruikte. En/of wordt gewoon door elkaar gehaald, waardoor er suggesties bovenaan komen die compleet niet aan de eisen voldoen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• twcm
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:23
Deze zag ik idd ook voorbij komen - 300 minuten en 500mb - dan staat hollandse nieuwe met 550 min/mb/sms etc bovenaan.

Da's niet handig en bovendien FOUT - 300 minuten en 500mb zou dan op 800 uit moeten komen in de vergelijker.

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy and taste good with ketchup.

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Het klopt dat we deze optie op dit moment niet ondersteunen. Dat geldt overigens niet alleen voor onze Sim-only vergelijker maar ook voor de andere categorieen in de pricewatch. Wellicht iets om eens naar te kijken in de toekomst, maar vraagt al redelijk snel om complexe oplossingen. Bedankt voor je feedbac!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De complexiteit komt voort uit het feit dat normaal gesproken twee filters niet van elkaar afhangen. Wat jullie eigenlijk vragen is om ervoor te zorgen dat als je het minuten-filter op X stelt, dat dan als interne waarde voor 'data' nog D-X overblijft en dat moet gebruiken om te vergelijken met het daarbij ingestelde Y.

Echt mooie/handige alternatieven die in onze huidige interface en/of met beperkte inspanning (lees: op korte termijn) zijn toe te passen zijn er sowieso niet door die afhankelijkheid.

Een korte-termijnoplossing zou zijn om een 'totaal aan mb/sms/data'-filter toe te voegen. Deze kijkt dan naar de en/of-instelling en telt ofwel de mb/sms/data-velden bij elkaar op of pakt domweg een van de drie (dit kunnen we automatiseren, dus er komt geen extra kans op foutieve data).

Dan zou je wel 3 filters moeten invoeren om deze use-case uit te werken:
- Het totaalfilter op "800 of meer" zetten
- Het minutenfilter op "300 of meer"
- Het datafilter op "500 of meer"

Doe je dat niet, dan krijg je weer dat de beschikbare smsjes bij de 'en'-abonnementen het in dit geval in de war zou kunnen schoppen.

Zouden jullie daarmee geholpen zijn?

Zoja, dan rest vooral nog het verzinnen van een duidelijke naam die voor zowel jullie als nieuwelingen zo duidelijk mogelijk is :P

• MsG
  • Laatst online: 00:03

MsG

Forumzwerver

Nou ja ik zou zeggen, als je je als Tweakers hier meer op wil richten, ivm commissie en sales kijk dan eens bij de concurrenten qua sim-only-vergelijkers, die hebben dit allemaal wel gewoon, los van hoe je dit technisch afhandelt.

De basis van een abonnement uitzoeken is toch precies hoeveel je van iets krijgt, qua MB's, belminuten en SMS. Als dat niet werkt of foutieve resultaten geeft lopen de gebruikers weg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Wannial
  • Laatst online: 05-11 14:45
Het viel mij bij de abbonementenvergelijk ook al heel erg op dat de prijzen absluut net kloppen, als je dan doorlinkt naar de website is het geen 10 euro maar vrolijk 25 of 35 euro. dit is bij heel veel aanbieders helaas het geval wat de prijsvergelijker compleet nutteloos maakt.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

rob_erwt

What does this button do?

Wannial schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:49:
Het viel mij bij de abbonementenvergelijk ook al heel erg op dat de prijzen absluut net kloppen, als je dan doorlinkt naar de website is het geen 10 euro maar vrolijk 25 of 35 euro. dit is bij heel veel aanbieders helaas het geval wat de prijsvergelijker compleet nutteloos maakt.
Heb je toevallig wat voorbeelden waar het niet klopt? Het hele idee achter de vergelijker is idd dat de prijzen kloppen. Dus als dat niet zo is, horen we dat graag. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Pagina: 1