WPA2-Enterprise Wireless Credentials bewaren

Pagina: 1
Acties:

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:18

Tuumke

Shingaling?

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Binnen ons bedrijf, hebben we een WPA2-Enterprise wifi netwerk. Deze is niet zo handig opgezet omdat gebruikers met 1 user moeten authenticeren ivm flexwerkplekken.

Nu is het zo, dat om de x tijd, de credentials opnieuw ingevoerd moeten worden. Hier krijgen we belachelijk veel calls van omdat we de medewerkers schijnbaar niet kunnen bij brengen hoe ze dit op moeten lossen.
Er word gebruik gemaakt van PEAP zonder certificaat.

Is het mogelijk om de credentials op te slaan?

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Verwijderd

Wat bedoel je met gebruikers moeten met 1 user authenticeren.
Bedoel je dat iedereen dezelfde windows credentials heeft of bedoel je om aan de melden op het wifi netwerk dezelfde credentials gebruikt moeten worden?

Wat gebruik je als Radius server?
Windows server met NPS role?

Wij hebben WPA2-enterprise met AD credentials (enkel een bepaalde groep is toegelaten op het draadloos netwerk). Dit werkt perfect.

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:18

Tuumke

Shingaling?

Topicstarter
Ik ben helaas niet de netwerk beheerder binnen het bedrijf. Het type radius durf ik dus niet te zeggen.
We maken gebruik van (bah) HP access points me bijhorende wireless controller(s). Deze staat weer in verbinding met een radius server.

De TC's starten op en loggen automatisch in met een standaard user account in een werkgroep. (nog) Niet op 't domein. Dit zal in de verre toekomst wel gebeuren vermoed ik aangezien hier projecten voor lopen. De users krijgen af en toe, rechts onder in beeld de melding om wireless credentials in te voeren. De credentials die ze invoeren is gewoon 1 gebruiker, laten we zeggen: wireless_gebruiker met bijhorend wachtwoord. Wat we zouden willen is dat de TC's deze credentials gewoon onthouden en deze niet meer vragen.

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]