[PC] Welke programma's zijn handig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 10:39
Beste allemaal,

Ik vraag mij af welke programma's handig zijn om te hebben tijdens/voor het gamen en ernaast?

zoals:
http://www.xfire.com/

Dit is eigenlijk de enige die ik altijd heb gebruikt, maar zijn er nog meer handige programma's zoals deze? Welke worden veel gebruikt?

Als er al een topic is hierover, graag linkje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Nee daar is volgens mij geen topic over.
De vraag is natuurlijk in hoe breed je het wil hebben en dat maakt topics als deze meestal een beetje verwarrend.

Een algemene "handig pc programma"-aanrader van mijn kant is F.lux, een programma dat de kleurtemperatuur aanpast aan het tijdstip van de dag (overdag 'blauwer' dan snachts).

Daarnaast kun je natuurlijk ook elk mogelijke muziekspeler met mobiele app hier noemen, want dat maakt t bedienen tijdens het gamen makkelijker.

Steam is in principe ook een handig chatprogramma voor bij het gamen, maar die zul je mag ik hopen al kennen ;)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Teamspeak / mumble / ventrilo

Maar alles hangt af van wat je exact zoekt. Anders is dit gewoon een opsomtopic van wat iedereen geinstalleerd heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 21:18
Het ligt er ook aan wat jij definieert als "Handig". Wat vind jij handig om te hebben tijdens het gamen?
Wil je een programma voor je macro's, voor voice chat, voor snel te kunnen schakelen tussen applicaties etc.
Als jij dat kan noemen, dan kunnen wij beter aangeven wat wij handige applicaties vinden.

Zelf gebruik ik eigenlijk alleen Mumble/Teamspeak tijdens het gamen. Extra tools gebruik ik vrijwel nooit omdat het alleen maar rekenkracht in beslag neemt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Overwolf is een geweldig programma om de UI van al je games uit te breiden. Je hoeft niet meer te alt+tabben om je websites te bekijken, je kunt je facebook/skype/twitter en zelfs ventrilo/teamspeak gewoon ingame in een window openen en gebruiken. Je kunt ook verschillende handige apps installeren om de functionaliteiten uit te breiden en er zit zelfs een erg degelijke video recorder in waar je gemakkelijk full HD kunt filmen. De mogelijkheden zijn enorm. Echt een aanrader voor elke gamer.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennPeters
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 05:03
Razer Game Booster. Ideaal voor het versnellen van je game op eventuele oudere hardware (lees: afsluiten van onnodige processen zonder dat het de game beïnvloedt. :)

http://www.razerzone.com/gamebooster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IIsnickerII schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:08:
Overwolf is een geweldig programma om de UI van al je games uit te breiden. Je hoeft niet meer te alt+tabben om je websites te bekijken, je kunt je facebook/skype/twitter en zelfs ventrilo/teamspeak gewoon ingame in een window openen en gebruiken. Je kunt ook verschillende handige apps installeren om de functionaliteiten uit te breiden en er zit zelfs een erg degelijke video recorder in waar je gemakkelijk full HD kunt filmen. De mogelijkheden zijn enorm. Echt een aanrader voor elke gamer.
Het veroorzaakt ook behoorlijk wat issues met allerhande spellen die last hebben van Overwolf. En echte afrader voor gamers, zeker als je BF4 of DayZ speelt, of überhaupt een spel wat een beetje strakke anti-cheat detectie heeft.
Bovendien, ik kan al die dingen ook zónder overwolf, middels alt-tab, of gewoon de extra programma's op het tweede scherm gooien.
En wie heeft er tijdens het gamen tijd om te gaan zitten facebooken, twitteren of browsen? En heb je daar geen telefoon voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Kun je iets specifieker zijn? Ik kan zo een hele waslijst aan tooltjes opnoemen die ik tijdens het gamen ontzettend handig vind, maar waar iemand anders totaal niks aan heeft. Graag iets meer informatie, anders zie ik dit topic verzanden in een opsomtopic en dat is niet helemaal de bedoeling.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:22:
[...]

Het veroorzaakt ook behoorlijk wat issues met allerhande spellen die last hebben van Overwolf. En echte afrader voor gamers, zeker als je BF4 of DayZ speelt, of überhaupt een spel wat een beetje strakke anti-cheat detectie heeft.
Bovendien, ik kan al die dingen ook zónder overwolf, middels alt-tab, of gewoon de extra programma's op het tweede scherm gooien.
En wie heeft er tijdens het gamen tijd om te gaan zitten facebooken, twitteren of browsen? En heb je daar geen telefoon voor?
Dat is een kwestie van tijd voordat overwolf de game aanpakt en het programma gaat optimaliseren voor die game. Ik het nog nooit echt problemen gehad die veroorzaakt werden door overwolf.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Ja dit topic was ook een beetje in algemene zin bedoeld. zie nu al programma's voorbij komen waarvan ik nog nooit had gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
BM schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:21:
Graag iets meer informatie, anders zie ik dit topic verzanden in een opsomtopic en dat is niet helemaal de bedoeling.
Dat bepaal jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Lijkt me wel, hij is immers de mod hier :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:55

skoozie

SCSI

BM
Moderator Spielerij

Yup, dat bepaalt hij...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
BM schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:21:
Kun je iets specifieker zijn? Ik kan zo een hele waslijst aan tooltjes opnoemen die ik tijdens het gamen ontzettend handig vind, maar waar iemand anders totaal niks aan heeft. Graag iets meer informatie, anders zie ik dit topic verzanden in een opsomtopic en dat is niet helemaal de bedoeling.
Nou, eigenlijk ben ik op zoek naar zo'n waslijst, waarvan ik (en anderen) dan zelf kan kiezen welke we kunnen gebruiken. Of een top 5 die jij noodzakelijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 21:35
Steam al geïnstalleerd? Origin? Of bedoel je dat soort clients niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Bartske schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:39:
Steam al geïnstalleerd? Origin? Of bedoel je dat soort clients niet?
Ik heb steam ja. Origin ken ik niet. is van EA zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 15:43
De programma's die ik zelf gebruik is voornamelijk steam i.c.m. mumble of teamspeak. Daarnaast gebruik ik de website overlay van steam ook heel graag en heb ik graag op mijn 2de scherm allerlei monitoringssoftware open zoals. MSI Afterburner(temps+overclock+GPU Load), core temp, CPU-Z GPU-Z en taskmanager met processmanager. Daarnaast vaak nog steam vrienden tab, teamspeak tab om te zien welke mensen joinen en wie er praten en vaak nog een stukje internet zodat ik de facebook berichten kan zien.

Opsommingslijst programma's

Gamen:
- Steam
- Origin
- Desura

Chats
- Teamspeak
- Mumble

Monitoring
- CPU-Z
- MSI Afterburner
- Coretemp
- Taskmanager

Overig
- Internet Explorer --> Facebook

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
depressurizer om je steam-spellen te sorteren.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 15:43
Dat programma heb ik gebruikt, maar ik kan daarmee mijn games niet meer vinden en vond het uiteindelijk toch niet zo handig. Ondankds dat ik + 400 games heb kon ik er echt de bomen in het bos niet meer vinden.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Fraps is ook altijd handig

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!