SLI opstelling hangt scheef

Pagina: 1
Acties:

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02 15:28
Hallo mede-Tweakers!

Vandaag bezig geweest met het kabel management in mijn computer kast. Erg tevreden over het resultaat, maar het viel mij op dat mijn videokaarten nogal scheef hangen. Op google vond ik resultaten waarbij mensen zeiden dat het niet 'slecht' is voor de videokaarten. Mijn vraag is, kan je de kaarten ook gewoon netjes recht krijgen of is de koeler van asus daarvoor te zwaar? :+

Hieronder een foto:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YTwgz2P.jpg

Verwijderd

Komt inderdaad puur door het gewicht, daarbij; printplaten zijn zelden recht.
Kijk voor de aardigheid eens naar je moederbord als je de koeler erop hebt zitten; dat is toch een behoorlijk kromme plaat geworden dan.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:10
komt inderdaad door het grote gewicht van die dingen, je kunt de PCIe kabels van boven laten komen wat een klein beetje tegen druk geeft

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb ooit eens een soort 'beugels' gezien welke je op de zijkant kon monteren, ook een soort steun die bij de achterkant van de kaarten geplaatst werd, deze kon hangen of op de boden van je kast staan.

Ik heb weleens gezocht naar die dingen maar nooit kunnen vinden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Je ziet wel eens mensen die met visdraad de kaarten omhoog tillen.
Maar dat is puur voor de looks, het is vrij normaal.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:55
unfor schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 01:03:
Je ziet wel eens mensen die met visdraad de kaarten omhoog tillen.
Maar dat is puur voor de looks, het is vrij normaal.
Nou Ik heb mijn Radeon 9800 toen unlocked naar een XT met dikke Zalmann koelers er op. Onderweg naar Netgamez in de auto brak de kaart bij een drempel finaal van zijn voet. ;(

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
chaoscontrol schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:36:
[...]

Nou Ik heb mijn Radeon 9800 toen unlocked naar een XT met dikke Zalmann koelers er op. Onderweg naar Netgamez in de auto brak de kaart bij een drempel finaal van zijn voet. ;(
Dat is zuur, maar eerder een gevolg van verkeerd vervoeren. Een pc kun je in de auto het beste plat op de zijkant leggen met het moederbord onderop om de boel minder te belasten. Een zware videokaart hangt dan niet maar rust netjes in zijn slot, evenals de processorkoeler etc.

Wat de kromme printplaten betreft, dat komt inderdaad veel voor en zou geen probleem op moeten leveren indien het systeem gewoon stationair blijft. Als je je er echter niet goed bij voelt zijn er genoeg opties genoemd en te bedenken om daar iets aan te doen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 11:22
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 00:18:
Komt inderdaad puur door het gewicht, daarbij; printplaten zijn zelden recht.
Dit dus.
Heb je wel eens naar een (nieuw) moederbord gekeken vanaf de zijkant?
Deze zijn in 99% van de gevallen behoorlijk krom, ook zonder CPU koeler gemonteerd.
Ik zou me er niet al te druk over maken, het kan ook nog zijn dat de sleuven in je kast voor de GPU iets "te hoog" zitten waardoor hij automatisch de boel een beetje scheef trekt.

• -Bas
Bedankt voor jullie reacties, zo te zien is er eigenlijk niets aan te doen en hoort het erbij. :+

Visdraad lijkt mij niet zo'n mooie oplossing, dit ga je vaak wel zien in een kast. Toch maar eens verder zoeken naar andere oplossingen en anders laat ik het gewoon zo!

Toch eigenlijk wel raar dat moederbord fabrikanten daar geen rekening mee houden, er moet in de toekomst toch wat voor te verzinnen zijn? :+

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 11:36
stokje eronder kan ook, vaak genoeg gezien :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• -Bas
Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/7236/gpuholdingbracket.jpg

Dit lijkt mij nou een mooie oplossing, alleen dit is niet "even snel" te maken. :+

Verwijderd

Zelf gemaakt pilaartje die je er onder zet en één tussen de 2 kaarten in. Met een beetje knutselen moet dat vast wel willen met een wc rol of iets in die zin, beetje zwart opverven en zo. mijn kaarten zijn denk ik een stuk lichter omdat die van mij wel recht hangen

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 11:36

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• -Bas
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:54:
Zelf gemaakt pilaartje die je er onder zet en één tussen de 2 kaarten in. Met een beetje knutselen moet dat vast wel willen met een wc rol of iets in die zin, beetje zwart opverven en zo. mijn kaarten zijn denk ik een stuk lichter omdat die van mij wel recht hangen
Is ook een goede oplossing, alleen nu ben ik nu niet echt van knutselen :9 De oplossing die een post onder die van jou staat lijkt mij bijvoorbeeld wel iets.

Wat betreft jouw kaarten kan het zelfs zijn dat die van jou toch zwaarder zijn, denk dat mijn moederbord ook niet helemaal recht is, want mijn onderste kaart "hangt" minder.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit is de reden dat mijn videokaart in het onderste slot zit. Hierdoor kan ik er een stukje schuimrubber onder zetten waardoor de kaart perfect recht zit. Dit zal alleen voor deze opstelling niet gaan werken.

Wat je wel kan doen is met de voedingskabels de boel omhoog trekken. Zorg ervoor dat die kabels de kaarten omhoog halen en zet de kabels vast aan de kast.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Als jouw kast een CM 690 II Advanced is dan is deze origineel geleverd met VGA holder, deze biedt ondersteuning voor 2 grafische kaarten, zie deze duidelijke foto's:

http://www.vortez.net/art...ii_advanced_review,6.html

Los zijn deze holders moeilijk verkrijgbaar

stomp niet af, blijf slijpen

• -Bas
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:48:
Als jouw kast een CM 690 II Advanced is dan is deze origineel geleverd met VGA holder, deze biedt ondersteuning voor 2 grafische kaarten, zie deze duidelijke foto's:

http://www.vortez.net/art...ii_advanced_review,6.html

Los zijn deze holders moeilijk verkrijgbaar
Ik heb helaas de gewone CM 690 II en niet de advanced versie. Die holder ziet er wel erg goed uit, wist niet dat er zulke mooie oplossingen al bestonden. Bedankt iedereen voor het meedenken. :)

Zelf heb ik de voedingkabels van de videokaarten nog wat extra aangetrokken met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1EspYiG.jpg

Al met al niet heel veel opgeschoten dus. Voorlopig laat ik het even zo en ik ga eens rondkijken voor zo'n "vga holder".

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Welke CM690 variant heb je daar? Want de Adv II komt met dit ding:

Afbeeldingslocatie: http://static.trustedreviews.com/94/1327a3/0146/12901-img4312s.jpg

Wat daar speciaal voor bedoelt is :) .

Ik moet beter opletten, was al eerder gepost.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 25-02-2014 20:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1