Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/global/products/uSObROkrOEpvcuAP/M80TA_1.jpg

Introductie
Zozo, het is eindelijk weer eens tijd. Maar voor wat? Inderdaad, voor handigheidjes voor studenten en zakelijke mensen. Wie wil er nou anno 2014 nog old school aantekeningen maken op een papiertje? Deze raken kwijt, kunnen makkelijk kapot, raken vies en zijn bovendien lastig te delen.

Ik kom zelf van een http://tweakers.net/product/305033/samsung-galaxy-note-101/ en moet zeggen dat ik klaar ben met android. Het is super leuk om een APK'tje te installeren maar websites met flash & java bekijken zijn een ramp. Bovendien is het installeren van .exe files zeer en zeer handig.

specs
Operating System
Windows 8.1
Display
8" LED Backlight WXGA (1280x800) Screen
IPS Panel
Multi-touch Support
CPU
Intel® Atom™ Z3740 Quad-Core, 1.86 GHz
Memory
LPDDR3, 2 GB
Graphic
Intel HD Graphics, support DirectX 11
Storage
32GB/64GB eMMC
Unlimited One Year ASUS Webstorage Space
Wireless Data Network
WLAN802.11 a/b/g/n
Bluetooth V4.0
Support Miracast
Camera
1.26 MP Front Camera ( 720p Video Recording )
5 MP Rear Camera
Audio
Stereo Speakers with SonicMaster technology
Interface
1xMicroUSB
1xAudio jack: Head phone/Mic
1xMicroSD card reader
Sensor
G-Sensor
Ambient Light Sensor
Gyroscope
E-compass(M Sensor)
Battery
15.5W
Power Adapter
5V 2A 10W
Color
Black
Dimensions
220.9 x 133.8 x 10.95 mm
Accessories
User Manual
Warranty Card
AC adapter
MicroUSB (B type) to USB cable
bron: http://www.asus.com/Table...e_8_M80TA/#specifications

Maar waarom is deze tablet zo speciaal zou je denken:
Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/FD9qs.jpg

Weet je het al? Inderdaad, hij heeft een Wacom stylus. Dit maakt het gepriegel op een 8 inch windows 8 tablet een stuk makkelijker.

Hier is een review over de stylus:

Hier is meer een review over hoe goed de stylus is:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xpdPTjIrZqI]

Unboxing

Handson
Dit is de meest uitgebreide op youtube:

Heb je nou weinig tijd of kan/wil je geen video kijken:
http://www.umpcportal.com...us-vivotab-note-8-review/

Kopen

Waar kan je dan zo'n ding kopen, want dit lijkt me wel wat.
Ik heb m.b.v. de duitse vergelijkingswebsite Idealo mijn tablet besteld bij de duitse Alternate. Waarom? Hij was hier leverbaar en heb goede ervaringen met Alternate Nederland.
Ik heb er uiteindelijk 325 euro voor betaald (incl. rembours). Het was de eerste keer dat ik iets uit Duitsland bestelde en wilde voor een bedrag van 300 euro geen risico lopen.

Asus vivotab note 8 versus de Dell venue 8 pro
Ze hebben beide hun goede en hun slechte punten. Het komt op het volgende neer:
Wil je een stylus om aantekeningen mee te maken: Ga voor de Asus.
Wil je een tablet voor alleen multimedia: Dell.

Dit is omdat Dell de precisie van de Wacom in de Asus niet kan evenaren maar het scherm van de Dell gewoon net wat beter is. Dan is de vraag, waar leg je je focus. Dit heb ik hierboven kort proberen samen te vatten.

Mijn Asus komt in ieder geval morgen binnen en hij is momenteel available bij de volgende winkels:
http://www.idealo.de/prei...tab-note-8-32gb-asus.html

Review op Tweakers.net door Frozen:
De officiële blog van Frozen: Review Asus vivotab note 8, 32GB

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Gereserveerd

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met deze tablet, op youtube zag ik ook 2 filmpjes van mensen die problemen hadden met het wacom-scherm aan de randen, dat daar de registratie minder was.. dat komt ook wel overeen met het 2e filmpje.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:59:
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met deze tablet, op youtube zag ik ook 2 filmpjes van mensen die problemen hadden met het wacom-scherm aan de randen, dat daar de registratie minder was.. dat komt ook wel overeen met het 2e filmpje.
Ik krijg binnenkort waarschijnlijk ook een dell venue pro 8, dan zal ik ze vergelijken.

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:11
Ook ik ben benieuwd naar de ervaringen met de vivotab note 8. Persoonlijk begin ik steeds meer voordelen te zien van een tablet met win8.1. Op een aantal sites had ik gelezen dat deze tablet voorzien zou zijn van GPS, echter staat dit niet op de officiele site van Asus, dus dan zal het wel niet (wel jammer).

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
KraveN schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:32:
Ook ik ben benieuwd naar de ervaringen met de vivotab note 8. Persoonlijk begin ik steeds meer voordelen te zien van een tablet met win8.1. Op een aantal sites had ik gelezen dat deze tablet voorzien zou zijn van GPS, echter staat dit niet op de officiele site van Asus, dus dan zal het wel niet (wel jammer).
Ik heb dat ook gelezen moet ik zeggen. Ik zal het vandaag wel even testen.
Mijn tablet is in ieder geval binnen (voor 325.90 incl. Rembours. Gister besteld en vandaag al binnen. Ups *; )

Ik zal straks kort in de 2e post in dit topic mijn bevindingen plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 25-02-2014 15:36 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:45

Wailing_Banshee

You're Next

Ik heb de mijne sinds afgelopen donderdag in huis (64Gb, ook besteld in Duitsland, 349 euro + 11 euro porto).

---

over de wacom pen: ja, hij wijkt af wanneer je naar de rand van het scherm gaat. En toen ik hem op m'n android tablet gelegd had, week hij helemaal af...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:18:
Ik heb de mijne sinds afgelopen donderdag in huis (64Gb, ook besteld in Duitsland, 349 euro + 11 euro porto).

---

over de wacom pen: ja, hij wijkt af wanneer je naar de rand van het scherm gaat. En toen ik hem op m'n android tablet gelegd had, week hij helemaal af...
Hoe bevalt hij je?

Dus toen je de VivoTab op je Android tablet had gelegd week hij erger af, klinkt alsof elektrisch veld stoort ofzo.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ik heb hem 3x gekalibreerd en nu werkt ie aardig. Hij lijkt alleen een mini beetje last te hebben van de bug net als in de Venue. Met dat hij heel af en toe super dun een lijntje door tekent. Ik moet nu eerst ff zien hoe ik dit stomme woordenboek uit zet. Ik zal in t weekend een video maken van het schrijven opende tablet.

Overigens heb ik nog geen enkele drives geupdate dus laat ik dat eerst doen voordat ik een oordeel veil.

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 25-02-2014 17:37 ]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:53:
[...]
Dus toen je de VivoTab op je Android tablet had gelegd week hij erger af, klinkt alsof elektrisch veld stoort ofzo.
Ja, dat idee had ik ook.

En hoe kun je die pen kalibreren? Ik heb wel even gezocht, maar nog niet iets gevonden.

----

Mijn eerste indruk: mooi ding, voelt solide, mooi helder scherm (maar dat is iets subjectiefs, aangezien ik hem meestal op ongeveer 25% helderheid heb staan en ik heb bij sommige reviews gelezen dat ze hem wat donker vinden...)

Batterij duur durf ik nog niets over te zeggen, zo'n eerste week gebruik je zo'n tablet nu niet echt "normaal" (= representatief).

Ik moet nog wel wennen aan het feit dat ik een volledige windows tot mijn beschikking heb, na 2 1/2 jaar met m'n Android tablet gewerkt te hebben :D Hoewel ik nog wel aan Windows 8 moet wennen (werk nog op mijn pc en op het werk met 7).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Heren,
De stylus faalt harder dan gedacht moet ik eerlijk zeggen. Ik heb de volgende issues (ook na het hercalibreren):
*Stylus klikt af en toe uit het niets
*Stylus heeft moeite om te detecteren wanneer de pen van het scherm af is. (Ik krijg à la Dell venue pro van die prachtige hanenpoten tussen elk woord)
*Stylus heeft moeite om te schrijven bij een randje.

Het kan natuurlijk allemaal met een software fix opgelost worden maar voor nu:
Ik raad deze tablet dus niet aan

Binnenkort zal je een review zien op T.net

Net de tablet gereboot en opnieuw gecalibreerd en gefilmt, hier komt straks het resultaat:

Enjoy.
Niet in slaap vallen :+

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 29-10-2014 02:10 ]

Verwijderd

Ok, dus zelfs met de laatste updates en na calibratie zitten er een paar plekjes op het scherm waar de pen minder/slecht reageert?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:16:
Ok, dus zelfs met de laatste updates en na calibratie zitten er een paar plekjes op het scherm waar de pen minder/slecht reageert?
Ja.
Echter is het wel flink bijgetrokken en kan ik er nu lekker op schrijven.
Batterijduur is okee.
Vannochtend uit het stopcontact getrokken en af en toe gekeken/iets gedaan. (ik denk in totaal 2 uur) en hij staat nu op 75%

Verwijderd

Frozen schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:32:
[...]

Ja.
Echter is het wel flink bijgetrokken en kan ik er nu lekker op schrijven.
Batterijduur is okee.
Vannochtend uit het stopcontact getrokken en af en toe gekeken/iets gedaan. (ik denk in totaal 2 uur) en hij staat nu op 75%
Dat klinkt goed, mogelijk dat het nog beter wordt met een paar software/firmware updates.
Ik las op de duitse Asus site dat er ook een GPS module in zit.

Klinkt alsof het de €299 meer dan waard is :)

Klopt het trouwens dat je bij de 32GB versie de restore-partitie op een microSD kaartje krijgt?

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:53:
[...]

Dat klinkt goed, mogelijk dat het nog beter wordt met een paar software/firmware updates.
Ik heb eindelijk gevonden hoe je location aan kunt zetten... Ik zal morgen eens kijken of ik ook iets van signaal kan krijgen...

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:53:
[...]

Klinkt alsof het de €299 meer dan waard is :)

Klopt het trouwens dat je bij de 32GB versie de restore-partitie op een microSD kaartje krijgt?
Gps zit er in, en ja. Er zit bij de 32 gigabyte standaard een 8gb restore-partitie micro SD-kaartje. Na een dagje werken met het apparaat moet ik zeggen dat ik hem toch wel fijn vind.

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 27-02-2014 00:03 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Okee beste heren,
Ik ga mijn tablet retourneren. Ik kan niet meer met mijn vinger het scherm aanraken. De tablet ziet de plek van mijn vinger wel, maar registreert het niet als klik. De stylus is ook niet dat je zegt van, hier kan ik lang mee schrijven.

Op naar de dell venue pro 8 met stylus revisie 01

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 16:34

icecreamfarmer

en het is

komt hier ook een 10 inch versie van?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
icecreamfarmer schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:24:
komt hier ook een 10 inch versie van?
Ik heb geen idee.
Ik schrijf momenteel een review over de 8. Ik post hier straks een link naartoe.

[ Voor 50% gewijzigd door Frozen op 03-03-2014 20:51 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Update: het product is toegevoegd aan de pricewatch.
De review staat nu hier: productreview: Asus VivoTab Note 8 M80TA-DL001H Zwart review door Frozen

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-10 20:43
Twijfel twijfel...

Ben serieus aant vergelijken om deze of die Toshiba 8inch tab te kopen maar ik geraak er niet aan uit...

Het is wel balen dat deze geen hdmi uitgang heeft...

Miracast wel aanwezig ?

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 09:34
Ja staat in de OP... :)

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Icaru schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:42:
Twijfel twijfel...

Ben serieus aant vergelijken om deze of die Toshiba 8inch tab te kopen maar ik geraak er niet aan uit...

Het is wel balen dat deze geen hdmi uitgang heeft...

Miracast wel aanwezig ?
Ik heb zelf de Toshiba Encore en ik moet zeggen dat ik erg tevreden over ben.
Windows 8.1 op een tablet werkt gewoon superfijn, zeker ook omdat dit dus gewoon een x86-apparaat is.
Maar dat wist je zelf ook al wel ;) .

Wat zijn de twijfelpunten tussen de Asus en Toshiba (of andere tablets)?
Voordeel vond ik de, door jou ook genoemde, HDMI-uitgang. Nadeeltje is dat de speakers geplaatst zijn in portretstand, en dat het geluid dus van één kant komt bij het kijken van een video. Maar zo`n ramp vond ik dat niet, want het is prima voor een occasioneel filmpje en echt filmkijken gaat dan prima op de TV dankzij de HDMI-uitgang.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik mis die HDMI uitgang in z'n geheel niet (ik zou er niet eens aan denken om een film te kijken op mijn TV via m'n tablet... en daarbij, volgens mij heb ik dan niet eens geluid...)

Maar ik denk de specs zo dicht bij elkaar liggen, dat je gewoon moet kijken wat je er mee wilt. Ik wilde een stylus en had dus keuze uit twee: de Dell en de Asus. De Dell kon ik geen website vinden die hem leverde (binnen Europa), de Asus wel. Dus is het de Asus geworden...

Als je een HDMI poort wil, dan zou ik voor de Toshiba gaan (of de Acer Iconia W...)

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11 13:18
Hoe zijn nu touch ervaringen bij jullie? is het beter geworden bij recente updates?
Het is enige dat mij tegenhoud is omwille touch issue. komt dat ook voor met je vinger of alleen wacom pen?
ik kan asus vivotab note 8 32gb voor 150 euro bemachtigen.

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:09
Als ik de draadjes hier bekijk lijken de problemen met de Wacom pen wel serieus te verminderen met de laatste Wacom drivers. Ik zie weinig meldingen van touch problemen met de vinger. Maar vandaag komt de mijne (64 GB versie), dus dan zullen we eens kijken hoe problematisch alles is met de laatste updates.

Ook hopen dat ze de QC wat beter op poten hebben.

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

• royalt123
Ik zie ook inderdaad laatste maand veel beter geworden is met nieuwe driver en vereist geduld bij touch calibration. Mijne komt zaterdag toe :) voor 150 euro 32 gb. Laten we elkaar tips en ervaring delen :)

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zou je willen delen waar je de bestelling geplaatst hebt?

• royalt123
Ik heb alvast geen goed nieuws voor je, het was in amerika gekocht amazon ;) als je vanuit belg/ned koopt dan zou rond 200 euro(inclusief verzending en tax) is ook een mooie prijs
http://www.amazon.com/Viv...words=asus+vivotab+note+8
Auke schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:00:
Zou je willen delen waar je de bestelling geplaatst hebt?

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Aha, dacht ik al, ergens anders was ik die prijs al niet tegengekomen. Thanks

• royalt123
Vandaag was het aangekomen, Na een korte ervaring zal ik paar mening al geven.
-Het weegt meer dan verwacht.
-resolutie voldoet nog prima, soms lijkt wel wat blurry maar weet niet juist waar aan ligt.
-performance is uitstekend voor het geld, doet sneller dan thuis pc met i5 (hdd)
-touchscreen met vinger werkt uitstekend, met pen iets minder maar geen problemen zoals ik op topic leest.
-Nu wat zoeken voor oplossing games te spelen met virtueel knoppen.
-Camera is echt waardeloos. Voorkant is nog prima. Gelukkig nooit belangrijk geweest voor mij.
-Steam inhome streaming werkt geweldig! intel quicksync is erg goed blijkbaar als client. watch dogs loopt soepel zonder vertraging te merken op controller
-Nu nfs underground 2 erop gespeeld, geweldig spel tegenover appstore met beperking.

Als er vragen zijn, stel ze maar gerust :)

[ Voor 16% gewijzigd door royalt123 op 18-08-2014 23:27 . Reden: Steam inhome streaming ]

• royalt123
Ik wil graag mijn ervaring met windows 10 op tablet delen

Ik heb windows 10 geinstalleerd op mijn asus vivotab note 8.
Ben nog niet helemaal uit over welke beste is op dit moment.

Pluspunten (bugs telt niet mee!)=
Nieuwe interface van control panel is erg goed
Switch tablet mode goed idee maar moet nog goed uitgewerkt worden.
Notificatie ziet leuk uit maar mist nu wel orginele rechtse zijpaneel van 8.1
Alles werkt op mijn tablet: wifi, bluetooth, stylus (wacom) gps,...
Quick setting
Nieuwe linkse zijpaneel ben ik nog niet over uit

Minpunten (bugs telt niet mee!)
Metro/ start menu is slechter geworden op tablet (pc is wel beter)
Desktop icons (deze computer, explorer,...) en in Windows explorer icons zijn erg lelijk (erger dan windows 95!)
Keyboard lijkt minder goed te werken, geen pincode bij lockscreen (mischien bug)
ik mis ook linker zijpaneel voor switchen app

Samengevat: Op mijn pc werkt windows 10 start menu beter dan 8.1 maar bij tablet vindt ik 8.1 dubbel beter dan 10.
Op vlak van start menu, Metro moet er nog veel aan gewerkt worden.

Ik kijk er uit voor de volgende updates.

• royalt123
Ik ben nog steeds erg tevreden met tablet, er draait nu Windows 10 (januari) zonder problemen. Zojuist heb ik getest of ik extra monitor kon aansluiten via usb en ik kan bevestigen dat het zelf met 2 monitor werkt (totaal 3), keyboard en muis ook.
Beeld is vloeiend genoeg naar mijn mening maar processor zit wel rap tegen 100 Procent bij video afspelen.
Pagina: 1