Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Heren,

een vreemd probleem. Wij hebben een Linksys modem/router met wifi. Deze hadden wij in het begin op Mixed Mode staan. Echter na problemen (vastlopen etc na verloop van tijd) hebben we besloten deze op Fixed G te zetten. Een stuk langzamer, maar het was stabiel. Las ergens dat dit te maken had met meerdere apparaten op verschillende modi waardoor ie continu moet switchen.

Nu hebben we sinds een paar uur een Draytek 800 Accesspoint. De dikste waar ik aan kon komen. Dacht; 'deze moet 't vast wel goed doen'. Niets is minder waar helaas. Na deze ingesteld te hebben op Mixed G / N Channel 13, is ook deze AP na verloop van tijd ineens niet meer bereikbaar. Telefoon had geen internet meer. Pingen wilde niet, en in de admin komen ook niet.

Wat nu?! Aardstralen? Weer terug naar Fixed G? (Wat ik dus niet wil)...

vreemd toch?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanaal terug brengen naar 11 of lager. Niet alle apparaten (met name telefoons) kunnen de kanalen boven 11 "zien".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
op welke firmware draait de AP800? Versie 1.1.3 heeft problemen.(freezet plots) Je kan best teruggaan naar 1.1.1. 1.1.2 heeft een bug dat je geen vast IP kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ah, bedankt Jakob!

Ik zal dat eens even verder uitzoeken vanavond. Hij draait inderdaad op 1.1.3. Tevens heb 't kanaal op 7 gezet. (ik dacht juist des te hoger de mhz, des te fijner? ) Anyway, bedankt zover!

Meer reacties zijn uiteraard altijd welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:04

allure

Titaan fase 2/3

Damn! Is dat het, ik heb er hier 3 hangen en 1 daarvan heeft al een paar keer zo'n hang gehad, deze start ik nu wekelijks op met een schedule...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Ik verkoop die AP's zelf. Ik probeer daarom steeds de laatste firmware te vinden op het net, want als ik een doos AP's aankoop zijn die meestal met de laatste software uitgerust. Met 1.1.1 en 1.1.2 zijn die dingen zo stabiel als een rots(echt!), maar met 1.1.3 had ik binnen de paar uren al een vastloper. Na contact met Draytek erachter gekomen dat zij 1.1.3 hadden teruggetrokken, maar niet iedere importeur is al wakker blijkbaar :)
Pluspunt van de 1.1.3 is dan Airprint eindelijk werkt. Ik vermoed dat dat dus in een van de volgende versies in orde komt. Er komt trouwens een AP900 aan, met dual band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Lijkt mij helemaal niet vreemd als je geen idee hebt wat er in je omgeving gebeurd. Niemand kan jou adviseren welk kanaal het beste gebruikt kan worden zonder meetresultaten. Als je weet welke draadloze kanalen andere SSID's bij jou in de buurt worden gebruikt, kun je eigenlijk pas na gaan denken wat voor jou het beste zou kunnen werken.

Ofterwijl, google eens naar inSSIDer, en scan de volgende links even door:
http://superuser.com/ques...ny-of-wifi-channels-12-14
http://superuser.com/ques...wifi-channel-should-i-use
http://www.dd-wrt.com/wik...uration#Picking_a_Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Wij wonen vrij afgelegen en er is zo goed als geen sterk signaal te vinden. Lijkt mij dat het dan niet echt uitmaakt welk kanaal je gebruikt. Dacht alleen dat de ene wat verder door de muren kon dan de ander ivm frequentie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb op mijn werk 5 AP800's hangen die onder 1.1.3 inderdaad at random freez-den. Recent is firmware 1.1.4 uitgekomen en na het updaten lijken de problemen verholpen. Gelukkig hadden we toen al alle onderdelen van ons wifi-netwerk (van router tot PoE-switch 10x getest en nagelopen). Snel updaten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:04

allure

Titaan fase 2/3

@TS, het kanaal van de wifi bepaald alleen de frequentie waarop hij uitzend. en niet hoe hoger hoe sterker het signaal.
Op plekken waarin veel Wifi-AP's gebruikt worden is het zaak om een zo leeg mogelijk kanaal te vinden. Ook als je meerdere AP's op 1 locatie gebruikt is dit van belang.
Dit is bij jou niet nodig omdat je afgelegen woont.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/2.4_GHz_Wi-Fi_channels_%28802.11b%2Cg_WLAN%29.png/799px-2.4_GHz_Wi-Fi_channels_%28802.11b%2Cg_WLAN%29.png

offtopic
Ik heb zojuist alle AP800's naar 1.1.4 geupgrade, hopen dat deze versie van de firmware het freezen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Hier heeft 1.1.4 ook al meer dan een week zonder problemen gedraaid. De AP800 is hier vervangen door een AP900, met gigabit en 5 ghz :)

De AP800 test ik verder thuis.
Pagina: 1