Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-11 20:48
Ik bezit sedert een tijdje een Nokia Lumia 800 die ik zowel zakelijk als prive gebruik. Ik ben vaak(dagelijks) de baan op en daarom is het belangrijk dat mijn accu opgeladen blijft. Ook in het weekend wordt deze telefoon prive gebruikt en moet die dus ook voldoende opgeladen blijven. Met mijn gebruik(O365 push, prive mail van hotmail, surfen, bellen, sms'en,...) gaat die nog geen dag mee meestal. Vandaar dat ik hem ook constant oplaad wanneer ik kan(in de auto en op het werk, in het weekend ook thuis, dus makkelijk 5 keer per dag voor eventjes aan de lader). Ik probeer wel zoveel mogelijk om hem zolang mogelijk op batterij te laten meegaan, maar kan het me ivm werk niet echt permitteren om met een lege accu te staan.

Deze telefoon is nu 1.5 jaar oud en merk wel dat de batterij wat minder begint te worden. Helaas is deze accu niet vervangbaar, net zoals de accu in mijn Asus Vivotab RT.

Het zou jammer zijn om een toestel weg te moeten gooien wegens een niet vervangbare batterij(wel al gezien dat dit via omwegen toch kan en zou dit ook doen mocht het een privetoestel zijn. Ik betwijfel wel of dit voor een tablet ook mogelijk is) ook al is het een apparaat dat ik niet zelf heb betaald(heb een hekel aan verspilling los van het financiële aspect). Ook mijn tablet probeer ik zo weinig mogelijk op te laden(1 keer in de 3-4 dagen tot hij leeg is). Ik vraag me dan ook af wat technisch tegenwoordig het beste is? Je batterij zo weinig mogelijk opladen en deze zo leeg mogelijk laten gaan of juist zo vaak mogelijk opladen om de batterij zo vol mogelijk te houden. Op internet zie je toch vaak tegenstrijdige verhalen...

Hoe pakken jullie dit aan? Of letten jullie er niet zo op?

http://specs.tweak.to/16567

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:45

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik zelf zou het apparaat gewoon openschroeven en de accu vervangen. voor telefoons is dit meestal makkelijker dan voor tablets.
Er zijn op youtube zat filmpjes te vinden over hoe je dit kan doen. Nieuwe batterijen kan je vrijwel altijd op ebay vinden.

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
Misschien is het voor jou ook een idee om zo'n reserve accu te kopen die je aan de usb kunt pluggen. Bijv. de Nokia DC-19. Heel compact en je hebt altijd voldoende reserve bij je.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 15:45

WhiteDog

met zwarte hond

Door geen telefoon te kopen waarbij de batterij niet verwisselbaar is O-)

Kan je niet bij een Nokia service punt terecht om er een nieuwe batterij te laten inzetten? Zoniet zou ik gewoon op eBay zelf een andere kopen en erin zetten. Kost je 15 € voor batterij + schroevendraaier + verzending. Batterij zit ook gewoon met een connector vast dus je moet niets solderen ofzo.