Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Magento Postcode Check (Extentie??)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben momenteel bezig met de ontwikkeling van een Magento webshop voor een cateringbedrijf. Dit bedrijf bezorgd maaltijden aan huis echter maar in een bepaalde regio. Nu als je bijvoorbeeld op www.thuisbezorgd.nl komt en op www.tantebep.nl kan je checken d.m.v. de invoer van je postcode of er wordt bezorgd in jouw regio.
Hoe is dit te realiseren? En is dit d.m.v. een extentie?

Ben benieuwd of iemand mij hier meer over kan vertellen.

Groeten,

Michiel

• underrated
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
Er is een mooie API op https://api.postcode.nl/, volgens mij met kant en klare Magento plugin.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:24

Vos

AFCA

De combinatie 'Magento postcode' geeft behoorlijk wat hits op Google. Dat heb je allemaal al bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de postcode plugin is geen verificatieplugin echter een plugin waarbij mensen alleen maar hun postcode hoeven in te vullen en vanuit daar het adres automatisch wordt aangevuld. De postcode api is dus niet wat ik bedoel helaas.

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Heb je al bedacht hoe je de check uit wil voeren? Ik kan een aantal mogelijkheden bedenken waarop dit zou kunnen maar ik vraag mij af of je hier zelf al over nagedacht hebt? Met andere woorden; wat heb je zelf al gedaan?

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
@Afvalzak, helaas is dat dezelfde autofill plugin als de bovengenoemde. Thanks anyway voor je reply!

@FotW Ik heb hard gezocht naar een AdvancedStores plugin waarin je postcodegebieden in kan vullen, maar ben daar niets wijzer van geworden. Fora afgezocht naar mogelijkheden maar ben daar simpelweg niets wijzer van geworden. Magento is sowieso redelijk nieuw voor mij..

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 12:49

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Dan schrijf je het zelf?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 14:42
Ik denk dat je dit inderdaad zelf zou moeten schrijven. Wil je alleen controleren of de postcode een valide invoer is of wil je die postcode dan ook gelijk tegen een dataset aangooien? Want dat zijn in de basis twee verschillende dingen, schat ik zo in.

Het parsen van een postcode hoeft niet moeilijk te zijn met een lapje Javascript.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil inderdaad alleen invoeren of het valide is. Maargoed denk dat ik het dan inderdaad zelf zal moeten schrijven. Hoopte op een simpele extentie waardoor dat weer tijd scheelt.

• FotW
Dat is nog geen antwoord op mijn vraag wat je wil doen. Wil je een postcodegebied op geven en daar de gebruiker een postcode tegenaan laten gooien?

Edit: je was me net voor, wat moet er valide zijn dan; het format van de postcode, of de range waar de postcode in valt?

[ Voor 28% gewijzigd door FotW op 25-02-2014 10:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
@FotW Ja inderdaad. Ik wil postcode gebieden inderdaad laten verifiëren als de bezoekers aangeven dat ze in postcode XXXX wonen. Vervolgens als response van Ja wij bezorgen in jouw postcode of Helaas nog niet.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11 10:40
Kan dat niet met deze plugin:
http://www.magentocommerc...ct/owebia-shipping-2.html

Ding kan een hele hoop met verzendingen gebaseerd op allerlei regels, misschien kan je er ook een lijst postcodes ter validatie ingooien....

• FotW
Een simpele oplossing is waarschijnlijk een lijst met postcodes maken en checken of de postcode van de gebruiker daar in valt. Een moeilijke oplossing is met de Google maps api een regio maken en kijken of de opgegeven locatie binnen het gebied valt https://developers.google...ation/javascript/geometry
Pagina: 1