Toon posts:

FullHD streamen op (Philips) smart TV?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(op het gevaar af dat dit elders op het forum te vinden is; ik kon het zo snel niet vinden...)

Hallo,

Ik zal eerst mijn vraag stellen, daarna uitleggen waarom ik daarop antwoord zoek;

Is het mogelijk op een Philips smart TV -ik heb de 42pfl5028 in gedachten- via de netwerkaansluiting fullHD films te streamen vanaf een op het netwerk aangesloten PC?

Nu stream ik via een omweg, nl via een Xbox360 en mediaplayer op de PC. Lukt wel maar is wat omslachtig. Reden is onze al wat oudere tv (ook Philips) die slechts één DVI ingang heeft ;-(
Wanneer we een nieuwe tv hebben (ik zoek bij Philips omdat mijn vriendin graag weer Ambilight wil) hoop ik rechtstreeks te kunnen streamen én dan als het kan ook fullHD zodat ik niet presé een blauwstraal speler hoef te kopen...
Ik vind in reviews zo snel het antwoord niet, en heb niet heel veel vertrouwen in de kennis van het Saturn-personeel (sorry, heb het gevoel dat die altijd ja zullen zeggen als ze maar kunnen verkopen).
De handleiding van de tv die ik op de Philips-site kon downloaden lijkt aan te geven dat vrij veel formaten/codecs tot fullHD ondersteund worden, maar ik kan daar niet uit lezen of dit dus ook werkt in geval van streamen vanaf een externe bron.
Als dit goed lukt, heeft iemand nog tips voor welke formaten/codecs het beste werken, dus welke zou ik het beste kunnen downloaden (ik gebruik zo'n binreader dinges met een usenet-account)?

Ben een beetje nieuw in deze materie zoals de meer ervaren onder jullie wel zullen opmerken...

Alvast bedankt voor input, ik wil graag weten waar ik aan toe ben voordat ik zo'n tv zou kopen.

PS we gebruiken de Xbox nu ook voor Netflix, gaat prima. Maar ik lees ergens dat een bepaalde Philips tv hier moeite mee had, iemand nog ervaringen wat dat betreft? Want dat willen we natuurlijk ook goed kunnen (blijven) gebruiken!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 21:11 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Streamen via DLNA zou op zich in jou situatie best redelijk moeten kunnen werken. Maar imho is het vragen om problemen en kun je beter een mediaspeler gebruiken. Smart TV is immers zwaar over-rated en het aantal daadwerkelijk functionerende codecs zal in de praktijk gegarandeerd tegen vallen.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 16:45
Ik heb het broertje van deze TV, de 42PFL5038.

- Netflix werkt ok, ook 1080p. Ik zie geen kwaliteitsverschil met bv een Apple TV of PS4. Enige klacht is dat de remote in de Netflix app wat "jumpy" is. Dus te snel reageert op toetsindrukken. Dit is met de standaard afstandsbediening. Een Logitech Harmony doet het ook, maar misschien moet ik nog wat tweaken.

- DLNA heb ik niet kunnen testen. Ik heb zelf een HTPC (low-end PC) voor streamen van films vanaf een NAS (gewoon met Samba). Deze TV ondersteund x264 MKV etc. Geloof dat het enige issue is: de max. bit rate (maar in de praktijk zal je nooit >> 20 Mbps streamen) en het niet ondersteunen van DTS-HD etc + de HD versie van DD. Dus alleen AC3 (DD 5.1) werkt. AAC, MP3 natuurlijk wel. Zal wel met licensing te maken hebben.

Zou zelf voor streamen van films vanaf een NAS ook een externe oplossing kiezen (media player) of gewoon een USB drive aan je TV knopen om maar niet afhankelijk te zijn van crappy DNLA/Twonky implementaties.

Mocht je een Harmony hebben, beide TVs staan in de database. Zou alleen de 5038 kiezen omdat source selection niet goed kan werken. Ben met Logitech bezig geweest om dit te verbeteren. Denk dat ze alleen voor de 5038 de "hack" in de database gezet hebben (kies wel de juiste source selection).

[ Voor 25% gewijzigd door loekf2 op 25-02-2014 16:33 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Thanks guys;

Het lijkt me van jullie beide vooral goede argumentatie dat vwb "smart" een zogenaamd slimme tv het altijd aflegt tegen een mediaspeler... Jammer maar ergens ook wel begrijpelijk, is ook bijna niet te doen voor zo'n prijs. Mag ik het zo vertalen: het kan in theorie prima, maar in praktijk zal het tegenvallen?
En zo duur is een eenvoudige maar fatsoenlijke mediaspeler niet, en die spelen al snel alles wat je hun richting op gooit als ik het goed begrijp ;-)

Waar ik nog niet aan had gedacht is het direct spelen van usb, dat kan natuurlijk ook. Jullie ervaringen hiermee zijn goed? En begrijp ik nu van de reclame/beschrijving dat je ook direct naar een usb kunt "opnemen", heeft één van jullie dat al (met succes?) gedaan?

Wat is overigens het verschil tussen de 5028 en de 5038, behalve de kleur? Ik vind de 5038 veel mooier, maar is overal een stuk duurder, als in € 200 duurder, kan me niet voorstellen dat 'm dat alleen in de kleur zit?
Op de Philips site vond ik alleen een minimaal verschil in het afspelen van bepaalde video-codecs.

tot zover al bedankt in ieder geval!

• S1NN3D
  • Niet online
Het grootste probleem met MKV-bestanden is het feit dat het een container-bestand is. Hierin kunnen zich uiteenlopende video- en audiocodecs bevinden. Probleem dat je dan zult ondervinden is dat het ene MKV-bestand wel afgespeeld wordt en het andere niet. Ook als je via USB afspeelt.

Opnemen via USB heb ik geen ervaring mee; dat kan mijn mediabox doen dus er is ook geen noodzaak om het te testen. Ik lees er wisselende ervaringen over.
Wat het verschil is tussen deze tv's? De 5028 is volgens mij een half jaartje langer op de markt, maar verder kan ik er weinig zinnigs over zeggen. Phlilips is zeker geen merk dat op mijn wensenlijstje zal staan omdat ik van mening ben dat je voor dat geld veel betere tv's kunt kopen.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 16:45
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:03:
Thanks guys;

Het lijkt me van jullie beide vooral goede argumentatie dat vwb "smart" een zogenaamd slimme tv het altijd aflegt tegen een mediaspeler... Jammer maar ergens ook wel begrijpelijk, is ook bijna niet te doen voor zo'n prijs. Mag ik het zo vertalen: het kan in theorie prima, maar in praktijk zal het tegenvallen?
En zo duur is een eenvoudige maar fatsoenlijke mediaspeler niet, en die spelen al snel alles wat je hun richting op gooit als ik het goed begrijp ;-)

Waar ik nog niet aan had gedacht is het direct spelen van usb, dat kan natuurlijk ook. Jullie ervaringen hiermee zijn goed? En begrijp ik nu van de reclame/beschrijving dat je ook direct naar een usb kunt "opnemen", heeft één van jullie dat al (met succes?) gedaan?

Wat is overigens het verschil tussen de 5028 en de 5038, behalve de kleur? Ik vind de 5038 veel mooier, maar is overal een stuk duurder, als in € 200 duurder, kan me niet voorstellen dat 'm dat alleen in de kleur zit?
Op de Philips site vond ik alleen een minimaal verschil in het afspelen van bepaalde video-codecs.

tot zover al bedankt in ieder geval!
200 euro ? Ik kocht de 5038 laatst bij BCC (in de tijd van de Mediamarkt actie) voor ~600 euro.

Enige verschil wat ik heb kunnen vinden is dat de 5038 voor CI+ en de ingebouwde DVB-C ontvanger ook MPEG4 codering van de kabelboer aan kan. 5028 doet alleen MPEG2 voor zover ik weet.

Ik dacht dat UPC of Ziggo ook MPEG4 (x264 ?) voor HD streams gebruikt, maar kan het mis hebben.

Voor de rest, dus 300 Hz voor de LED LCD, # HDMI aansluitingen, smart TV, 3D .. allemaal hetzelfde.

EDIT: USB recording, dus pause of programmeren via de Guide (EPG) werkt perfect. Opnemen en kijken tegelijk is niet handig, omdat er maar een tuner in zit. Ik heb er een 1.5 TB WDC 2.5" disk aan hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 26-02-2014 14:13 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• S1NN3D
  • Niet online
loekf2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:11:
Voor de rest, dus 300 Hz voor de LED LCD,
Die 300 Hz is natuurlijk de grootst mogelijke marketing onzin. Deze lcd tv heeft gewoon een 50 Hz paneel.

Edit:
loekf2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:11:
EDIT: Opnemen en kijken tegelijk is niet handig, omdat er maar een tuner in zit.
Wanneer er maar één tuner in zit, is opnemen en kijken in mijn ogen niet onhandig maar onzinnig. Je kan alleen opnemen wat je aan het kijken bent.

[ Voor 40% gewijzigd door S1NN3D op 26-02-2014 15:16 ]

Pagina: 1