Welke Mac mini voor licht Photoshop gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-07-2022
beste iedereen

ik heb advies/hulp nodig
ik wil graag een Mac mini naast mijn macbook
ik twijfel tussen de twee modellen i5/ i7
welke raden jullie aan
1 ik doe aan fotografie ik bewerk meestal geen photo maar heb wel photoshop elements 12 voor als het echt nodig is (het moet dus wel probleem loos kunnen je weet nooit hoe ver je gaat)

2 internet /muziek luisteren en dagelijkse dingen

en dan nog een vraag ik heb nu photoshop elements op de macbook staan ik wil de versie dan over zetten naar de nieuwe mac mini kan dit zomaar? of moet ik dan eerst naar adobe mailen of bellen?

PSN: gupkillzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Over photoshop kan ik je nix vertellen, maar ik weet wel dat je met de i5 basis model zeker een tijd uit de voeten kan komen. Wat je eventueel kan doen is zelf even wat RAM upgraden, meer RAM toevoegen zegmaar, dat is zo gebeurd met de Mac Mini. Kan je zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
is het geen optie om je huidige macbook te verkopen en het geld wat je over hebt voor een mac mini te investeren in een nieuwe macbook pro?

blijf je mobiel en is je hardware ook wat up to date.

eventueel kun je de macbook zelfs aan een groter scherm hangen met toetsenbord en muis om min of meer te werken als een desktop.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Of je wacht nog even tot de nieuwe modellen worden aangekondigd die hoogstwaarschijnlijk op intels nieuwste architectuur draaien.
De huidige mac mini's zijn al enigszins out-dated dus tenzij je een mooie deal kunt krijgen zou ik persoonlijk misschien nog wel even wachten met de aanschaf.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met die i5 kun je voor wat jij beschrijft prima uit de voeten en zal de i7 geen voordeel bieden. Je kunt de i7 wel uitrusten met een Fusion drive (dus SSD+HDD met automatische tiering), dat scheelt wel veel.

Je kunt met de migratie assistent alle applicaties van je oude Macbook overnemen, maar ik moest mijn Photoshop CS6 daarna wel opnieuw activeren.

De huidige Mac Mini's hebben wel derde generatie Core i processoren en er komt vast dit jaar nog een vierde generatie, dus daar zou je op kunnen wachten. Het is wel zo dat die nieuwe generatie vooral een lager stroomverbruik heeft en slechts een kleine prestatieverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
bedankt voor jullie antwoorden deze macbook wil ik graag houden hij is snel genoeg voor me
dus mobiel ben ik nog

ik wil gerust nog even wachten alleen ben ik ook zo dat ik niet altijd het nieuwste van het nieuwste moet hebben ik ken genoeg mensen die naar de winkel hollen voor de nieuwste producten.

waar het mij nu om draait dat er een hagel nieuw systeem komt die jaren mee kan waar ik 100% op vertrouw omdat het nu kan financieel

maar bedankt voor jullie antwoorden hier kan ik wel iets mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Gewoon nu voor de i5 gaan. Is snel zat voor jouw behoefte. Later kan je geheugen uitbreiden en harddisk voor een performance boost.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Ik zou persoonlijk wachten tot er nieuwe Mac Mini's uitkomen. Tegen die tijd zullen de huidige Mac Mini-prijzen wat zakken, en zou je er voor kunnen kiezen om dat tegen een lagere prijs de i7-uitvoering te kopen. Of, afhankelijk van de nieuwe specificaties, kiezen voor het goedkoopste nieuwe Mac Mini-model (en eventueel RAM upgraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
gisteren heb ik de i7 besteld omdat ik bang was om spijt te krijgen van de i5
bedankt voor alle antwoorden
hij draait trouwens super volgende maand ram geheugen kopen en gaan met die banaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Je hebt hem gister besteld en je weet nu al dat hij super draait?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
uhmm ja hij staat hier voor me neus

oww ik snap je opmerking
hij komt van dixons

[ Voor 41% gewijzigd door remcoverhoeven op 28-02-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:23
Artaex schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:27:
Ik zou persoonlijk wachten tot er nieuwe Mac Mini's uitkomen. Tegen die tijd zullen de huidige Mac Mini-prijzen wat zakken, en zou je er voor kunnen kiezen om dat tegen een lagere prijs de i7-uitvoering te kopen. Of, afhankelijk van de nieuwe specificaties, kiezen voor het goedkoopste nieuwe Mac Mini-model (en eventueel RAM upgraden).
Dat is precies wat ik nu aan het doen ben, aan de andere kant hoe lang ga je wachten. Je leest op diverse sites dat begin maart de nieuwe mac mini komt, maar tot op heden is daar weinig van te merken en weinig over te vinden. Zal toch een keer de knoop moeten door hakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
zelf zag ik dat wachten niet zitten had een mac nodig dus waarom wachten
alleen om over een maand of wat 100 euro korting te krijgen
als ik iets nodig heb wacht ik niet geld moet rollen en niet op de bank staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:23
Daar heb je gelijk in, wat dat betreft had ik beter tijdens de BTW dagen van de MM een mini kunnen kopen, echter toen was ik daar nog niet mee bezig. Nu deze de beslissing nemen: Nu kopen, of ff wachten? Je kan je zelf afvragen hoeveel beter de „nieuwe” wordt en voor welke prijs. Maar goed dat is altijd het dilemma met dit soort keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
chippie777 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:20:
Daar heb je gelijk in, wat dat betreft had ik beter tijdens de BTW dagen van de MM een mini kunnen kopen, echter toen was ik daar nog niet mee bezig. Nu deze de beslissing nemen: Nu kopen, of ff wachten? Je kan je zelf afvragen hoeveel beter de „nieuwe” wordt en voor welke prijs. Maar goed dat is altijd het dilemma met dit soort keuzes.
Het is altijd moeilijk Een nieuw product kopen zo heb ik vandaag een half uur in de winkel gestaan welke iPad ik moest pakken de mini of de grote na een half uur was ik er uit het is de grote air geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Remco,

Ben je wel eens aan het stoeien :P geweest met iPhoto? Dit gebruik ik naast LR, voor de wat eenvoudige nabewerking 8)

Ik weet het, niet te vergelijken met LR, maar soms leuke resultaten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een baseline Mac Mini i5 en heb daar zelf 8 GB RAM en een SSD ingezet. Dat laatste is officieel een garantiebreuk, maar als je het netjes doet zien ze daar niks van als je de HDD terugzet.

En met SSD is de Mac Mini i5 echt een prima ding :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:38:
Hallo Remco,

Ben je wel eens aan het stoeien :P geweest met iPhoto? Dit gebruik ik naast LR, voor de wat eenvoudige nabewerking 8)

Ik weet het, niet te vergelijken met LR, maar soms leuke resultaten _/-\o_
iphoto is prachtig kwa effecten en een leuk programma
maar als ik met mensen zit die een shoot gedaan hebben
komt photoshop een beetje anders over als dat je het iphoto doe
maar het blijft een mooi programma

p.s
ik ben overigens blij dat ik de i7 hebben genomen hier kan ik zkr 4 jaar mee doen (als hij niet kapot gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Goede keus. Met zowel de i7 als de i5 kan het eigenlijk qua snelheid niet misgaan. Ik heb zelf een 4 jaar oude i3 iMac die voor het meeste volstaan.
Pagina: 1