Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

automatisch uitloggen op een bepaald tijdstip

Pagina: 1
Acties:

• stevennoppe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik heb een puber die graag altijd iets langer op de PC blijft hangen dan hij eigenlijk mag.

Bestaat er een applicatie die beveiligd is met een wachtwoord, die de PC automatisch volgens een tijdstip doet uitloggen?

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:11
Je puber opvoeden is een beter idee.

Of is dat een fout antwoord.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11 11:14
Je zou een .BAT script kunnen maken voor het uitloggen /afsluiten van de machine en deze via taakplanner kunnen uitvoeren op een specifiek tijdstip?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wát doet hij op de comuter? Dat maakt het zoeken naar iets wat makkelijker :)
Als het bijvoorbeeld gaat om het internet kun je bij de meeste access points of routers ook wel een timeframe instellen. Als de verbinding op een gegeven moment verbroken is, is de lol er ook snel af.

Edit: die applicatie welke zorgt voor het afsluiten is wel leuk, maar hij weet daarna vast de powerschakelaar snel te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Bastiaan op 24-02-2014 18:24 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
hhoekstra schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:09:
Je puber opvoeden is een beter idee.

Of is dat een fout antwoord.
Inderdaad, automatisch de PC uitloggen of uitzetten is een workarround die ik in deze niet zou aanbevelen. Zeker niet, omdat deze gemakkelijk te omzijlen kan zijn. Hoe dat ingevuld kan worden laat ik aan de TS zelf over :)

Verwijderd

Bastiaan schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:22:
Wát doet hij op de comuter? Dat maakt het zoeken naar iets wat makkelijker :)
Als het bijvoorbeeld gaat om het internet kun je bij de meeste access points of routers ook wel een timeframe instellen. Als de verbinding op een gegeven moment verbroken is, is de lol er ook snel af.

Edit: die applicatie welke zorgt voor het afsluiten is wel leuk, maar hij weet daarna vast de powerschakelaar snel te vinden.
Het lijkt me dat je met ouderlijk toezicht in Windows wel het een en ander kan instellen. Je moet er sowieso voor zorgen dat de gebruiker geen admin rechten heeft. Als het programma zorgt voor afsluiten moet het programma er ook voor zorgen dat er alleen weer kan worden ingelogd met het admin account + wachtwoord. Ik zie niet hoe je dit kunt omzeilen. Je kunt dan vervolgens wel de computer weer aanzetten maar het heeft geen nut. Het internet op het IP van die computer uitschakelen is ook leuk maar dan kun je alsnog gamen en video's kijken :).

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Zeker; met alleen de internetverbinding verbreken ben je er misschien nog niet, maar vandaar ook de kanttekening dat de lol er snel af is en niet dat er gelijk helemaal niets meer mogelijk is. Daarom dan ook de vraag wat hem op de computer bezig houdt. Met offline games en films kijken valt die optie inderdaad snel af.

Omzeilen is echter niet zo moeilijk. Genoeg pakketjes welke je kunt downloaden om het admin-wachtwoord aan te passen zonder het huidige wachtwoord nodig te hebben (waardoor TS mooi met zijn admin-wachtwoord in de kou staat).

Zo zitten aan veel oplossingen voor een vraag als deze nogal wat haken en ogen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn jongere jaren nog zo braaf was dat ik van de computer af moest op het moment dat mijn ouders dat zeiden. En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat ook nog steeds de beste manier vind, dus ik kan me ook best vinden - hoewel misschien wat minder kort door de bocht - in de opmerking van hhoekstra.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met ^^. En de computer niet op z'n kamer laten hebben. Beter ouderlijk toezicht is er niet dan zijn computer in de woonkamer hebben. En zorg dan ook dat z'n andere elektronische apparaten zoals smartphone en handheld/console beneden staan. Of iig een andere kamer dan de slaapkamer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je het echt wilt: apart account aanmaken, beveiligde map met .cmd script aanmaken toegankelijk voor alleen dat account. En dan een task schedulen onder dat account wat de batchtfile aftrapt om zeg 00:00 uur.

Maar ik zou eerst eens een stukje overleggen ja. Voorkomen is beter dan genezen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

The Eagle schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:37:
Als je het echt wilt: apart account aanmaken, beveiligde map met .cmd script aanmaken toegankelijk voor alleen dat account. En dan een task schedulen onder dat account wat de batchtfile aftrapt om zeg 00:00 uur.

Maar ik zou eerst eens een stukje overleggen ja. Voorkomen is beter dan genezen :)
Leuk, maar als kindlief een Linux CD pakt, kan-ie 't zo vinden en verwijderen. En de ouders maar denken dat meneer netjes op tijd ligt te tukken want het systeem is toch uit...

Verwijderd

Hero of Time schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:51:
[...]

Leuk, maar als kindlief een Linux CD pakt, kan-ie 't zo vinden en verwijderen. En de ouders maar denken dat meneer netjes op tijd ligt te tukken want het systeem is toch uit...
BIOS wachtwoord zodat de opstartvolgorde niet kan worden veranderd.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 01:10:
[...]

Veilige modus ;)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-11 12:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wie zegt dat dat kind ook een Tweaker is?
Mijn broertje zit veel te lang achter zijn laptop, en als ik zo'n .bat zou maken (ook al is het op zijn eigen account!) zou hij het niet kunnen vinden, laat staan verwijderen! (via Linux live CD)
Dus er is hoop ;)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 01:10:
[...]

Tenzij je een boot wachtwoord bedoelt, heeft 't geen zin. Heb hier een laptop van de zaak met wachtwoord op 't BIOS en kan gewoon kiezen om van DVD of USB te starten als ik wil, ipv 1e keus HDD.

Maar je kan wel allerlei technische oplossingen gaan bedenken, de enige goede oplossing is opvoeden.

Verwijderd

Ander idee wat meer in die lijn ligt. Computer stuurt automatisch een e-mail of andere manier een berichtje naar TS als de computer na tijd X nog aan is. Hij kan dan zelf handelen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18

MsG

Forumzwerver

Hero of Time schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:25:
[...]

Tenzij je een boot wachtwoord bedoelt, heeft 't geen zin. Heb hier een laptop van de zaak met wachtwoord op 't BIOS en kan gewoon kiezen om van DVD of USB te starten als ik wil, ipv 1e keus HDD.

Maar je kan wel allerlei technische oplossingen gaan bedenken, de enige goede oplossing is opvoeden.
Soms kan je het boot-kies-menu ook blokkeren vanuit het BIOS.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 11:50
Het probleem van de Linux CD is eenvoudig op te lossen door Windows encrypted te installeren. Vanaf Win7 is dit built in, ik weet alleen niet of het voor elke versie telt.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bitlocker is alleen in 7 Enterprise en Ultimate beschikbaar.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
Leuk, al die opmerkingen in de trend van opvoeden is beter... maar de combinatie 'puber' en 'erover praten' zijn niet vaak mogelijk. :) Handige technische tips die hier staan, vooral die van het AP uitzetten na een bepaalde tijd, bijvoorbeeld.

De combinatie van praten en technische tips lijkt me vooralsnog de beste. :)
Pagina: 1