Nu net tijdens het afspelen van wat muziek hoorde ik bij de lage tonen een bijgeluid wat me niet bekend voorkwam, dus heb ik het speakerdoek er vanaf gehaald waarna ik een raar uitziende conus zag. De speakers hebben een lange tijd op een (mogelijk vochtige) zolder gestaan. Ik heb een aantal foto's bijgevoegd, dit geeft jullie misschien wat meer inzicht en informatie in het probleem.
De speakers naast elkaar

De aangetaste conus

De goede conus

Foto van conus uit de behuizing

Deze speakers zijn zelfbouw (door mijn opa), daarom acht ik de kans groot dat deze woofers niet meer verkrijgbaar zijn. Zelf heb ik geen verstand van de techniek achter de speakers, daarom zou ik graag wat hulp willen. Is het mogelijk deze conus te vervangen en hoeveel kost deze conus momenteel? (ik heb zelf geen idee hoe ik aan de getalletjes kan zien met welke conus ik te maken heb en of deze überhaupt goed is of niet)
De speakers naast elkaar

De aangetaste conus

De goede conus

Foto van conus uit de behuizing

Deze speakers zijn zelfbouw (door mijn opa), daarom acht ik de kans groot dat deze woofers niet meer verkrijgbaar zijn. Zelf heb ik geen verstand van de techniek achter de speakers, daarom zou ik graag wat hulp willen. Is het mogelijk deze conus te vervangen en hoeveel kost deze conus momenteel? (ik heb zelf geen idee hoe ik aan de getalletjes kan zien met welke conus ik te maken heb en of deze überhaupt goed is of niet)