Beste Tweakers,
Ik loop al een tijd rond met het idee om eens een game pc te kopen. Op het moment werk ik op een 5 jaar oude laptop die zijn beste tijd gehad heeft.
Als allereerste de antwoorden op de vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Denk hier voornamelijk aan FPS zoals bf4. Verder wil ik mij gaan verdiepen in de GPGPU wereld. Hier weet ik echter om het moment minimaal vanaf, maar kan interessant zijn voor mijn studie
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1300 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Heb alleen nog maar een muis (logitech g400s)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles exculsief muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Hij staat op mijn slaapkamer, dus zolang het geen stofzuiger is, ben ik tevreden
Ga je overklokken?
Twijfel hier nog over. Op het moment heb ik het er nog wel inzitten, maar ik vraag mij af of de paar 100 mhz een groot verschil gaan brengen. Ik heb overigens nog 0,0 verstand van overclocken.
Hieronder mijn wenslijst die ik heb samengesteld
CPU
Twijfel hier nog sterk over om de versie zonder k te nemen.
Moederbord
Goedkoop en heeft alle aansluitingen die ik nodig heb. Ga geen crossfire draaien
Videokaart
Kost wat, maar dan heb je ook wat. Gigabyte koeler werd aangeraden bij een review van hardwareinfo, dus daarom deze keuze. Helaas is deze kaart nergens op voorraad
Harde schijf
Goed en genoeg
Behuizing
Mooi en goede reviews
Scherm
Goede reviews gelezen en mooie prijs
CPU koeling
Als ik ga overklokken nodig, anders misschien niet? Iemand ervaring met geluid van stock koeler?
Keyboard
Word opnieuw goed gereviewed op tweakers. Lijkt me een goed toetsenbord zonder al te veel fancy stuff. Ook ben ik erg gecharmeerd van logitech
Werkgeheugen
8gb lijkt mij voldoende en goede prijs. In de toekomst kan ik altijd nog uitbreiden als nodig is.
dvd-speler
Kost niet veel en kan altijd van pas komen
Voeding
Betrouwbare voeding. Lijkt mij voldoende voor het systeem, maar zal wel net op het randje liggen.
SSD
Staat niet in het lijstje. Kan van een vriend een samsung 120 gb evo overkopen voor een mooi prijsje. Misschien dat ik later nog een tweede ssd erbij zet.
Tot zover mijn eigen onderzoek.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik loop al een tijd rond met het idee om eens een game pc te kopen. Op het moment werk ik op een 5 jaar oude laptop die zijn beste tijd gehad heeft.
Als allereerste de antwoorden op de vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Denk hier voornamelijk aan FPS zoals bf4. Verder wil ik mij gaan verdiepen in de GPGPU wereld. Hier weet ik echter om het moment minimaal vanaf, maar kan interessant zijn voor mijn studie
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1300 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Heb alleen nog maar een muis (logitech g400s)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles exculsief muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Hij staat op mijn slaapkamer, dus zolang het geen stofzuiger is, ben ik tevreden
Ga je overklokken?
Twijfel hier nog over. Op het moment heb ik het er nog wel inzitten, maar ik vraag mij af of de paar 100 mhz een groot verschil gaan brengen. Ik heb overigens nog 0,0 verstand van overclocken.
Hieronder mijn wenslijst die ik heb samengesteld
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 192,90 | € 192,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87P-D3 | € 89,99 | € 89,99 |
| 1 | Gigabyte GV-R929OC-4GD | € 379,99 | € 379,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,90 | € 46,90 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,50 | € 89,50 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 183,94 | € 183,94 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Logitech Gaming Keyboard G105 | € 57,98 | € 57,98 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,01 | € 65,01 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,30 | € 16,30 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 68,99 | € 68,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.228,- | |
CPU
Twijfel hier nog sterk over om de versie zonder k te nemen.
Moederbord
Goedkoop en heeft alle aansluitingen die ik nodig heb. Ga geen crossfire draaien
Videokaart
Kost wat, maar dan heb je ook wat. Gigabyte koeler werd aangeraden bij een review van hardwareinfo, dus daarom deze keuze. Helaas is deze kaart nergens op voorraad
Harde schijf
Goed en genoeg
Behuizing
Mooi en goede reviews
Scherm
Goede reviews gelezen en mooie prijs
CPU koeling
Als ik ga overklokken nodig, anders misschien niet? Iemand ervaring met geluid van stock koeler?
Keyboard
Word opnieuw goed gereviewed op tweakers. Lijkt me een goed toetsenbord zonder al te veel fancy stuff. Ook ben ik erg gecharmeerd van logitech
Werkgeheugen
8gb lijkt mij voldoende en goede prijs. In de toekomst kan ik altijd nog uitbreiden als nodig is.
dvd-speler
Kost niet veel en kan altijd van pas komen
Voeding
Betrouwbare voeding. Lijkt mij voldoende voor het systeem, maar zal wel net op het randje liggen.
SSD
Staat niet in het lijstje. Kan van een vriend een samsung 120 gb evo overkopen voor een mooi prijsje. Misschien dat ik later nog een tweede ssd erbij zet.
Tot zover mijn eigen onderzoek.
Alvast bedankt voor jullie hulp!