cpu fan vervangen pavilion dv7-4020sd

Pagina: 1
Acties:

• schildknaap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Beste Tweakers,

Ik heb hier nog een 3 jaar oude HP Pavilion dv7-4020sd liggen die prima werkt. Nu is het probleem zoals ik veelal over deze series hoor, dat ze nogal snel heet worden en veel lawaai maken. Nu was het vroeger zo dat deze prima werkte zonder te veel geluid en de hitte was niet zo'n probleem. Maar met de aanschaf van mijn desktop heb ik de laptop een beetje links laten liggen.

Nu wil ik de laptop weer gaan gebruiken voor m'n opleiding en is het wel fijn als het geen geluid maakt in de collegezalen.

Na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat het een S1g4 socket is met een AMD Athlon X2 P320.

Is dit te vervangen, en zo ja, hoe kom ik aan zo een fan?

Met vriendelijke groet,
Schildknaap

Verwijderd

Je hebt twee stages die je kunt uitvoeren.

1. Schoonmaken vanaf de buitenkant. Met perslucht kun je de fan en ventilatie gaten schoonspuiten. Zorg er voor dat je de handleiding bij de notebook leest hoe je dit het beste kunt doen. Het is meestal handig om de fan tegen te houden want als deze te snel draait gaat de fan wel kapot. https://h10025.www1.hp.co...oc=true&docname=c01662723

2. Maak de notebook open. In een reparatie handleiding of op YouTube staat daar vast iets over. Dit is vaak een hoop meer werk. Je moet het toetsenbord verwijderen en veel interne kabels loshalen. Je kunt nu vanaf de binnenkant de fan schoonmaken en wat je dan ook gelijk doet is de koelpasta verversen. Je moet dan ook het koelblok schoonmaken want daar zit nog oude koelpasta op. Zelf zou ik dit ook moeten doen maar heb ik nog niet gedaan omdat het zoveel werk is :/.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 17:32 ]

• schildknaap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Thanks! Ik zal er eens mee beginnen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:39
Ja dat is te vervangen als je dat wil... maar is het nodig? Gezien de laptop voorheen niet zo lawaaiig was en nu wel vermoed ik net zoals ChicaneBT dat een schoonmaakbeurt al heel veel zal helpen. Busje perslucht bij de Handyman of vergelijkbare zaak halen en blaas de ventilatiegaten eens goed door.

Overigens is het zoeken naar onderdelen een vrij eenvoudige klus... heb je dat al geprobeerd? Als je zoekt op het type van de laptop samen met de term 'parts' of 'replacement parts'... dan kom je al een heel eind.

http://www.replacedirect....ubid=101014&prrel=2537807